Billigfly er minst barnevennlige

Det sitter altfor mange mennesker rundt om i landets nettavisredaksjoner og skriver av utenlandske artikler. Kunne ikke disse heller få seg en nyttig jobb?! :angry:

Dette om lange avstander, som vektlegges i artikkelen, er jo totalt irrelevant i Norge hvis man ser på SAS vs DY.

"viser undersøkelse".... Journalistisk standardformulering som ikke sier noe om kvaliteten på undersøkelsen. Vitenskapelig? Neida, bare en dame som har skrevet en bok med praktiske råd som en eller annen jypling i redaksjonen sitter og skriver av.

Jøss!!! Er det virkelig sant at British Airways og Virgin Atlantic er bedre enn billigselskapene? WOW!
Kona og min datter på 5 var på reise til Barbados i desember/januar, og fløy med Virgin Atlantic. Min datter fikk utlevert en aldeles flott ryggsekk, full av leker og ting. Flotte greier. Mat og drikke fikk de gratis, og ja... det hele var veldig bra. Merkelig at de ikke gjør samme saker på billigselskapene, sant?

Neste artikkel fra VG burde kanskje være: De billigste bilene er ikke alltid de beste.

Eller sjokk-oppslaget: REMA har lavere utvalg enn Ultra!!!!!!

Nææhhhh!? Er det sant :p What you see is what you get....

Men det som forundrer meg er Ola Dunk sin evne til å ikke forstå at en betaler for service.... enkelt og greit.

Nææhhhh!? Er det sant :p What you see is what you get....

Men det som forundrer meg er Ola Dunk sin evne til å ikke forstå at en betaler for service.... enkelt og greit.

...men stemmer nå dette i det hele tatt for det norske markedet...? Jeg kjenner meg defnitivt ikke igjen.

...men stemmer nå dette i det hele tatt for det norske markedet...? Jeg kjenner meg defnitivt ikke igjen.

Til dels ja så er jeg enig, men hos de fleste må du betale for service

SK Relansert "service", ja ja, de tar ikke bagasjegebyr
DY Bagasjegebyr
NB Bagasjegebyr+servicegebyr etc etc
FR Bare gebyrer
KL Begynner vel å bli "billigselskap"
LH "Gammeldags" service

Til dels ja så er jeg enig, men hos de fleste må du betale for service

SK Relansert "service", ja ja, de tar ikke bagasjegebyr
DY Bagasjegebyr
NB Bagasjegebyr+servicegebyr etc etc
FR Bare gebyrer
KL Begynner vel å bli "billigselskap"
LH "Gammeldags" service

Jeg er enig i at man må betale for en rekke andre ting som man tidligere ikke betalte for, men jeg regner utgifter til baggasje som endel av prisen det koster å reise. Om man betaler for dette separat er nå så sin sak. I tillegg er det jo noen av disse "billigselskapene" som ikke tar veldig mye betalt for ekstra baggasje. DY som f.eks. tar 25 el 27 kr for 20 kg ekstra i forhold til det en rekke selskaper med baggasje inkludert har som vektbegrensning. 20 kg ekstra hos SK ville vel kostet iallefall 800 kroner (om de nå var nøye på det, noe de sjelden er...). De 20 kg'ene ekstra kan komme godt med for en familie på tur.

Hos DY er det for så vidt greit, jeg bare mentalt kalkulerer inn en femtilapp ekstra per leg (sete+sekk) når jeg bestiller. Hos FR kan man sikkert gjøre det samme, men der blir det jo gjerne slik at man betaler ingenting for billetten og bare gebyrer, straks mer rotete.

Hos DY er det for så vidt greit, jeg bare mentalt kalkulerer inn en femtilapp ekstra per leg (sete+sekk) når jeg bestiller. Hos FR kan man sikkert gjøre det samme, men der blir det jo gjerne slik at man betaler ingenting for billetten og bare gebyrer, straks mer rotete.

Når du nå snart har doktorgraden i boks så må du kunne klare å holde rede på slike ting.....:D . Men jeg er jo enig i at det blir litt mer uoversiktlig med gebyrer for allslags tjenester - og du skal ikke se bort i fra at det er nettopp det som er hensikten. Det blir da vanskeligere å sammenlikne priser, noe som kan redusere konkurransepresset (...og muligens kunne bidra til økte priser totalt sett).

Tja...for mange barnefamilier er det enten snakk om å dra på ferie med lcc - eller bli hjemme!

Tja...for mange barnefamilier er det enten snakk om å dra på ferie med lcc - eller bli hjemme!

Jeg tror ikke det er noen som helst tvil om at vi har LCC'ene å takke for lavere priser. :)

M.a.o så er vi enige...og at VG IGJEN tar feil.

Det er sjelden at jeg tar VG som sannhetsvitne på noe som helst....;) Noe skal jo avisene skrive om, men dette er ingen stor sak om man nå tenker seg litt om (litt som saken om R-Osmundsen....).

Hjalp en barnefamilie her om dagen med en bestilling til London ( tot 5 pax ) i påsken. Vel BA stakk avgårde med seieren framfor DY og SK. NB omtrent det samme men på feil datoer. Inkl. bagasje, servering etc.

Back