Beste IC Business - produkt til USA

Re: beste biz

Tror det var med LifeMiles. Fant noen dager her og der - ganske lite, men ikke helt håpløst.

Hva er LifeMiles?
Sist SQ slapp C seter på 380 til *A var det ved en feil. Ville kanskje stolt mer på ANA / United.com enn lifemiles?

Re: beste biz

Hva er LifeMiles?
Et forumsøk eller Google-søk svarer deg nok raskere enn å spørre her. ;) Det er et bonusprogram som iblant har 100% bonus ved kjøp av miles.

Sist SQ slapp C seter på 380 til *A var det ved en feil. Ville kanskje stolt mer på ANA / United.com enn lifemiles?
ANA, United osv har jevnlig feil begge veier - både "fantomtilgjengelighet" som ikke er mulig å booke, og faktisk tilgjengelighet som ikke vises. Finner bare noen dager her og der, så det er i hvert fall ikke en opplagt feil, slik det var da de hadde problemer med en systemoppdatering og man plutselig kunne booke C og F i hytt og gevær, inkludert Suites Class på A380.

De har begynt å løsne opp til egne medlemmer i hvert fall: http://boardingarea.com/blogs/onemi...ng-suites-class-award-availability-to-the-us/. Det henger vel sammen med at A380en ikke er like ny og eksklusiv lenger.

Uansett - ikke spre det videre, slik at det forsvinner om det er en feil. Jeg burde vel ikke ha nevnt det i utgangspunktet, ettersom jeg kanskje skal booke det selv om et par måneder. Men velger å være naiv i stedet for egoistisk, og får håpe på god karma. ;)

Ringte SAS i dag, men de fant dessverre ikke tilgjengelighet på SQ C FRA-JFK på samme datoer som LifeMiles viser tilgjengelighet... Kun Y som er uaktuelt. Vet du (Peppep) om det faktisk funker med LM? Da skal jeg vurdere å kjøpe noe poeng der...

Ringte SAS i dag, men de fant dessverre ikke tilgjengelighet på SQ C FRA-JFK på samme datoer som LifeMiles viser tilgjengelighet... Kun Y som er uaktuelt. Vet du (Peppep) om det faktisk funker med LM? Da skal jeg vurdere å kjøpe noe poeng der...
Har lest om flere som har klart å booke C på den ruten med partnerprogrammer, men husker ikke om det var med LifeMiles. Det kan hende at det er endringen fra 777 til 380 som gjør at tilgjengeligheten og erfaringene varierer. Har etter hvert lært at ingenting er gitt med bonusbilletter, og at det som fungerer den ene dagen ikke nødvendigvis fungerer den neste.

Er likevel ganske sikker på at alt du finner ved søk er mulig å booke, ettersom man kan booke direkte online uten å gå via noe kundesenter. Blant annet slapp Swiss en del F til LifeMiiles ved en feil rett etter at de ble med i *A, og alt gikk gjennom. Jeg tror at jeg hadde tatt sjansen hvis det kommer en 100%-kampanje, LM er uansett ikke det verste programmet å ha litt poeng stående hos. Særlig fordi du bare trenger 40% av poengene på konto, resten kan kjøpes billig (tror det er 1,3 cent pr mile) når du bestiller. Og fordi de tillater énveisbilletter til 50% av prisen. Den største ulempen er at man ikke kan kombinere klasser, så hvis man f.eks. skal få tak i LH F må man søke f.eks. FRA->destinasjon, i stedet for Norge->destinasjon, og booke hjemmeflyplass-FRA utenom. Men en eventuell generell LM-diskusjon burde sikkert heller tas her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=108836

Last edited:
Re: California-tråden

Da man fremdeles er for ny til å få lov til å opprette en egen tråd tenkte jeg det var best å prøve seg her.

Skal etter planen til LA i november (18. - 22./23.) i år og søker litt på flyalternativer. Finner bl.a. SK/UA til en ok pris, samme med BA, begge med retur 23. november da dette blir relativt mye billigere enn retur den 22. Ulempen med SK/UA er selvsagt flybytte på EWR med ekstra hassle, men desto mer poeng på "rett" bonuskort.

Har tidligere fløyet med LX og LH på to forskjellige turer tidligere, men like mye som en fornuftig pris ønsker jeg å teste ut litt forskjellige produkter i luften. Dermed er spørsmålet om noen har noen knakende gode anbefalinger til hva man bør vurdere å prøve ut? Har jo forstått ut i fra enkelte trip reports her inne at isen til UA muligens er hakket vassere enn isen på LX etc. Leter altså etter noe spennende med tanke på både soft of hardt produkt...

