BGO den store utbyggingstråden

Re: BGO den store utbyggingstråden

Jeg sender gjerne en e-post for å spørre, Peppep :-)
Strålende. :)

I en nylig artikkel fra ba.no nevnes det at problemene i sikkerhetskontrollen skal bli bedre om to uker. Usikker på om det er en pekepinn på nytt inngangsparti.
Finner ikke artikkelen, men det høres lovende ut. Vil tro at det er pga inngangspartiet da, det nye målet for ferdigstillelse av selve tilbygget skal være 12. juni. Så går det fort noen dager for å få på plass utstyr, innsjekkingsautomater osv. Er spent på om fast track åpner samtidig med resten hvis det er der den skal komme.

De skrøyt vel på seg åpning i dag, men det blir i tilfelle senere i dag for det var full byggeplass 0730. Skal fly 19.00 så kanskje ny sikkerhetskontroll kan testes da.

Åpen i dag. Nå kl 1650 var det 10-15min kø, men om det er fordi alle vil prøve den nye aner jeg ikke.. Hett tips er å sjekke inn på mobil og drite i bagasje for trappen opp er like innenfor døren.

Rettelse: jeg var vist bare sist i køen fra flybussen. 0min kø bak meg. Bedre kan det knapt bli :-)

attachment.php

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    66.8 KB · Views: 4,737
Last edited:

Er det snakk om en fasttrack av og kun for SAS, eller en i regi av flyplassen hvor også f.eks. KLM og BA vil kjøpe seg tilgang til status/business-pax?

Ja, da må anbudet på bygging av terminalen en tur innom retten, så spørsmålet er hva det skaper av forsinkelse

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv...g/anbudskonflikt-bremser-utbygging-p-flesland

Med fare for en eventuell anke så tapte Veidekke i retten så da bør vel utbyggingen kunne fortsette

http://www.tu.no/samferdsel/2014/07/02/veidekke-tapte-rettssak-om-flesland-utbygging
Veidekke gikk rettens vei da selskapet tapte anbudet om å bygge ny flyterminal på Flesland. Men Avinor gjorde ingenting feil i prosessen, konkluderer Oslo byfogdembete.

Ser Avinor nå har sendt ut invitasjon til tilbudskonkurranse på servering og butikk på T1, (1 areal) T2 (2 areal) og nye T3 (21) areal.

Interessant å se hva som dukker opp til slutt, om det blir noe nytt og særegent.
Eller om det stort sett blir kopi av det som er av butikker og serviringssteder som er på t.d. OSL.

Noen som vet om det er tegnet inn noen lounger på den nye terminalen?

Ser at BGO noe overraskende har tegnet kontrakt med et kinesisk firma på flybroer.

Sikkert samme kinesiske firma som har levert til Aena i Spania (spanske utgaven av Avinor)

Back