Bizjet "378" på Flesland

GF1

ScanFlyer Gold
Bizjet "378" på Flesland

Jeg tilbrakte noen timer på Flesland i går morges. Denne landet kl. 09:06.

378-1.jpg

Spørsmål: Hvilken nasjonalitet (US?), hvilken type (Grumman?) og hvilken funksjon har den "hakkete" strukturen oppå på vingene, som de to neste bildene viser:

378-2.jpg

378-3.jpg

Last edited:
Re: Bizjet "378" på Flesland

Den tilhører US Navy og er en C37B - den militære versjonen av Gulfstream 5.

Fine bilder av et nydelig fly! Det er likevel påfallende hvor "anonymt" dette flyet var! Heller ikke et lite amerikansk flagg en gang! Det kan jo være fra "hvorsomhelst". Hvordan i all verden klarer noen å finne ut at dette flyet tilhører US Navy (jeg tror selvsagt på det), og ikke en hvilken som helst annen stat? Det virker i alle fall som man ikke har spesielt stort behov for å fortelle resten av verden at dette er et US Navy fly. :cool:

jeg vet fra da jeg bodde i USA at fly som er veldig anonyme ofte transportere militære sjefer, og en annen gruppe som bruker disse anonyme fly er CIA, NASA, og likende, vet i ett tilfelle at Bush brukte et sånt fly i en situasjon, hvor han skulle være anonym, det var fremme i medier etterpå i USA, og ga veldig mye diskusjon om presidentens sikkerhet.

Hvordan i all verden klarer noen å finne ut at dette flyet tilhører US Navy (jeg tror selvsagt på det), og ikke en hvilken som helst annen stat?

Registreringen og litt googling gjør susen .. :cool: .. i tillegg har jeg sett den her borte.

Stemmer.. Var sjefen for den amerikanske marinen Adm. Gary Roughead, som var på Haakonsvern og i Oslo

Back