"Billigselskapet" Norwegian

Dette har nok også en sammenheng med at de fleste som reiser nedover med rutefly har tilgjengelig overnatting. Da fremstår ikke en totalpris på 6000 for en uke på Las Palmas som avskrekkende.

Litt av det samme ser man på Malaga i høysesong. Prisene går markant opp, men selger likevel pga at de som reiser låner leiligheter hos familie som bor der vinterstid men er hjemme på sommeren. Når kostnaden for en tur bare er flybillett så sitter pengene litt løsere.

Revenue Mangagement ;)

Point taken!
Det er bare godt å ha rett en gang i blant i sine antagelser. Jeg antok for en stund siden at grunnen til at prisen var så høy kunne være at NAS ganske enkelt ikke ville selge noen seter på ruten om den ikke skulle gå, (et kjent triks blant revenue managers) og nå bekreftes det at ruten ikke skal gå som planlagt. Ikke noe mer mystisk enn det.

Point taken!
Det er bare godt å ha rett en gang i blant i sine antagelser. Jeg antok for en stund siden at grunnen til at prisen var så høy kunne være at NAS ganske enkelt ikke ville selge noen seter på ruten om den ikke skulle gå, (et kjent triks blant revenue managers) og nå bekreftes det at ruten ikke skal gå som planlagt. Ikke noe mer mystisk enn det.

Då kan man ju misstänka samma sak med Sterlings linje ARN-ALC. Lågpriset i februari är 5200 SEK tur och retur..

Point taken!

De som har kjøpt til den prisen blir vel overført til avganger fra OSL?
Dårlig business for de som har kjøpt billett i så tilfelle

Synes jo CK traff godt med denne spåsommen om at denne ruten var spesielle da...:)

Det er jo bra at de kan få pengene tilbake. Er det umulig at DY ønsket å benytte denne anledningen til å teste ut om det i det hele tatt er noen betalingsvillighet på slike prisnivåer. (Og kanskje sjekker hvem som i så fall bestiller så dyrt...;))

Jeg synes altså ikke 6000 kr er noen rimelig pris til LPA når man bestiller så lang tid i forveien. Og etter min mening visste DY at dette ikke kunne selges, men tror noen kan ha fått et negativt inntrykk av DY med dersom de sjekket lave priser fra Rygge og fant disse. For samtidig ligger jo SAS ute med masse billetter på vintersalg til LPA for tusenlappen per vei og det gjør jo faktisk DY fra OSL også.

Back