• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Billige Sterling billetter

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Så lige på dansk tv at Sterling sælger 150.000 billetter til DKK 250 pr. vej. Billetter bliver sat til salg om få minutter - altså til midnat.

Tænkte nogle kunne være interesseret i at være tidligt ude....

Kender ikke mere til det - måske det bare er endnu et af Sterlings PR-stunts og de alligevel er svære at finde eller få fingre i.

Såvidt jeg ved - og ikke mindst for at tage kampen op med SAS - iflg. Stefan Vilner.

SAS havde en meget god pointe - de mente at Sterling hidtil har haft mio. underskud ved at sælge til 298,- - og det ville nok ikke ændre sig ved at sætte prisen yderligere ned...

Tjekkede lige hurtigt og der er masser af billige billetter på udrejser, men meget få hjem. Ihvertfald på de par destinationer jeg tjekkede....

Ja vanskelig å finne billetter begge veger.......
Men mulig å bestille fra Oslo også til 250,-NOK

Sterling er nå Europas 4. største lavprisselskap

Vi feirer dette med 150 000 billetter til 250 kr Oneway

Kjøp senest 20. september 2005
Reis i perioden frem til 28. februar 2006
Husk å sjekke både hos sterling.dk og maersk-air.com

Men de selger kanskje ikke billetter så billige på de avgangene som DY flyr?

I bedste ryanair stil er det hverken helt eller halvt rigtigt det NB skriver

nærlæser man avisannoncerne er prisen 250 kr inkl skat så langt så godt, men dertil kommer brændstoftillæg på 45 kr og bookingsgebyr på min 50 kr med andre ord minimum 38% dyrere end det de reklamerer med.

SVINDEL OG HUMBUG og MISVISENDE MARKEDSFØRING

Jeg undrer mig lidt over at både Sterling og Ryanair udgiver alle disse billige billeter.

F.ex Sterling som giver 150.000 billetter ud.De skal bestilles inden 20.sep og bruges
inden 28.feb 06....
Men har NB virkelig så mange sæder til rådighed i hele den periode, når man samtidig
gøres opmærksom på, at der kun er et vist antal sæder til rådighed på hver afgang..
----
Jeg undrer mig, men det har jeg måske ingen grund til , eller hyr ???

Hilsen
Ole

Lige præcis i den kommende periode har NB vel masser af kapasitet !!

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3260880/

Jeg vil give dig ret Jens,

Sterling har efterhånden udviklet sig til Skandinaviens Ryanair....

Nu denne misvisende markedsføring - sidst var det deres såkaldte "50 pct." kampagne, hvor alle normalpriser sjovt nok steg til det dobbelte samtidigt....

Synd luftfarten skal udvikle sig sådan..... Man kan jo kun drømme om hvad der var sket hvis det var Maersk der have overtaget Sterling og ikke omvendt. Verden havde ihvertfald været et lidt bedre sted...

Originally posted by jens
I bedste ryanair stil er det hverken helt eller halvt rigtigt det NB skriver

nærlæser man avisannoncerne er prisen 250 kr inkl skat så langt så godt, men dertil kommer brændstoftillæg på 45 kr og bookingsgebyr på min 50 kr med andre ord minimum 38% dyrere end det de reklamerer med.

SVINDEL OG HUMBUG og MISVISENDE MARKEDSFØRING
Dette er dårlig!! At prisen blir dyrere enn oppgitt like rjeg ikke. Takker meg til Norwegian som kun har 1 pris....den du betaler!

Er det lykkes for nogen at finde billige biletter på maersk-air.dk til de "gamle" Maersk Air destinationer? De skriver selv at man både skal tjekke sterling.dk og maersk-air.dk - nej det minder mere om Ryanair og det er ikke godt i min verden!

Jeg har søgt rigtig mange afgange på Maersk Air's sider, men har ikke fundet nogle kampagnepriser. De kører med samme priser som de gjorde inden kampagnestart på DM's afgange...

Det ligner mere og mere Nordens Ryanair.....desværre....

Originally posted by FlyHi
Jeg har søgt rigtig mange afgange på Maersk Air's sider, men har ikke fundet nogle kampagnepriser. De kører med samme priser som de gjorde inden kampagnestart på DM's afgange...

Det ligner mere og mere Nordens Ryanair.....desværre....
Bara en liten kommentar...
Man kan tycka mycket om Ryanairs personalpolitik, deras förhandlingstaktik mot flygplatser, hur pass nära flygplatserna ligger det utannonserade resmålet och mycket annat. Däremot brukar det ALDRIG vara något som helst problem att hitta biljetter till de utannonserade priserna (både tur och retur) så länge som man väljer avgångar inom ramarna (oftast måndag till torsdag fm).
Vad gäller tillkommande avgifter så annonserar Ryanair i Sverige alltid med fullständigt pris (nu senast 1 kr, och omedelbart under står det med ganska stor stil tillkommer skatter och avgifter totalt 199 kr) samt text om att kostand för kreditkort tillkommer. Detta har nog Ryanair lärt sig genom diskussioner med Konsumentombudsmannen och Marknadsdomstolen.

Nu er forsiden på maersk-air.dk opdateret hvor alle priser er angivet fra 250,- Når man søger i reservationssystemet er det dog stadig de gamle Maersk priser der fremkommer - det er bare ikke godt synes jeg personligt!

Nu er der "250kr" billetter på Dm hjemmeside, men de koster altså 348 fordi sterling jo "glemmer brændstof og bookingstillæg i de 250 kr. fandt dem eksempelvis på BLL-LGW

Så lykkedes det at bestille en dagstur til ZRH d. 21 oct - pris 670,- dkr. hvilket er en helt ok pris selv om de annoncerer med 250,- pr vej.

Skal blive dejligt at komme ned og se lidt Swiss A330 og A340 :)

Back