Bestille Eurobonus bonustur til andre enn meg selv

no-backpacker

ScanFlyer Blue
Nå har jeg prøvd å bestille bonustur til sønnen og en kamerat, med mine bonuspoeng, men det er helt umulig. Selv om jeg skriver inn deres navn blir det ene navnet automatisk endret til mitt navn i bestillingen. Noen som har vært ute for dette og vet hvordan jeg kan gjøre det? Poengene går ut i morgen... :)

Xxx
 
Er det ikke fortsatt slik at kun gullmedlemmer kan ta ut bonustur til andre enn seg selv?

BF:cool2
 
Er det ikke fortsatt slik at kun gullmedlemmer kan ta ut bonustur til andre enn seg selv?

BF:cool2

Oj, det visste jeg ikke... men mener jeg har bestilt for sønnen en annen gang... og jeg har aldri vært gullmedlem. Eneste grunnen til at jeg har poeng som må brukes opp er at jeg har Diners-kortet mitt knyttet til Eurobonus... Men kanskje jeg får lese reglene på nytt... Og heller bestille en tur til meg selv...:)

Xxx.
 
Mulig jeg husker feil, at man kan bestille til egne familiemedlemmer, men skal man bestille til en venn utenfor familien, så må du ha gull. Men regler kan jo være endret, og det tar vel ikke lang tid før noen som vet det repliserer her!

BF:cool2
 
Tror du misforsto Someone. I bookingdialogen der du taster inn destinasjon og dato er det en luke som er krysset av som heter -"medlemmet reiser". Huk bort dette krysset så kan du bestille til sønnen din....
 
Tror du misforsto Someone. I bookingdialogen der du taster inn destinasjon og dato er det en luke som er krysset av som heter -"medlemmet reiser". Huk bort dette krysset så kan du bestille til sønnen din....

Det har jeg gjort... men mitt navn kommer likevel opp i bookingen... sammen med kameraten sitt navn... Så mulig at jeg ikke kan bestille til andre om jeg ikke reiser selv?

Jeg er 100% sikker på at vi har reist hele familien, på mine bonuspoeng, men da har jeg vært med selv....

Xxx.
 
"EuroBonus-poengene dine er personlige, men du kan benytte poengene til å kjøpe billetter til din familie og nære slektninger"

Hvordan vet Eurobonus om det er nær familie/slektninger? Det er jo slettes ikke alle i samme familie som har samme etternavn nå for tiden.... Jaja, jeg får vel ta en telefon/chat i morgen... grrr....

Og ja, hvis jeg prøver å bare bestille for sønnen blir hans navn endret til mitt i bestillingen... og vi har samme etternavn...

Xxx
 
Det har jeg gjort... men mitt navn kommer likevel opp i bookingen... sammen med kameraten sitt navn... Så mulig at jeg ikke kan bestille til andre om jeg ikke reiser selv?

Jeg er 100% sikker på at vi har reist hele familien, på mine bonuspoeng, men da har jeg vært med selv....

Xxx.

Merkelig. Jeg gjorde akkurat en EB dummy booking, og fikk fint til å legge inn navnet til noen andre. Og jeg er bare EBB. Full ut følgende skjema, de pleier å være ganske kjappe på å svare der...

http://www.sas.no/Kontakt/Kontakt/Kontaktskjema/felrapport_synpunkt/?wt.ac=kontakt_form_error
 
Tror du misforsto Someone. I bookingdialogen der du taster inn destinasjon og dato er det en luke som er krysset av som heter -"medlemmet reiser". Huk bort dette krysset så kan du bestille til sønnen din....

Merkelig. Jeg gjorde akkurat en EB dummy booking, og fikk fint til å legge inn navnet til noen andre. Og jeg er bare EBB. Full ut følgende skjema, de pleier å være ganske kjappe på å svare der...

http://www.sas.no/Kontakt/Kontakt/Kontaktskjema/felrapport_synpunkt/?wt.ac=kontakt_form_error

Men gikk du videre til bestilling? Jeg fikk skrevet ned navnene, men i det jeg trykket "gå videre" (eller bestill, eller whatever.... den siden som fører meg til betalingen ihvertfall...) så blir navnet endret.

Takk for tipset, da skal jeg skrive til dem der. :)


Xxx.
 
Men gikk du videre til bestilling? Jeg fikk skrevet ned navnene, men i det jeg trykket "gå videre" (eller bestill, eller whatever.... den siden som fører meg til betalingen ihvertfall...) så blir navnet endret.

Takk for tipset, da skal jeg skrive til dem der. :)


Xxx.

Gjorde bookingen ferdig, betalt og alt. Avbestilte etterpå. Og alt ser helt fint ut.
 
Gjorde bookingen ferdig, betalt og alt. Avbestilte etterpå. Og alt ser helt fint ut.

Det var som bare... Merkelig... Noen tips om hva jeg kan gjøre? Nå har jeg forøvrig skrevet til dem, så jeg får vel bare vente og se i morgen.

Xxx.
 
Tøm internettloggen din, slett cookies osv...
Husk det er SAS IT vi snakker om her;)

Hehe, har gjort det, men det hjalp ikke... Ser ut for at jeg blir sittende i telefonen med SAS i morgen ja... <grrrr....> Haha, spesielt irriterende siden andre ikke har dette problemet...:)

Xxx.
 
En kompis av meg slet med akkurat det samme problemet i går kveld, og da jeg gjorde en dummybooking hadde jeg samme problem, så det er nok ikke bare du som sliter med dette! For ordens skyld er jeg EBG...
 
Det ordner seg, forhåpentligvis...

Jeg snakket med de på "chat". Der var de litt hjelpeløse/rådløse inntil jeg sa at jeg kunne bestille og så kunne de endre navn. "PLING"! :-D Merkelignok så kunne ikke hun endre navn, men det måtte sendes til noen andre som kunne endre det... Jaha... hehe... nesten som et offentlig kontor dette...

Anyway... Jeg er i kontakt med de på "chat" igjen nå, for navnet er ikke endret. Og ja, jeg er litt stresset siden poengene mine går ut i dag... :) Vet ikke om det har noe å si, men vil jo gjerne ha ting i boks. :) Fikk akkurat beskjed om at hun kunne se at nevneendring var sendt og at jeg ville få mail om det senere i dag. <sukk> :-)

På FB-siden til SAS fikk jeg forresten beskjed om at jeg MÅTTE ringe, for de på "chat" kunne ikke bestille billetter... Hehe... de tenkte altså ikke på min vri de heller... :)

Ellers, takk for gode råd!


Xxx.
 
Håper det ordnet seg for deg. Jeg har også hatt problemer med å bestille for andre enn meg selv i det siste hvis jeg er logget inn (ordinære billetter). Har løst det ved å bestille i utlogget tilstand, men det har selvsagt ikke vært et alternativ for en bonusreise.
 
Håper det ordnet seg for deg. Jeg har også hatt problemer med å bestille for andre enn meg selv i det siste hvis jeg er logget inn (ordinære billetter). Har løst det ved å bestille i utlogget tilstand, men det har selvsagt ikke vært et alternativ for en bonusreise.

Har vært på reise i hele dag. Har ikke fått noe mail og navnet på billetten er heller ikke endret... Kjenner jeg begynner å bli litt usikker nå... synd jeg ikke tok screenshot av chat'en, men... når to forskjellige personer sier at det ligger navneendring inne, så må det jo gå greit? Får kanskje ta en telefon i morgen... for et styr...

Xxx.
 
Samme problem for meg i dag. Bestilte ekstra billett til meg jeg kansellerer i morgen. Utrolig klønete opplegg av sas.
 
Back
Top