Men å påstå at harde kofferter ikke passer for folk som reiser ofte, blir helt feil.
Som du sier, det er jo folks preferanser og smak.
Jeg har flydd nærmere 230K miles totalt i år, så jeg tør påstå at jeg reiser relativt mye.
Jeg har både harde kofferter (Rimowa) og Travel Pros
Hvordan man pakker og hva man har med seg er utrolig viktig for komfort og enkelhet.
Jeg har med meg en trillekoffert og en ryggsekk
Så hva har man med seg?
-- Laptop
-- iPad
-- iPhone og Blackberry
-- Bose headset
-- Mifi
-- iPod
Har du med deg laptop, forsvinner argumentet med at harde kofferter ikke er praktisk fordi laptop får du ikke plass til i en trillekoffert. Da må du ha med en laptopkoffert eller en ryggsekk og du får plass til alt dilldall der.
Har en North Face ryggsekk som er veldig praktisk og lett.
Ett rom for Laptop og iPad, ett rom for ladere, headset (i headsetetuiet putter jeg Mifi, iPod etc). Det siste rommet er for pass, papirer, kamera, solbriller og en glidelåsromme for kvitteringer.
I min trillekoffert, har jeg kun klær. Dersom jeg har med en Travel Pro, putter jeg avisen som ligger hjemme på døra i den ytterste lomma, men boardingkort og kvitteringer holder jeg langt unna. Disse har jeg ett dedikert rom til i ryggsekken jeg har med meg slik at jeg ikke mister kvitteringer som jeg skal ha refusjon for. Når jeg bruker Rimowaene, får jeg selvsagt ikke plass til avisen, men den går lett inn med laptopen og iPaden.
Har jeg med meg dress, er det praktisk å ha en hard koffert da klærne ikke blir krøllete dersom man pakker korrekt.