• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Berlin (TXL) - Niger Gov. B737-200

Berlin_Spotter

ScanFlyer Blue
The year is 2013 and they are still flying :D :D :D! Just incredible ... and that noise... goose bumps.

Niger-B732_1.jpg



Niger-B732_2.jpg



NigerB732StoryboardBS.jpg


Greets :)
 
Is this a modified B732, the "thing" behind the front wheel, I think I've heard about it before, is it so the plane can land/take off on gravel?/Er dette en modifisert B732, tingen bak fronthjulet, tror jeg har lest om det før, er det sånn at flyet kan lande/ta av på grus?
 
Yes, it's got a socalled 'gravel kit', just like Busy Bee's LN-NPB had. Good catch! Still good for a few more years probably - VIP aircraft typically have low number of cycles.
 
Lots of info about gravel kit here: http://www.b737.org.uk/unpavedstripkit.htm

Apparantly this A/C does not have the full kit, as far as I can see it does not have the vortex dissipators on the engine inlets.

But what a sight! Bringing back good memories of working on the "Jurassic" 737.. :wow:
And as LN-MOW says, it has probably lots of life left being a government operated Aircraft. As far as I know it has been with the same operator since new, from 1978. (737-2N9C c/n 21499 l/n 513, f/f 24.03.1978).
 
Back
Top