Re: BA763 i morgen - fredag?
Siden det var dårlig respons på hvilket individ BA fløy fredag på BA763, så får jeg røpe det:
Det var G-EUXC - første leverte A321 til BA - og undertegnede var ombord sammen med to familiemedlemmer. British Airways er mitt femte nye flyselskap dette året, og kan på sterkeste rekommenderes selv med cateringstreik - vi ble vi utstyrt med rikholdig nistepakke på OSL og på LHR ble det utdelt voucer slik at en kunne kjøpe niste/drikke en selv ønsket å bringe med seg.
Med tre dager med sight seeing i London ble sluttdevisen totalt over 1000 bilder - og min lille IXUS 700 rundet 1000 bilder bare tre uker etter innkjøpet - ypperlig redskap forøvrig. Men også EOS 10D fikk kjørt seg litt - og her et bilde fra rundturen i åpen dobbeldekker som får meg til å tenke på Virgin og Branson eller ..... :love
Men jeg fikk tid til en liten spotter session på øverste etasje på parkeringen utenfor Terminal 4, og her er noen bilder fanget i løpet av en halv time:
Air Canada 767-375ER C-FTCA - opprinnelig en Canadian AL maskin som har vært på et par besøk down under.
TAP A321 CS-TJG
Lufthansa A320 D-AIQP
Iberia A320 EC-HQJ
Aer Lingus A321 EI-CPH - ikke til CPH, men til DUB
Så går vi over til "noen" BA-maskiner
A320-111 - uten wing frences
Forøvrig ble bildet ovenfor kommentert av to politimenn og en politikvinne som avla meg et besøk på parkeringsplassen. Litt bryske var de i begynnelsen, men det viste seg at de riktig hyggelige - det endte opp med en nesten ti minutters prat om severdigheter i London, Regent Street Fare denne søndagen, min EOS 10D med 100-400mm linse, plane spotting generelt og bevisstheten blant spottere om "the war against error" - viste at jeg hadde lagt inn anti-terror nummeret for UK i kontaktene på min Nokia 6680 - fikk en stjerne der!
A319-131
A320-232
Og så noen 777-236ERer
G-VIIY
G-YMME
G-YMMP
Så en besøkende fra Gibraltar
GB Airways A320-232 G-TTOG
Da var det slutt på BAene
bmi A320-232 G-MIDY - white nose, gamle farger og nye decaler
Alitalia A321-112 I-BIXK
American 777-223ER N794AN
Til slutt et bilde fra Leicester Square og Empire - dette bragte frem minner fra en tur til London i 1983 i discoens storhetstid :smokin