kekker
Onkel reisende kekker
I går ble WF744 ca en time forsinket til OSY, grunnet en birdstrike på innkommende maskin til TRD, noe som i seg selv ikke er veldig spennende.
Ifølge min mor fikk de beskjed om at de måtte vente litt, "til noen hadde fått pellet en fugl ut av propellene på flyet".
Frågan er som følger, når det gjelder birdstrike på propellfly, er det skade på selvepropellen eller det å få fugl inn i selve turbinen som er det vanligste? Ser for meg at det er enklere å skifte et propellblad, fremfor å måtte ut med en turbin, men det er forsåvidt en annen historie.
Inbiller meg at selve propellen vil gjøre "hakkemat" av det som evt. kommer inn i luftinntaket først, men det er jo litt plass imellom propellbladene også!
Ifølge min mor fikk de beskjed om at de måtte vente litt, "til noen hadde fått pellet en fugl ut av propellene på flyet".
Frågan er som følger, når det gjelder birdstrike på propellfly, er det skade på selvepropellen eller det å få fugl inn i selve turbinen som er det vanligste? Ser for meg at det er enklere å skifte et propellblad, fremfor å måtte ut med en turbin, men det er forsåvidt en annen historie.
Inbiller meg at selve propellen vil gjøre "hakkemat" av det som evt. kommer inn i luftinntaket først, men det er jo litt plass imellom propellbladene også!
Last edited: