"Billigselskapet" Norwegian

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Norwegian har lagt ut billetter for ruten Rygge-Gran Canaria, med oppstart 28. oktober. Og på denne ruten kjører Norwegian en flat prisstruktur med samme pris på alle avganger, utreiser som hjemreiser: 3069 kr. en vei. Jeg er spent på om Norwegian vil klare å fylle flyene...

Billig var det ikke.

Jeg tror forøvrig at vi vil se en "normalisering" av priser på flyreiser i tiden fremover, uavhengig av selskap. De ekstreme billigbillettene (type NB til København for kr 99,-) kommer til å forsvinne helt.

Jeg er spent på om Norwegian vil klare å fylle flyene...

Det tror jeg prisen i seg selv reflekterer. De hadde neppe skrudd opp til denne prisen om de ikke var overbevist om at det skulle selge.

En annen ting er jo at man kanskje spekulerer i å ha få pax som betaler mye pr billett, fremfor mange reisende med billig billett.

Man kunne jo fått 2 charterturer a en uke for samme pris. Og da er hotell inkludert. Tror de folk er dumme, eller?

BF:old

Tja, når LH skal ha ca. 4600 for OSL-LPA T/R, og en ren charterbillett nok inneholder en ukes overnatting i tillegg for denne prisen, så blir jeg overrasket om de klarer å fylle B738.

Det tror jeg prisen i seg selv reflekterer. De hadde neppe skrudd opp til denne prisen om de ikke var overbevist om at det skulle selge.

En annen ting er jo at man kanskje spekulerer i å ha få pax som betaler mye pr billett, fremfor mange reisende med billig billett.

... men når Norwegian samtidig har priser på OSL-LPA til 889 blir det jo unektelig litt rart. Hvorfor skal man da gidde å dra til Rygge?

Dette var dyrt !

Tipper ikke de sælger mange biletter til den pris !
Sterling sælger i november CHP-LPA biletter til 2500-2700 RETUR !!

Hvis Norwegian tjener det samme på 100 pax som på 150 pax er jo det penger tjent.
Mindre vekt = mindre fuel :)

Dette var dyrt !

Tipper ikke de sælger mange biletter til den pris !
Sterling sælger i november CHP-LPA biletter til 2500-2700 RETUR !!

Spørsmålet er om NB tjener penger på disse billige billetter:question: :exclaimation

Disse prisene var jo helt vannvittige. SK har jo lagt ut masse billetter til ca tusenalppen per vei og som andre har sagt; charterselskapene gir deg ok hotell pluss flyreise godt under en slik pris. Dette håper jeg ikke østfoldingene går på...

Har DY solgt seter til noe charter-selskap el.l. på den avgangen fra Rygge slik at de bare skal fylle på ekstra for de som forviller seg ombord?

Ganske gammeldags tankegang, Martin :D
det er nok heller det at DYs revenue management ikke har begynt å jobbe med den ruten ennå (eller den skal egentlig ikke gå, så da er det om å gjøre å ikke selge nos skit på den lang tid i forvei)

Høsten er ung. September og oktober er kampanjeprisenes tid. vent og se så dukker det opp no' rasende billige priser fra RYG også .. ;)

Spørsmålet er om NB tjener penger på disse billige billetter:question: :exclaimation

Dette er en "normalpris" (via charterselskaber) for en flyvning til LPA.
LPA er udelukkende ferierejsende, og de betaler ikke
3000 oneway !

Hvis DY får succes med den pris er de veldig dygtige :rolleyes:

Ganske gammeldags tankegang, Martin :D
det er nok heller det at DYs revenue management ikke har begynt å jobbe med den ruten ennå (eller den skal egentlig ikke gå, så da er det om å gjøre å ikke selge nos skit på den lang tid i forvei)

Enig CK. Jeg tror nok ikke disse prisene står til julaften jeg heller.

La oss håpe de andre selskapene følger etter og setter opp prisene. Vi vil vel alle at både SAS og DY skal overleve, og da er det på tide at de setter opp prisene til der de bør være:)
Gran Canaria er jo tross alt "nesten" like langt som til DXB eller NYC, og da er 5000-6000kr t/rt en helt grei pris å betale.

Er dere så sikre på at det blir billigere? Jeg skrev i oktober i fjor dette:

"For øvrig koster en tur-billett til Spilt 21. juni nå over 3.000 kr. Med retur 15 dager etter, blir det over 4.500 tur retur... :huh:

Jeg skjekket dette temmelig hyppig etterpå, og jeg så ikke at prisen gikk ned fra dette.

Back