Beste IC Business - produkt til USA

Re: beste biz

Turkish får du vel ikke bestilt norge-nyc? Ikke prøvd UA sin is i C, men i F er den blitt til Fløte.

Vurdert flytiden til via Wien om OS harfått nye seter? Maten eri allfall fantastisk.

Går bra å bestille TK fra Norge til New York, pris ca 20K. Korteste flytur er da litt over 15t.

Vurdert flytiden til via Wien om OS harfått nye seter? Maten eri allfall fantastisk.

Det kommer an på når man flyr. Har blitt god del forsinkelser med den nye kabinen, så det er ikke mange fly som har den ennå. Planen er at alle skal ha fått ny kabin til høsten.

Hva med United? Personlig er jeg svak for Businessklassen deres på 757'en. Koselig kabin. Og isen er uslåelig.

I agree! BusinessFirst kabinen på 757en til UA er veldig koselig. Føler meg veldig godt vare på der. Og ja, isen er awesome!

Attachments

• 224224_10152001346450307_1672559539_n.jpg
    224224_10152001346450307_1672559539_n.jpg
    27.7 KB · Views: 442

Hvis du ikke MÅ bruke *A - prøv BA selvsagt. Reiser du fra OSL?

Via LHR og den utmerkede T5 - North Lounge er litt bedre enn South.
747-400 LHR-JFK, prøv upper deck. Herlig utsikt over vingflex og RR-motorene, privat elegant kabin, svært komfortable full lie-flat og bra IFE.

EWR - LHR på retur, kanskje prøve den relativt nye BA 777-300ER? Romslig kabin. Hvis retur på natten, spis full middag i BA-loungen og sov som en prins over til LHR etter et class champagne. Ta en varm dusj i North Lounge fulgt av lang brunsj der, før A319 til OSL (2A er fin).

Enn så lenge har SAS og LH de stusseligste produktene, etter min mening. For fin tur med *A; definitivt Swiss.
Fra OSL har jo UAs 757-200 full-flat i BusinessFirst nå, men føles litt trange/smal kabin. UA er veldig amerikansk i stilen, men noen liker jo det. Litt dyrt med UA? Dessuten foretrekker jeg widebody på oversjøisk fremfor 757, selv om UA har god iskrem.

Dropp FI i Saga Class, er som Economy Extra/Premium Economy hos SK/BA m.v.

Hvis BA:
Ligg unna BA186 fra EWR (går med 767)
samt alle AA operated flights (særlig siden ikke alle AA 777 er refitted ennå - skal stå 77W hvis refitted, tror jeg. Den gamle AA buisiness er skikkelig kjip).

Last edited:

Hm... hvis du må bruke *A

Kan man hoppe på SQs A380 fra FRA-JFK? Noen som vet?

Hvis det går - er saken biff.

Hm... hvis du må bruke *A

Kan man hoppe på SQs A380 fra FRA-JFK? Noen som vet?

Hvis det går - er saken biff.

BAre "hoppe på" spørs vel, men man får kjøpg billett ;)

(Fløy den selv motsatt veg, JFK-FRA i fjor).

Mener dog at den går ganske tidlig, så man må fort ha en overnatting på FRA.

Neida, 20:50 - 10:45. :) Fløy du i Y eller C? Fornøyd?

Edit: Leste feil, sorry. Du har rett, den går 08:30 FRA-JFK.

Last edited:

BAre "hoppe på" spørs vel, men man får kjøpg billett ;)
(Fløy den selv motsatt veg, JFK-FRA i fjor).

:-D

Virker som om Sunshine satser på å bruke *A points til en fin business-class-tur. Hvis det går med SQ (?), er det jo lite å lure på.

Jeg mente fra FRA. Der går den 08:30. ;)

Ellers var jeg overraskende fornøyd med Y-produktet. Skrev en TR om det, her.
Ja, oppdaget det rett etterpå. ;)

:-D

Virker som om Sunshine satser på å bruke *A points til en fin business-class-tur. Hvis det går med SQ (?), er det jo lite å lure på.
SQ slipper generelt kun økonomi på A380, men akkurat på FRA-JFK-FRA ser det ut som de har gjort et unntak. Har funnet litt tilgjengelig i C der.

