• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bergen-Kanariøyene, 95/97

SeatBelt

ScanFlyer Gold
Bergen-Kanariøyene, 95/97

Jeg vet at enkelte charterflyvninger på 90-tallet (og sikkert senere) fra Vestlandet til Kanariøyene hadde en mellomlanding i fastland-Spania. Vet noen hvor i Spania dette var, og om det varierte fra selskap til selskap?

Lurer særlig på Bergen-Gran Canaria med Air Europa i 1995, men også den/de som opererte Ålesund-Lanzarote i 1997.

På forhånd takk!
 
Re: Bergen-Kanariøyene, 95/97

Det varierte nok fra sesong til sesong og mellom selskapene. Men Santiago de Compostela ble mye brukt, jeg har en anelse om at Air Europa også brukte denne.
Utenom det vet jeg at BU i hvert fall et par sesonger også brukte Faro på 90-tallet, da LPA-vestlandet var i beste fall svært marginal med en full -500, -400 med ekstra fueltank ville normalt klare det greit.
I tidligere tider med "standard" -200 ble Bordeux brukt fast, men på 90-tallet var det vel heller sjeldent.
 
Re: Bergen-Kanariøyene, 95/97

Vi hadde i hvertfall en mellomlanding i Santiago de Compostela med en MD80 fra Spanair på vei fra Fuerteventura-Sola
 
Back
Top