Blir det en dyr dag for DY i dag? (Flyklagenemnda og Norwegian longhaul)

Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Imponerende puslespill med disse flightene som sendes frem og tilbake ferry og med innleide fly som opererer for DY.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Imponerende puslespill med disse flightene som sendes frem og tilbake ferry og med innleide fly som opererer for DY.

Imponerende er vel kanskje å ta i, men du verden hva det må koste.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Imponerende er vel kanskje å ta i, men du verden hva det må koste.
En ting er kosten som garantert er astronomisk. Men hvem tar denne kosten nå som " barnesykdommer " trolig er definert over på Dreamliner`n? Er The Boeing Company faktura mottaker?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

En ting er kosten som garantert er astronomisk. Men hvem tar denne kosten nå som " barnesykdommer " trolig er definert over på Dreamliner`n? Er The Boeing Company faktura mottaker?

Tvivlar på det.
Det blir nog Norwegian som operatör.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

En ting er kosten som garantert er astronomisk. Men hvem tar denne kosten nå som " barnesykdommer " trolig er definert over på Dreamliner`n? Er The Boeing Company faktura mottaker?


Leser man Norwegian sine kvartalspresentasjoner så virker det som de stort sett har måttet ta kostnaden selv. Også når de slet med "barnesykdommer" som vel var litt unike for Norwegian..... :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Leser man Norwegian sine kvartalspresentasjoner så virker det som de stort sett har måttet ta kostnaden selv. Også når de slet med "barnesykdommer" som vel var litt unike for Norwegian..... :)
Litt OT men det er egentlig helt vanvittig. Dersom man tar sammenlikningen men en ny bil f.eks og hva man hadde gjort dersom den hadde opplevd samme problematikk. Garantier eksisterer ikke på fly? Eller vil forsikringer dekke mye av dette tapet?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Litt OT men det er egentlig helt vanvittig. Dersom man tar sammenlikningen men en ny bil f.eks og hva man hadde gjort dersom den hadde opplevd samme problematikk. Garantier eksisterer ikke på fly? Eller vil forsikringer dekke mye av dette tapet?

Å sammenligne med en privatbil bli helt feil på alle måter
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Tror det ble billige 789 i kompensasjon, det kommer nok ikke frem i regnskaper. Nyfly garantier finnes selvsagt på mange komponenter.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Tror det ble billige 789 i kompensasjon, det kommer nok ikke frem i regnskaper. Nyfly garantier finnes selvsagt på mange komponenter.


Nå leaser jo Norwegian alle sine kommende 787-9 så er neppe mye kompensasjon fra Boeing det

Dessuten hva Norwegian har sagt i media i forhold til årsaken til problemene og hva de og Boeing har diskutert er nok ikke helt det samme
 
Dreamliner-trøbbel og utfall av klagestorm

De fleste her inne fikk vel med seg alt trøbbelet Norwegian hadde med sine første og nye Dreamlinere i starten. Tenker da særlig på alle kansellasjoner og alle følgeforsinkelser av at et fly har vært til reparasjon osv.

Men hva ble utfallet av passasjerenes klager og kompensasjonskrav? Mener å huske Norwegian nektet å kompensere med begrunnelse i at det var utenfor deres kontroll. Men hva mente Flyklagenemnda?
 
Re: Dreamliner-trøbbel og utfall av klagestorm

De fleste her inne fikk vel med seg alt trøbbelet Norwegian hadde med sine første og nye Dreamlinere i starten. Tenker da særlig på alle kansellasjoner og alle følgeforsinkelser av at et fly har vært til reparasjon osv.

Men hva ble utfallet av passasjerenes klager og kompensasjonskrav? Mener å huske Norwegian nektet å kompensere med begrunnelse i at det var utenfor deres kontroll. Men hva mente Flyklagenemnda?

Etter det jeg har fått med meg så har enkelte passasjerer vunnet enkelte ganger, men Norwegian har stort sett fått medhold i at passasjerene ikke har hatt grunnlag for klage.
 
Re: Dreamliner-trøbbel og utfall av klagestorm

Etter det jeg har fått med meg så har enkelte passasjerer vunnet enkelte ganger, men Norwegian har stort sett fått medhold i at passasjerene ikke har hatt grunnlag for klage.

Riktigt så är det väl ändå inte, åtminstone inte i Sverige:

Då Norwegian vägrar att rätta sig efter ARNS rekommendation återstår bara för konsumenten att stämma i domstol för att få ut sin ersättning för flygförsening. Det finns över 400 pågående mål i Attunda tingsrätt som rör Norwegian och tolkningen av vissa regler. Väldigt få går vidare till dom utan tvisterna löses genom förlikning. Av de 10 domar som Attunda tingsrätt har meddelat är 9 till resenärens fördel.

http://flygadvokaten.com/se-norwegian-pa-svt-plus-den-22-oktober/
 
Re: Dreamliner-trøbbel og utfall av klagestorm

Etter det jeg har fått med meg så har enkelte passasjerer vunnet enkelte ganger, men Norwegian har stort sett fått medhold i at passasjerene ikke har hatt grunnlag for klage.

Nemnda endret jo "rutinene" på saker hvor det var tekninsk feil i høst, og har vel ikke vært behandlet så mange dreamlinerklager etter det.
(Med unntak av en forsinkelse pga en mus i cockpit)
 
Back
Top