Det er jo nettopp det man ikke er.Helt uenig.. Det er mye bedre å være konsekvent
Det er jo nettopp det man ikke er.Helt uenig.. Det er mye bedre å være konsekvent
Er det bare meg, eller har diskusjonen om hvilke dingser som skal slåes av gått litt av skaftet? Ved siden av reglene om hva som skal slåes av er vi som PAX også forpliktet til å følge instruksjoner gitt av crew. Så når crew sier "slå av laptopen" skal det være siste ord i saken...
§ 6-1. Fartøysjefen
På norsk fartøy, som brukes til luftfart etter denne lov, skal det være en fartøysjef.
Fartøysjefen har høyeste myndighet ombord.
§ 6-3. Fartøysjefens myndighet overfor besetningsmedlemmer og passasjerer
Fartøysjefen fører oppsyn med fartøy, besetning, passasjerer og gods.
Når han finner det nødvendig, kan han midlertidig anvise besetningsmedlemmer annen tjeneste enn den de er tilsatt for.
Passasjerer plikter å rette seg etter de anvisninger for god skikk og orden ombord som gis av fartøysjefen, den ansvarlige i kabinen eller andre besetningsmedlemmer som fartøysjefen bemyndiger. Passasjerer må ikke opptre slik at sikkerheten til fartøy, besetning eller andre passasjerer settes i fare.
Fartøysjefen kan nekte å ta ombord og har rett til å sette av besetningsmedlemmer, passasjerer og gods når forholdene krever det.
Det er jo nettopp det man ikke er.
Uansett er det - som flere over sier - crew som har siste ord
Hva angår plass i setelommen så var det mer et spørsmål Hva årsaken til at dette ikke er akseptert (en liten laptop går fint ned i stollommen uten å stikke ut/ødelegge for evakuering). Nå kom det et par svar som forklarer hvorfor (nemlig at ved turbulens så kan denne kastes opp i luften og skade folk), og det er helt greit. Jeg trodde ikke slikt kunne skje, men forstår nå at det kan.
At du ikke viser respekt for reglene, har da alt med saken å gjøre - og det at du er frequent traveller er da ingen unnskyldning - snarere tvert imot. Jeg er enig med Hpkris over her - jeg synes det er en uting.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.