• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Blir det streik, maa selskapet legges ned'

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Haarda bud hos Northwest.

On the third day of Northwest Airlines' bid to have its union contracts tossed out by a bankruptcy court, an airline executive testified that a strike by employees would cause it to liquidate and that it has not prepared for any work stoppage.

http://www.usatoday.com/travel/news/2006-01-19-northwest-strike_x.htm
 
Replying to Topic 'Blir det streik, maa selskapet legges ned''

Man sa jo lenge at det var for mange av de store i USA og at USAirways var selsakpet som burde vekk... Har nwa overtatt den posisjonen?
 
Originally posted by EB

Man sa jo lenge at det var for mange av de store i USA og at USAirways var selsakpet som burde vekk... Har nwa overtatt den posisjonen?

Håper inderlig ikke det, NWA har i praksis monopol flere steder i mdtvesten. Tror mange av de mindre stedene ville få et mye dårligere tilbud dersom NWA skulle bukke under.
 
Skal vel kanskje ikke se bort i fra at det brukes store ord og trussel om nedleggelse i forbindelse med de siste forhandlingene...
 
vi har vel alle lenge vært enige om at MINST én av The Big Six må bort for å få bransjen på skinner igjen. Og, NWA har jo så mange gamle (nedbetalte) fly, så leasingselskapene er kanskje ikke like redde for likvidering av NWA som f.eks. UA - om en haug med gamle DC-9, 747 og DC-10 og noen eldgamle 757'er havner i ørkenen så har ikke det så mye å si for annenhåndsverdien på leasingselskapenes portefølje
 
Originally posted by EB

Skal vel kanskje ikke se bort i fra at det brukes store ord og trussel om nedleggelse i forbindelse med de siste forhandlingene...

Ja det er jo et kjent argument i Skandinavia også :D
 
Back
Top