Beste flyselskap-hjemmeside?

Re: Beste flyseleskap hjemmeside?

Er det bare jeg som syns at Norwegian sin side er bra? Ryanair sin er hvertfall dønn umulig.
Er også litt småfan av Lufthansa sin side.

Er det bare jeg som syns at Norwegian sin side er bra? Ryanair sin er hvertfall dønn umulig.
Er også litt småfan av Lufthansa sin side.

Norwegian sin er helt ok, litt mye støy kanskje? Men jeg hater kalender funksjonen deres. At man må bla manuelt å finne datoene i den drop-down boksen. Mye bedre å få opp hele kalenderen i miniatyr (slik som SAS, BA og de fleste andre flyseleskaper har) så man kan trykke på en dato.

Men jeg hater kalender funksjonen deres. At man må bla manuelt å finne datoene i den drop-down boksen. Mye bedre å få opp hele kalenderen i miniatyr (slik som SAS, BA og de fleste andre flyseleskaper har) så man kan trykke på en dato.

Ehh.. :drunk: Hos DY er det jo bare å trykke på den kalenderen til høyre for dag- og måneds-dropdownboxene, så får du opp hele kalenderen i miniatyr. :wow:

Hos SAS derimot er kalenderen "i miniatyr" ja, men for å bytte måned er man NØDT til å bruke måneds-dropdownboxen. Det er jo mer tungvindt å gjøre det slik, enn å gjøre det slik DY gjør det. At de ikke har en "neste måned"-knapp ved kalenderen er egentlig litt utrolig. :headbang
BA har jo helt klart den beste løsningen. Der er det ingen dropdownbox i det hele tatt, og når man klikker på dato-feltet kommer kalenderen opp automatisk. :up: til
ba_small.gif

Last edited:

Spør dere meg, må være DY , som jeg ikke selv bruker..

.MEN siden DY sin side er nå , by default, for en stor del av den norske befolkning, og en stor grunn til DY's fortjente suksess..

Så ofte møter jeg venner som stolt forteller meg om deres bookinger hos DY. Prisen de fikk er høyere enn tilsvarende man kan få hos SK, AF, LH, KL etc...:drunk:

DYs lavpriskalender har jo vært der i mange år og fugerer like fantastisk fortsatt. Det er få som presenterer dette på en bedre måte. Helt ideelt for det "reiseglade" som meg er ute etter.

Lufthansa bruker jeg også en del, og synes den er utmerket. Men faktisk holder jeg en knapp på den de hadde før den siste oppgraderingen.

Ehh.. :drunk: Hos DY er det jo bare å trykke på den kalenderen til høyre for dag- og måneds-dropdownboxene, så får du opp hele kalenderen i miniatyr. :wow:

Oi sann... Der var det en funksjon jeg aldri hadde sett før! :colgate:
Mulig jeg har oversett den pga irritasjonen min eller siden jeg har trodd at det var et icon og ikke en knapp... :p

Last edited:

Er ikke dette helt standard måte å vise kalenderen som de fleste har?

Det tror jeg stemmer godt.
Og dette viser jo i all tydelighet at brukeropplevelsen et veldig subjektiv.
Og at vi kan irritere oss over mangler som faktisk ikke finnes :-)

S

Som enkelte andre nevner så liker jeg også Widerøe's sider; oversiktlig og enkelt å finne frem. Har også sansen for Swiss' sine sider, mye av samme årsak.

Og lavpriskalenderen til Norwegian synes jeg også er bra.

Det finnes tre vanlige måter å vise kalender på:
  • Vise kalenderen hele tida (slik som SAS og Widerøe)
  • Ha et datofelt og vise kalenderen med en egen knapp (Norwegian)
  • Vise et datofelt, men kalenderen dukker opp automatisk når du går til feltet (ebookers)

Jeg har aldri tenkt over at kalenderknappet til Norwegian er lite intuitiv, men når oppegående brukere ikke ser den, så er det et tegn på at det ikke er den beste måten å gjøre det.

Jeg syns at ryanair sin side er kansje en av de tristeste sidene som finnes!! :D Selv etter at de gjorde den "ny"... De sidene jeg liker best er: BA, Widerøe,Lufthansa og Norwegian. Jeg syns at det er svært enkelt å finne de besre prisene, samt at det ikke er ett for sprakende utseende...

Jeg syns at ryanair sin side er kansje en av de tristeste sidene som finnes!! :D Selv etter at de gjorde den "ny"... De sidene jeg liker best er: BA, Widerøe,Lufthansa og Norwegian. Jeg syns at det er svært enkelt å finne de besre prisene, samt at det ikke er ett for sprakende utseende...

Vell vi kan vell alle være enige om at Ryanair sin nettside skriker billig.
Det er en del av strategien deres. Og den funker vist veldig bra, tatt i betraktning at Ryanair er et av Europas største flyseleskap. :)

Når det gjelder den dårligste, må JAL sin være en het kandidat.
Uoversiktlig, veldig mye tekst, forvirrende løsninger. F.eks holdt jeg på i minst en halv time før jeg fant ut hvordan man fikk opp bestilling av tur/retur, på startsiden kunne man bare søke på en vei. Riktignok er jeg treig i oppfattelsen, men likevel...
Veldig mange forskjellige priskategorier, mange kun for spesielle grupper, som f.eks funksjonshemmede, eldre, folk med pleieansvar osv.
Jeg endte til slutt opp med å bruke Expedia.

Back