Hvis BA:
Ligg unna BA186 fra EWR (går med 767)

Den går med 767 innimellom. Jeg vil si at det er ofte er bra service på 767en (hvertfall de jeg har hatt med den, på dagtid). Passe liten kabin, og siden det ikke er F-klasse på flyet så har man "topp-klassen" ombord med god service. (Min erfaring)

Last edited:
Tør jeg nevne Icelandair? :p Nei - det er nok ikke så lurt ;)

Har ikke LH (A380) et godt C produkt til NYC? Min favoritt vestover er i allefall LX.

Etter noen lange turer monkey class fra-puj-cdg, dus-puj-dus som tok altfor lang tid med veldig lite komfort så prøver å overbevise fruen om at business er veien å gå på lange turer IC. Etter å ha lest diverse tripreports med LH, Swiss og SK så er jeg veldig gira på å kunne kose meg på flyturen. Med bedre komfort får man en god start og slutt på ferien. Noe som er ett stort pluss.

Ja, oppdaget det rett etterpå. ;)

SQ slipper generelt kun økonomi på A380, men akkurat på FRA-JFK-FRA ser det ut som de har gjort et unntak. Har funnet litt tilgjengelig i C der.

Hvor finner man tilgjengeligheten på SQ C på FRA-JFK? Det kommer aldri opp på ANA tool i hvertfall. Expertflyer? Jeg har planer om en tur over dammen i mai og er fleksibel med utreise. Planen er LH F, men hvis SQ C er tilgjengelig til en lavere poengsum (C vs. F) må det nesten vurderes! :)

Hvor finner man tilgjengeligheten på SQ C på FRA-JFK? Det kommer aldri opp på ANA tool i hvertfall. Expertflyer? Jeg har planer om en tur over dammen i mai og er fleksibel med utreise. Planen er LH F, men hvis SQ C er tilgjengelig til en lavere poengsum (C vs. F) må det nesten vurderes! :)
Tror det var med LifeMiles. Fant noen dager her og der - ganske lite, men ikke helt håpløst.

Tror det var med LifeMiles. Fant noen dager her og der - ganske lite, men ikke helt håpløst.

Var det langt frem i tid eller et par dager før utreise? :)

Edit. Fant et par datoer her nå! Takk! Får håpe SAS ser samme tilgjengelighet når jeg skal bestille... :)

Last edited:
Vi hadde en DM-tur forrige uke som ikke gikk som planlagt- Vi ble ombooket pga kansellerte fly i Brussel. Vi ble "tvunget" over på British Airways og Virgin Atlantic på business. Stakkars Brussels Airlines måtte betale hele gildet og vi kunne høste nye points på en points tur.

Vi fikk først en liten tur med BA på business i Europa før vi landet på LHR for å vente 6 timer på Upper Class loungen til Virgin Atlantic. Jeg var veldig skeptisk, da jeg har ansett Virgin for å være nær LCC.

For en overraskelse! Vi synes det var bedre enn first class loungen til Thai Air i BKK og det beste vi har opplevd på business class. God mat og fantastisk bar, mange servicetilbud, bl.a. gratis skopuss. Jeg vet ikke om noe bedre lounge i Europa enn dette.

Flyturen med Virgin var også veldig bra. Vi fikk mye champange, gode seter, bra mat og god service hele veien på en A340. Vi har vært på tur med LH, SK, SA, UA, TG og TK på business, så vi er bortskjemte. Virgin gikk helt til topps. Neste tur til USA blir nok også med Virgin.

Virgin er veldig bra, men setene begynner å bli gamle på upper class. Deres Clubhouse på LHR har flere ganger blitt kåret til den beste loungen. Reiste med de i 2009, de hadde 25 års jubileum og fikk upper class for hele familien omtrent til økonomipris, LHR-JFK med 346 og MIA-LHR med 744 :-) KLM/Delta har et greit business produkt på dagtid, men foretrekker full flat sete på nattflight. United er også OK, fløy 777 FRA-ORD, setene er gode, men litt smale (2-4-2 oppsett) i business, og man kan få litt følelsen av å ligge i en kiste når setet er helt flatt

Back