Billigere er det vel ikke mulig?

Originally posted by TOS
Originally posted by PW14
....kabinpersonale som snakket uforstaaelig engelsk.

Jeg er bare litt nysgjerrig: Hva betyr "uforståelig engelsk"?

Ufaarstaaelig engelsk betyr engelsk med saa sterk (italiensk?) aksent og saa daarlig diksjon at det er klin umulig aa faarstaa hva som blir sagt. Jeg bor i London og er vant til aa hoere mange rare varianter av engelsk, men Ryanair tok kaka. Paa vei tilbake til London snakket i det minste pilotene 'forstaaelig engelsk' mens kabinpersonalet var like vanskelige aa faarstaa begge veier. Ikke spesielt betryggende hvis det skulle oppstaa en krisesituasjon...

Originally posted by PW14
Ufaarstaaelig engelsk betyr engelsk med saa sterk (italiensk?) aksent og saa daarlig diksjon at det er klin umulig aa faarstaa hva som blir sagt. Jeg bor i London og er vant til aa hoere mange rare varianter av engelsk, men Ryanair tok kaka. Paa vei tilbake til London snakket i det minste pilotene 'forstaaelig engelsk' mens kabinpersonalet var like vanskelige aa faarstaa begge veier. Ikke spesielt betryggende hvis det skulle oppstaa en krisesituasjon...

OK, jeg la ikke merke til at du faktisk holder til i London - da er du vel som du sier godt kjent med mange ulike varianter av språket. Mange nordmenn får problemer når engelskmenn/irer/skotter/walisere snakker med en litt særegen dialekt.

Forstår jeg deg rett at Ryanair bruker kabinpersonale som ikke har engelsk som morsmål? Ikke det at det gjør noe om det ikke skaper problemer

Tja - jeg har hørt BA-piloter som snakker så nasalt, erkebritisk engelsk - koblet med den obligatoriske nå-er-jeg-litt-lei-trøttheten piloter alltid har i stemmen - at det ikke var særlig lett det heller...

Men det var i nittisju og siden har jeg ikke fløyet BA.

Ryanair bruker kabinpersonale fra mange land. Jeg har hørt både spansk og italiensk. Med alle de basene de har,må de vel bo i nærheten av disse.

Godt å høre at turen gikk bra!
Kan være enig at det enkelte ganger kan være veldig vanskelig å forstå engelsken over høyttalerne i flere selskaper, det virker vel nærmest som den engelske versjonen blir prioritert ned. Har forståelse for at det er viktig å kunne kommunisere med passasjerene. Men man klarer som regel både og bestille og kjøpe ulike drikker og mat....så jeg vet det er å "banne i kirka" men jeg synes at det av og til kan virke som om dette med språk-kunnskaper er litt overdrevent. Finnes jo flere eldre passasjerer som ikke kan engelsk, og som flyr med flyselskaper utenfor Skandinavia. Vil tro at de fleste hadde klart å oppfatte at en skulle komme seg ut av flyet brennkvikt om det var nødvendig. Oksygenmaskene tar en vel på seg når de faller ned vil jeg anta, og hvis kabinpersonalet går rundt med røde livvester så hadde jeg automatisk valgt å ta på min egen...noe jeg tror alle ville ha gjort.

Originally posted by DY
Vil tro at de fleste hadde klart å oppfatte at en skulle komme seg ut av flyet brennkvikt om det var nødvendig. Oksygenmaskene tar en vel på seg når de faller ned vil jeg anta, og hvis kabinpersonalet går rundt med røde livvester så hadde jeg automatisk valgt å ta på min egen...noe jeg tror alle ville ha gjort.

Det er bare å ta på seg maska veit du, men kommer det noen oxygen da tro ?

Flott at ikke myndighetene har samme oppfattning og avskaffer kabin crew.

/G

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by DY
Vil tro at de fleste hadde klart å oppfatte at en skulle komme seg ut av flyet brennkvikt om det var nødvendig. Oksygenmaskene tar en vel på seg når de faller ned vil jeg anta, og hvis kabinpersonalet går rundt med røde livvester så hadde jeg automatisk valgt å ta på min egen...noe jeg tror alle ville ha gjort.

Det er bare å ta på seg maska veit du, men kommer det noen oxygen da tro ?

Flott at ikke myndighetene har samme oppfattning og avskaffer kabin crew.

/G
Selvsagt kommer det oksygen!! Hva skulle en ellers med maskene. Og betviler forresten at det er spåkmanglende kabinbesetning som har ansvaret for å åpne oksygentilførselen.

Om du derimot refererer til at man faktisk er nødt til å trekke masken ganske hardt til seg for å utløse tilførselene, så er dette noe som ganske nylig kom i annonseringsmanualene til norske flyselskap...og blir nå presisiert (for dem som følger med da.....) Tidligere nevnte en ikek dette med et ord...men sa bare at man skulle "feste maska med strikken rundt hodet....blabla". Ikke mange år siden dette ble endret.
Som de fleste vet så må en trekke maska til seg hardt for utløse tilførselen...slik at man ved et halvfullt fly faktisk har dobbelt så lang tid med oksygen siden det ikke "siver" oksygen ut fra de maskene som IKKE er i bruk. Forøvrig så er det slik at er det EN perosn som trekker hardt i masken sin, så skal oksygentilførselene til alle FIRE masker åpnes automatisk. Og hvorfor er det fire masker, jo fordi en har anledning til å ha et barn under 2 år på fanget....men KUN i barn pr 3-seter, noe som er et sjekkpunkt for kabinpersonale ombord.
God tur:up:

Back