BGO den store utbyggingstråden

Re: BGO den store utbyggingstråden

Ser de har gjort om kjøremønsteret for biler på bgo nå. Jeg skal ikke forville meg bort på kiss & fly en søndagsettermiddag etter å ha sett opplegget de har laget. Kan en fortsatt parkere på korttid i parkeingshuset?

Dette gjorde de for nesten 2 uker siden :-)

Jeg sendte mail til Avinor om den kommende Fast Track-en som blant annet har vært omtalt på db.no og boarding.no. Vet ikke om det allerede er kjent, men der var det dårlige nyheter:

Hei.

Jeg ble positivt overrasket da jeg i sommer leste på Boarding.no at det skulle komme Fast Track på Flesland før nyttår (http://www.boarding.no/art.asp?id=54047).

Kan dere bekrefte at dette stemmer? Er det i rute?

Hei !

Kan dessverre ikke bekrefte dette. Vi vet at det er et ønske fra flyselskapenes side, men, p.g.a. plasshensyn, er det pr. i dag ikke mulig.

Jeg sendte mail til Avinor om den kommende Fast Track-en som blant annet har vært omtalt på db.no og boarding.no. Vet ikke om det allerede er kjent, men der var det dårlige nyheter:

SVG har svart akuratt det samme da jeg sendte mail for noen måneder siden, i tillegg svarte de at det var så mange "status" kunder at det nesten ikke hadde vært forskjell...:)

Da ser det ut som Flesland kan være fullfinansiert. Avinor senker utbyttekravene noen år fremover.

I praksis innebærer forslaget at det for regnskapsårene 2014- 2017 tas utbytte på 50 prosent for resultat opp til 1 milliard kroner og at det ikke tas utbytte for resultat som overstiger dette.

- Det vi gjør i stedet for å gi to milliarder til Flesland, er å si at vi ikke tar mer enn 50 prosent utbytte. Dermed kan Flesland fullfinansieres og utbyggingen kan fortsette uten å stoppe opp, sier fraksjonsleder Eiler Macody Lund (Frp).

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Na-blir-Flesland-fullfinansiert-3084200.html

Så bra, noe annet hadde vel vært idiotisk.

Så i morges at de hadde bygget noe fremfor utgangen fra utland, uten at jeg helt forstod poenget. Gir vel en mening på sikt. La også merke til at noen slet med innkjøringen til parkeringshuset, men det var vel ikke så overraskende siden 95% av de som kjørte til Flesland før veimønsteret ble lagt om la seg i den venstre filen istedenfor den høyre i siste rundkjøring.

Så bra, noe annet hadde vel vært idiotisk.

Så i morges at de hadde bygget noe fremfor utgangen fra utland, uten at jeg helt forstod poenget. Gir vel en mening på sikt.

Det nybygget er vel ny og større midlertidig sikkerhetskontroll, så vidt jeg har forstått?

Nybygget skal brukes også når nye terminalen er klar. Men skal midlertidig inneholde blant annet sikkerhetskontroll ja...

Terminal 3? :drunk:
Er det jeg eller Avinor som trenger et tellekurs?

Er det noe nytt her? Fikk som nevnt over negativt svar fra Avinor i oktober, men på SAS.no står det nå:

Fast Track i Norge
Fast Track gjør det å reise fra noen av Norges lufthavner enda enklere og mer effektiv. I Oslo finner du Fast Track allerede i dag, Trondheim og Stavanger er klar for åpning - og vi kan avsløre at Bergen lufthavn Flesland ønsker en Fast Track velkommen i løpet av året.
http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/fast-track/

Fast Track på SVG og TRD er rimelig nytt, så når de blir nevnt samtidig vil jeg tro at informasjonen er oppdatert. Har noen hørt/lest noe?

Trodde Fast Track på BGO skulle stå klart når det nye inngangspartiet åpner? Noen som vet når inngangspartiet er ferdig :)?

Trodde Fast Track på BGO skulle stå klart når det nye inngangspartiet åpner? Noen som vet når inngangspartiet er ferdig :)?
Trodde det var flere vanlige sluser som kom der, har ikke sett noe annet nevnt. Men det hadde vært gledelig nytt.

Inngangspartiet skulle være ferdig i mai, men vet at de jobber med ferdigstillelse denne og neste uke. Vet ikke når det åpner.

La inn en god porsjon optimisme og spurte SAS-chatten om de hadde mer informasjon.

Malin: Nej tyvärr har vi ingen information om när det ska bli klart.
Du skrev: Ok, ikke noe estimat heller?
Malin: Nej inte som vi vet just nu

Kunne noen med EBG/-D/-P ha sendt mail til den dedikerte mailen med spørsmål om avklaring? Har ikke slikt som EBS. :p

I en nylig artikkel fra ba.no nevnes det at problemene i sikkerhetskontrollen skal bli bedre om to uker. Usikker på om det er en pekepinn på nytt inngangsparti.

Back