• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bergen - London

737-405

ScanFlyer Gold
Dette er min første innlegg på forumet :)

Setter stor pris på all kunnskap som blir delt og jeg er svært interessert i å lese
innleggene som kommer inn ;)

Men når jeg ser på sas sin flygning mellom BGO og LGW som blir operert med en sliten -500 maskin..

Er det ikke andre maskiner som feks en -600 maskin med europa konfigurasjon tilgjengelig som kunne gjort ruten noe mer attraktiv ?
 
Hva er såååå mye mere attraktivt med en -600 kontra en -500 ? At det er en 10-12 år nyere maskin ja, men ellers?

PS! Velkommen til forumet også!

:D
 
jeg syns hvertfall at -600 er bedre støymessig som betyr noe på en slik tur, bedre plass

om man sitter på economy ekstra eller buisness, bedre seter og generelt har hvertfall

jeg opplevd at interiøret i BU sine eldre -500 er noe slitent..!

Ellers er vel ikke forskjellene store :)
 
ER det ikke litt rart at BGO flyet går til Gatwick når alle de andre SAS flyene går til Heathrow?

Det har kanskje noe med tilgjengelige slots tider å gjøre? Men det må da være dyrere å håndtere en avgang fra en annen flyplass? Men det er kanskje en lukrativ rute?

BF:cool2
 
Det er vel ikke marked for en rute fra BGO til Heathrow såvidt jeg har forstått..

I tillegg å få slot tider på Heathrow er vel rimelig vanskelig..!

Men når man sjekker bookingtallene for ruten til LGW virker ikke de så veldig gode..

Jeg har selv tatt flyet noen ganger, og alle gangene har det vært ca 2/3 fullt ..!

Derfor tenkte jeg gjerne at en mindre -600 maskin kunne likegodt gjøre jobben :)
 
737-500 og 737-600 er like store. -600 ble lansert som arvtager til -500 så du vinner lite på å sette inn en -600 som er tyngre og derfor dyrere å operere. ^_^
 
Stygg er den , men med Euroconfig og WGS så har den i alle fall litt bedre plass foran både i bredde og pitch, samt nyere og freshere interiør.
 
at den flyr til LGW skyldes at det ikke er lett å få slots på LHR (that's an understatement), og at BGO i motsetning til SVG og OSL har et lite business-segment (som krever LHR). Hvilken versjon av 737 som brukes avhenger vel litt av hva som er tilgjengelig av maskiner, og hvilke andre fly som er på BGO
 
Originally posted by CK

at den flyr til LGW skyldes at det ikke er lett å få slots på LHR (that's an understatement), og at BGO i motsetning til SVG og OSL har et lite business-segment (som krever LHR). Hvilken versjon av 737 som brukes avhenger vel litt av hva som er tilgjengelig av maskiner, og hvilke andre fly som er på BGO

Jeg har aldri opplevd noe annet enn en sliten -500 på turen.

Det skal være sagt at setene til BU sine gamle -500 er merkbart smalere enn SK sine smågriser.

-A
 
Back
Top