Jeg er rimelig sikker på at Ryanair ikke dekker arbeidsgiveravgift for de det gjelder, og som jeg har skrevet her før, jeg tror det er lite å hente ved sykdom, graviditet og oppsigelse ved overtallighet.
---Det er klart at om Ryanair opererer med piloter som selvstendig næringsdrivende så er ikke det du skriver her så merkelig. Dette er aspekter som alle selvstendige må sørge for selv. At det er en betenkelig praksis er en annen sak.
Er det så rart at de som vet ikke vil uttale seg, da? Hver gang de prøver å si noe, så blir de jo overhøvlet og latterliggjort, men at dette umulig kan stemme. I tillegg ligner hver eneste tråd om Ryarair mer eller mindre på denne. Jeg skjønner godt at de medlemmene her på forumet som tross alt jobber for og med Ryanair, holder en lav profil og ikke sier all verden. Tviler derfor på at det kommer noe mer matnyttig ut av denne tråden enn noen av de andre som omhandler selskapet.Jeg tror jeg gjentar det jeg sa i begynnelsen av tråden:
Jeg håper at noen foretar den granskningen Parat etterlyser, så får vi vite hva som er faktiske forhold.
Alle som har uttalt seg i denne tråden er "rimelig sikker", "har hørt", "tror" og mener. Ingen har noe fakta å slenge på bordet.
Og det holder ikke at det er "umoralsk" eller "konkurransevridende", det må være direkte ulovlig for å få gjort noe med det, hvis det foregår noe galt.
Å ha folk som jobber i Norge med med utenlandske betingelser er det isåfall ikke bare Ryanair som gjør, byggebransjen og lastebilnæringen er full av utenlandske ansatte, jeg tror, som jeg har sagt i en annen tråd om samme tema (Ryanair) at det er EU-regler som faktisk tillater dette.
Renovasjonsselskapet Ragn-Sells har siden 1. november i år driftet renovasjonen i Asker kommune med innleide arbeidere fra Polen. Arbeiderne går på korttidskontrakter, til tross for at de driver den ordinære driften i kommunen, ifølge dokumentasjon Fagbladet sitter på.
Det er også tragisk at alt må granskes av politi og myndigheter før man finner frem til faktiske forhold.
Kalle;585722 IMM said:LFF er ikke min fagforening. Det er IMM jeg er organisert i.
I nedbemanningsprosessene vi er og har vært inne i, har jeg stått på egne ben. Ingen tillitsmann å rådføre meg med. Ikke noe støtteapparat. Ingen informasjon. Møter med ledelse alene. Ingen gratis advokathjelp.
Og i om jeg var fornøyd med lønnsforhanlingen eller ei betydde ikkenpe for noen. Jeg kunne ikke avgi stemme. Bare godta.
Ellers står IMM også dårlig i forhandling om særavtaler for forsikring, bank, strøm, bensin, turer med Colorline, leiebil og så videreog så videre.
IMM er til tross for mange mangler, et godt forbund å væremeflem i.
![]()
Er det så rart at de som vet ikke vil uttale seg, da? Hver gang de prøver å si noe, så blir de jo overhøvlet og latterliggjort, men at dette umulig kan stemme. I tillegg ligner hver eneste tråd om Ryarair mer eller mindre på denne. Jeg skjønner godt at de medlemmene her på forumet som tross alt jobber for og med Ryanair, holder en lav profil og ikke sier all verden. Tviler derfor på at det kommer noe mer matnyttig ut av denne tråden enn noen av de andre som omhandler selskapet.
Hvorfor skal man ikke ta fagforeningenes ord for god fisk? Fagforeningene, det er oss det. Ihvertfall mer enn 1 million av oss arbeidstagere i dette landet.
Vi er opptatt av at ikke skattesvindlere skal undergrave konkurransen mellom bedrifter.
Hvorfor skal man ikke ta fagforeningenes ord for god fisk? Fagforeningene, det er oss det. Ihvertfall mer enn 1 million av oss arbeidstagere i dette landet.
Vi er opptatt av at ikke skattesvindlere skal undergrave konkurransen mellom bedrifter.