Reiser i C og er EBD (så har en viss dragning mot *A), men har også AB gullkort (men tror ikke jeg klarer å holde på det helt til november)

Setter pris på anbefalinger og erfaringer! :fly

EWR er ikke hassle C til C, tvert om, aner ikke B-C... Hva er connection time ? Uansett gå for poeng...;)

Må vel kjøre monorailen og gå gjennom sikkerhetskontroll hvis du skal B-C. Men særlig lang tid tar det jo ikke.

1:40 om man fortsetter med UA1493 (738), 2:10 om man fortsetter med UA1600 (752).
Uten at jeg har sjekket antar jeg at det er bedre seter foran gardinen i en 752 enn i en 738 fra UA - også på innenriks?

Ta UA 1600 . Jeg sjekket den 22.11. Den har ex-CO 752 som brukes over dammen med BusinessFirst med 16 fullflat beds, men vanlig UA domestic service...

Mange 752 domestic er gamle UA som har gammel domestic First.

Hadde en for 3 uker siden SFO EWR... Spurte kapteinen etter landing
total time . Han svarte med et stort smil: veldig mye 93.000 +:lol:

Ta UA 1600 . Jeg sjekket den 22.11. Den har ex-CO 752 som brukes over dammen med BusinessFirst med 16 fullflat beds, men vanlig UA domestic service...

Mange 752 domestic er gamle UA som har gammel domestic First.

Hadde en for 3 uker siden SFO EWR... Spurte kapteinen etter landing
total time . Han svarte med et stort smil: veldig mye 93.000 +:lol:

Takk for innspill!

Stor mulighet for at det blir SK 907 OSL-EWR (A343) og UA 1600 EWR-LAX (B752 med fullflat beds) ut og en av disse to hjem igjen:

1) UA 1703 LAX-EWR (også B752 med fullflat beds) og SK 908 (A333) og en tidlig ankomst hjemme

2) UA 591 LAX-SFO (A319), SK 936 SFO-CPH (A343) og SK 458 (A321) for en ny flyplass og enda flere EB-poeng (?)

Sjekket også muligheten for å prøve ut Air New Zealand Business Premier og deres 773, fra LHR til LAX, (mest fordi det var passe sært) men dette ser ut til å bli nesten dobbelt så dyrt som alternativet over... Som nevn over spekulerte jeg på BAs A380, muligens kombinert med AAs 777, men som *A poeng-junkie blir det nok ikke denne løsningen. Fikk heldigvis testet ut LHs A380 og 748 sist gang jeg var over...

Hva skal jeg velge hjem fra LAX?

Hei folkens, er opprinnelig booket hjem den 1/12 med Swiss og A340 i biz via ZRH og CPH.
Ser nå at jeg også kan velge LH med både A380 og A340-600 hjem via FRA eller MUC.

Reisetid og tidspunkter er såpass likt at jeg vektlegger ikke det.
Hvilket biz produkt er det beste mener dere?

Mvh Tore

Re: Hva skal jeg velge hjem fra LAX?

Swiss har vel helt klart beste seter, også slipper du lure på om det blir streik. Direkte europa-osl taler vel for lh, bortsett fra her på forumet[emoji6]

Re: Hva skal jeg velge hjem fra LAX?

Lufthansa a380 ville jeg ha valgt. Større utvalg av filmer og nyere flatbeds enn SWISS sine eldre a340. Dessuten har Lufthansa nytt og forbedret service konsept i C som kan være verdt å teste. Vent heller med å fly SWISS til de nye 777 er faset inn.

Last edited:
Ser på å reise til Unaiten, hvem er best av VS A350 og AF 777-300 i business?

Last edited:
Om man tenker kun på produktet ombord?

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk

Kan svare deg om 2 uker. Da tester jeg VS A350. AF 777-300 er veldig bra. Har prøvd flere ganger.
Fant ut at man kan reise GLA-AMS-LHR-LAX ved å booke med AF, nå som VS har KL codeshare. Har ikke 2 uker dessverre, må bestemme meg snart. Hvordan er AF sin biz på 777 i forhold til A350?

Fant ut at man kan reise GLA-AMS-LHR-LAX ved å booke med AF, nå som VS har KL codeshare. Har ikke 2 uker dessverre, må bestemme meg snart. Hvordan er AF sin biz på 777 i forhold til A350?

Jeg vil si same-same. Jeg liker AF long haul business veldig godt og velger det om det er praktisk mulig. God mat, god drikke og litt quirky og ikke stiv service.

A350 kabinen føles muligens blitt mer privat enn på digre 777. Men alt i alt mye det samme

Uhm... Ville valgt A350 10 av 10 ganger over 777-300ER. A350 har mye mindre støy, og samme fordeler som en Dreamliner har.

Jeg er nok ikke like begeistret som Fnate for Air France, men var veldig fornøyd sist jeg fløy VS i Business. Virgin sine lounger er også veldig bra, Club House på LHR er et godt hakk over AF Business i Paris.

Back