Besøk på flymuseum i Ukraina

TobyAllan

PROFIL IKKE AKTIV
Besøk på flymuseum i Ukraina

Hvilke fly er dette, allt var skrevet på russisk og kjæresten var ikke der på det tidspunkt jeg tok bildene, ellers kunne hun ha oversatt det som stod på skiltet :)
flere godterier vil komme ut senere :)

Last edited:
Re: Besøk på flymuseum i Ukraina

Jeg vet ikke hva slags fly det er, men en ting er sikkert... Den første der hadde 4 fine blomster på vingene haha :p

En skam at de ikke blir satt innendørs. Dette er jo fra Bresjnevs tid.

Ja og ta bildene var ikke lett, har brekkt høyre lillefinger, og temperaturen var 54 grader den dagen vi var der, neste gang jeg drar ditt, håper jeg på litt lavere temperatur, og litt skyer kansje så man får litt kontrast, neste gang er det besøk på Antonov Fabrikken :) fint med kjæreste i Ukraina :)

har mange flere bilder av fly som jeg aldrig har set før, men landet på Gardermoen kl 22 i kveld, så ville bare legge litt ut, mange flere kommer i eget album senere, har masser bilder av helikoptere som ligner noe fra en Disney film :)

Detta ska nog vara en Tu-95, som faktiskt flyger för ryska försvaret än idag!

Hei Danneh.
Takker for hjelpen.

Ja dette er store fly, jeg var akkurat inne på Aviapedia for at se litt mer om Tu-95, og kan se at de bilder de har er fra Museumet i Lugansk samme sted som jeg var, der var så mange nye fly, så tok en masse bilder, neste gang jeg kommer ned til kjæresten skal vi inn og se Antonov fabrikken. var også inne på fabrikken denne gang, men det var allt for varmt til at gjøre noe fornuftigt der :)

Skulle gjerne se en fly by av en TU-95, den må ha en tøff lyd, med 8 propeller :) men som ENGM 911 skriver så er det synd at disse fly bare står ute, kunne sikkert ha kjøpt TU'en for 5000$, i ett fattigt land som Ukraina kan alt kjøpes for penge :) ikke alle deler av ukraina er så fattige som de er i Lugansk regionen, men mange ting er faktisk bedre der en her i Norge :)

Takker desk pilot.

skal legge ut ett bilde senere hvis noen vet hvilket fly det er, er de hardcore spotters :)

Og hva er dette for ett fly ??? vi fant aldrig noe info om den, og skiltet som stod ved flyet kunne vi ikke lese ?

Last edited:

Tu-95 er stadig innom Norskekysten.... som regel med en norsk F16 i nærheten. :-)

Hvor i Ukraina er dette museet? Fikk lyst å ta en tur selv

Dette museum ligger cirka 12 km utenfor Lugansk, dette er ikke noe stort og fint museum, men en del fly som er sat på bakken og man betaler vel 50 nok for at komme inn, utover fly er det en del russisk materiel fra krigstiden, misiler og en stor del kjøretøyer som man kan se på også, på plassen står også flere antonov maskiner, og på dette museum kan du ta alle de bilder du har lyst på, men en ting må du vite at dette område i Ukraina er ett fattigt område, og den standard vi har her i Norge, finner du ikke der, men du finner ikke ett sted på jorden hvor du som turist blir behandlet bedre:) jeg og min kjæreste,driver turist/dating bedrift i ukraina, og utfører en del turist service i området, så skulle du få bruk for hjelp og mer info, kan du alltid kontakte meg, vi har mange gode kontakter i Ukraina og kan derfor hjelpe deg med hotell/leilighet transport og hvad det enn måtte være, til riktig pris, for kommer du som turist vil de jo prøve at tjene ekstra på deg, i dette område av Ukraina ligger en årslønn på cirka 9.000 Nok, så du kan sikkert tenke deg hvor billigt det er dernede, men si ifra om du behøver noe hjelp.

Hilsen Torben Iversen

Back