Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Air France var ene og alene ut i går, de tre siste avgårde lørdag kveld var LH A350 til Munchen, Sundair B737 og Eurowings A319 begge til BER.
Terminal ved Berlins nye flyplass stenges i mars
Terminal 5 (gamle SXF) vil stenges fra mars neste år og trolig i et år, men de venter på at flytrafikken skal ta seg opp igjen
https://e24.no/naeringsliv/i/yRln6J/terminal-ved-berlins-nye-flyplass-stenges-i-mars
Terminal 2 står vel så å si ferdig, men blir ikke åpnet enda pga Korona. Terminal 2 skulle vel bli erstatning for Terminal 5 (SXF), så mulighetene for at gamle SXF aldri åpner er vel der..?
Berlin’s airport operator estimates that it will require more than €550 million ($658 million) in additional funding to support the German capital’s recently opened gateway if air traffic in 2021 does not rise significantly above this year’s level.
Etter å ha reist en gang inn og ut via BER må jeg si at førsteinntrykket var helt OK. Ganske fin inne, men noe smale ganger mellom et par av terminalene og et fortsatt uferdig inntrykk med veivisere/skilt av papir tapet til veggen endel steder.
Utenfra kom tanken om at Albert Speer ville vært fornøyd, men det er kanskje litt å ta i.
At long last, Berlin becomes an important base for the Lufthansa Group through its low-cost unit Eurowings
Lufthavnens direktionen ser sig på den baggrund nu nødsaget til at bede aktionærerne i den offentligt ejede lufthavn om yderligere næsten 1,9 milliarder euro (over 14 milliarder kroner) i støtte som led i en plan for lufthavnens fremtid. Lufthavnens bestyrelse bakker op om planen.
Det enorme beløb skal udbetales i portioner over fem år fra 2022. Cirka 1,1 milliarder euro (8,2 milliarder kroner) skal gives som delvis gældslettelse for lufthavnsselskabet, mens de resterende 800 millioner euro (5,9 milliarder kroner) gives som likviditetsbistand.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.