Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen

Someone

Moderator
Medlem
Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen

Kanaløyflyselskapet Blue Island som fra 2016 og frem til FlyBe konkursen i vinter opererte som en FlyBe franchise i deres farger, må nå klare seg selv. Flyene er i ferd med å males om i deres egne farger, og i tillegg til å fortsette å fly mellom Kanaløyene og deres baser på Jersey og Guernsey til England, så planlegger de nå også starte "Engelsk-innenriks" og ruter til Irland. Exeter-Manchester, og fra Southampton til Manchester og Dublin

IATA og ICAO koder er henholdsvis SI og BCI, og selskapet ble grunnlagt i 1999 under det artige navnet: Le Cocq's Airlink, før det i 2003 byttet navn til Rockhopper, og deretter har kalt seg Blue Island siden 2006

Selskapet har i dag 5 fly i flåten. En hauggammel ATR-42-320 som er over 30 år, og 4 ATR-72-500 mellom 10 og 20 år, hvor blant annet to er leaset fra danske NAC

https://www.routesonline.com/news/3...edules-new-routes-launch-in-late-august-2020/

Slik ser da deres nye rutekart ut

route-map-v2.jpg



g-islh-blue-islands-atr-42-320_PlanespottersNet_972706_1952ce654f_o.jpg
 
Re: Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen

Kanaløyflyselskapet Blue Island som fra 2016 og frem til FlyBe konkursen i vinter opererte som en FlyBe franchise i deres farger, må nå klare seg selv. Flyene er i ferd med å males om i deres egne farger, og i tillegg til å fortsette å fly mellom Kanaløyene og deres baser på Jersey og Guernsey til England, så planlegger de nå også starte "Engelsk-innenriks" og ruter til Irland. Exeter-Manchester, og fra Southampton til Manchester og Dublin

IATA og ICAO koder er henholdsvis SI og BCI, og selskapet ble grunnlagt i 1999 under det artige navnet: Le Cocq's Airlink, før det i 2003 byttet navn til Rockhopper, og deretter har kalt seg Blue Island siden 2006

Selskapet har i dag 5 fly i flåten. En hauggammel ATR-42-320 som er over 30 år, og 4 ATR-72-500 mellom 10 og 20 år, hvor blant annet to er leaset fra danske NAC

https://www.routesonline.com/news/3...edules-new-routes-launch-in-late-august-2020/

Slik ser da deres nye rutekart ut

route-map-v2.jpg



g-islh-blue-islands-atr-42-320_PlanespottersNet_972706_1952ce654f_o.jpg
Testet faktisk Jesey - Gunersey med G-ISLH t/r (flyet på bildet) i jan 2019. Veldig morro rute og sliten maskin selvføgelig. Var da også malt i Blue Island liverty selv om de fløy for FlyBe.
 
Re: Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen

Flybe sin livery var en av mine absolutt favoritter. Men en bra livery er dessverre ikke nok til å holde et flyselskap på vingene.

Den nye livery´n til Blueislands er på langt nær like bra som Flybe´s gamle, men likevel et lite fremskritt sammenlignet med den gamle. Tommel opp! Godkjent Pluss!
 

Attachments

  • IMG_1231.PNG
    IMG_1231.PNG
    577.6 KB · Views: 394
Re: Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen

Nytt livery på flyene og profil m.mere for flyselskapet.

Ser definitivt mer fresht ut enn det forrige, selv også de gjør som «alle andre» og drar blåfargen på halen under kroppen

Antar de rutene de nå starter opp er tidligere FlyBe ruter hvor de ser muligheter for å kunne drive disse lønnsomt?
 
Re: Blue Island på egne vinger etter FlyBe-konkursen

Dette er en svært fornuftig "allianse" for begge. Rutenettet komplementerer hverandre godt etter det jeg husker fra hodet. To små kan styrke hverandre innen for sin nisje også.

Det stemmer, Loganair flyr til alle Blue Islands destinasjoner, med unntak av basene deres på Jersey og Guernsey, og heller ikke i konkurranse på deres flyruter.
 
Back
Top