Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen
Kanaløyflyselskapet Blue Island som fra 2016 og frem til FlyBe konkursen i vinter opererte som en FlyBe franchise i deres farger, må nå klare seg selv. Flyene er i ferd med å males om i deres egne farger, og i tillegg til å fortsette å fly mellom Kanaløyene og deres baser på Jersey og Guernsey til England, så planlegger de nå også starte "Engelsk-innenriks" og ruter til Irland. Exeter-Manchester, og fra Southampton til Manchester og Dublin
IATA og ICAO koder er henholdsvis SI og BCI, og selskapet ble grunnlagt i 1999 under det artige navnet: Le Cocq's Airlink, før det i 2003 byttet navn til Rockhopper, og deretter har kalt seg Blue Island siden 2006
Selskapet har i dag 5 fly i flåten. En hauggammel ATR-42-320 som er over 30 år, og 4 ATR-72-500 mellom 10 og 20 år, hvor blant annet to er leaset fra danske NAC
https://www.routesonline.com/news/3...edules-new-routes-launch-in-late-august-2020/
Slik ser da deres nye rutekart ut
Kanaløyflyselskapet Blue Island som fra 2016 og frem til FlyBe konkursen i vinter opererte som en FlyBe franchise i deres farger, må nå klare seg selv. Flyene er i ferd med å males om i deres egne farger, og i tillegg til å fortsette å fly mellom Kanaløyene og deres baser på Jersey og Guernsey til England, så planlegger de nå også starte "Engelsk-innenriks" og ruter til Irland. Exeter-Manchester, og fra Southampton til Manchester og Dublin
IATA og ICAO koder er henholdsvis SI og BCI, og selskapet ble grunnlagt i 1999 under det artige navnet: Le Cocq's Airlink, før det i 2003 byttet navn til Rockhopper, og deretter har kalt seg Blue Island siden 2006
Selskapet har i dag 5 fly i flåten. En hauggammel ATR-42-320 som er over 30 år, og 4 ATR-72-500 mellom 10 og 20 år, hvor blant annet to er leaset fra danske NAC
https://www.routesonline.com/news/3...edules-new-routes-launch-in-late-august-2020/
Slik ser da deres nye rutekart ut

