Beste nettsted for multicity booking

TRDmiler

ScanFlyer Blue
Hei

Er det noen som har et nettsted å anbefale for multicity bookings? Jeg ønsker å sjekke priser for TRD-KUL-BKK-TRD nå i sommer.

Vanligvis bruker jeg finn.no/reise for å finne beste pris. En tilsvarende søkemotor som er i stand til å sjekke pris hos mange ulike leverandører for multicity-reiser er det jeg er på jakt etter.

TRDmiler

matrix.itasoftware.com kan også brukes til multicity booking. Svært anvendelig og uendelige muligheter.

Man kan vel ikke booke der? Bare søke, ikke sant?

Stemmer, man kan søke frem prisen men så må man kontakte aktuelt flyselskap for å få booket billetten. F.eks:

How to buy this ticket

Tickets cannot be purchased directly from ITA Software.
Provide this information to a travel agent to help them match the fares found.

Make sure to provide the exact booking and fare codes shown.

Fare 1: Carrier SK TNOOWM SVG to CPH (rules)
Passenger type ADT, ONE-WAY-ONLY fare, booking code T
Covers SVG-CPH (Economy) 312.00
(YQ) 150.00
Norway Passenger Charge (ZN) 107.00

Subtotal per passenger 569.00
Number of passengers x1

Total airfare & taxes 569.00

•This ticket is non-refundable.

Fare construction (can be useful to travel agents)
SVG SK CPH 55.28TNOOWM NUC 55.28 END ROE 5.6434 XT 107ZN 150YQ

Er ikke imponert over multicuty booking. Prøver å booke en reise, men må splitte opp i flere bookinger da ingen klarer håndtere hele reisen. Med forenklet booking kommer ebookers.no ut med beste pris. Over dette ligger:
kayak.com +858 NOK
Expedia.no +1031 NOK
ready2go.no +1535 NOK
travelmarket.no +1685 NOK
kayak.no +2185 NOK
Flyselskapet med flest segmenter +2322 NOK

Disse klarte ikke finne noe selv med forenklet booking:
Restplass.no
wideroe.no
ebookers.com
expedia.com
matrix.itasoftware.com

-Er det andre siter jeg bør prøve å booke fra?

-Noen som aner hvor mye ebookers.no legger til prisen som ekstra utgifter for bookingen? Klarer ikke finne noe info om det på siten og det ser ut til at de først vil oppgi det når man har oppgitt alle personalia og godtatt å booke fra dem.

Last edited:
Stemmer, man kan søke frem prisen men så må man kontakte aktuelt flyselskap for å få booket billetten. F.eks:

Mulig jeg er super-duper idiot her, men jeg lurer på en ting... Jeg sjekket ut Matrix i går og fikk opp veldig gode priser på multicity-bookinger. Det jeg lurer på er... Når man får opp en pris, er dette en gjenomgående billett fra flyselskaper i samme allianse, eller er det flere enveisbilletter? Kan jeg f.eks. ringe til SAS eller KLM og få betstilt hele reiseruten gjennom dem? Hmmm.. håper jeg klarte å forklare meg på en forståelig måte her.. :)

Xxx.

Det jeg lurer på er... Når man får opp en pris, er dette en gjenomgående billett fra flyselskaper i samme allianse, eller er det flere enveisbilletter?

Jeg har ikke prøvd så mange alternativer, men generelt så ser det ut som det er gjennomgående billetter. Uansett så får du opp "fare rules" og kan selv lese om det f.eks. "Combinability" og "Flight Restrictions".

Jeg har ikke prøvd så mange alternativer, men generelt så ser det ut som det er gjennomgående billetter. Uansett så får du opp "fare rules" og kan selv lese om det f.eks. "Combinability" og "Flight Restrictions".

Og av og til stemmer ikke de prisene du får oppgitt i Matrix overens med de datoer du prøver å booke. F.eks. i mitt tilfelle fant jeg veldig gode priser på en reise i sommer, som jeg ikke klarte å finne igjen hos nettreisebyråene jeg prøvde ut. Når jeg gikk inn og kikka på fare rules i Matrix, så stod det ganske klart og tydelig at prisen ikke gjelder på reiser fra og med 20/6. Så det er mange mulige feilkilder...

E

Hvor bestiller du multicity-reiser?

Hvor bestiller du multicity-reiser?

Jeg ser på feriemuligheter og hvor lenger jeg ser jo mer avansert blir ruten min :)
Har funnet en del muligheter via ITA og vil gjerne søke opp disse rutene på en booking-side hvor jeg kan se den reelle prisen og eventuelt bestille.

Wideroe og ebookers ser ut til å være alternativer men her kan jeg ikke se bookingklasse og prisene avviker en del, så kunne tenkte meg noen flere alternativer :)

Takker for alle tips.

Re: Hvor bestiller du multicity-reiser?

Expedia er ok på alt opp til seks segment.

Utover det harjeg samme spørsmål som deg.

Flyselskapene kan fungere faktisk og noen ganger kan connections dukke opp dersom man søker direktefly B-D og ikke B-C-D, hvis det er en spesifikk connection man vil ha. Ellers for de mest sostifikerte rutingene kan man kontakte et reisebyrå, det er dessverre en del man finner på ITA som ikke lar seg booke lett online.

Ebokkers kan man booke noen leggs men man kan eventuelt dele opp i flere multi city bestillinger å legge sammen prisen.

Har prøvd å dele opp litt men ikke funnet noen "lure" løsninger.. vi tenker å reise VIE - FNC - OSL, så det blir noen lounge besøk på veien :)

Hvordan få bestilt multicity med SAS

Altså skal til vinteren til Stockholm og lurte kanskje på om man skulle hjemvei ta veien enten via København eller London. Men jeg finner ingen måte å bestille via, (Uten å gjøre 2 bestillinger da selvsagt). Men jeg lurte på om dette er mulig å gjøre i en bestilling og isåfall hvordan?

Back