Bergen-Frankfurt-Abu Dhabi-Sydney | Australia med Lufthansa og Etihad Airways!

Takk for at du kom tilbake til Scanair med en fantastisk fin rapport med veldig interessante bilder samt enkel, men samtidig utfyllende og veldig interessant tekst til. Nå fikk jeg virkelig reiselyst, og Etihad Airways kom plutselig på listen over noe man burde prøve.

Supert! :)

Tusen takk for mange flotte kommentarer! Strevet med å sette sammen en lang post er uten tvil verdt det når så mange setter pris på det! Tusen takk!

Her kommer et etterlengtet menykort fra strekningen Abu Dhabi - Sydney i Etihad sin flotte A340-600!

Etihadmenyer002.jpg

Den første A La Carte menyen er middagen vi fikk utlevert ikke lenge etter take-off og den andre A La Carte menyen er middagen nr 2 før landing i Sydney! I mellom disse måltidene ble det lagt opp til søvn, men de gikk kontinuerlig rundt og spurte våkne passasjerer om de ville ha noe snacks eller noe å drikke! Service!

Holder på å finne frem bilder fra returen nå.. Så stay tuned! Blir dessverre ikke like innholdsrikt da jeg sov en del, men det kommer da noe ;)

SYDNEY, AUSTRALIA

Slenger ut noen bilder fra mitt opphold i Australia før jeg poster returflightene :)

DSC_0686.jpg

Darling Harbour!

DSC_0695.jpg

Om du reiser til Sydney, er Darling Harbour et flott sted å besøke! Veldig fint der :)

DSC_0715.jpg

Andersens Ice Cream holder til i Darling Harbour :)

DSC_0716.jpg

Vestlandsmåker på Australiabesøk!

DSC_0729.jpg

Sydney Harbour Bridge! Også kjent som broen som hadde OL-ringene på seg under sommer OL i Sydney 2000!

DSC_0735.jpg

Verdens mest kjente Operahus!

DSC_0760.jpg

Ligger ganske fint til på spissen av downtown Sydney!

DSC_0799.jpg

Kenguruer er flotte dyr!

DSC_0866.jpg

Et stykk sløv koalabjørn! Hehehe

DSC_0911.jpg

Min venn, Skippy!

DSC_0930.jpg

Kjempekrokodille!

DSC_0961.jpg

For de som ser på NRK3, så sendes det en serie om Bondi Beach som første program om kvelden! Her er vakthuset som de filmer fra :)

DSC_0960.jpg

Bondi Beach! Rødt-til-gult flagg. Men var uti å badet for det om! Bra med vind og bølger og litt småkaldt i luften(er tross alt sen høst mens jeg er der), men veldig god badetemperatur!

Stay tuned for reboundflight med Etihad Airways og Lufthansa!

Råspennende! Jeg er fra før fristet til å fly med selskap fra det FlightDeck omtaler som sandkassa, og denne rapporten gjorde ikke akkurat lysten mindre. De er flinke på eksklusivitet der nede, og det gjenspeiles åpenbart i flyselskapene.

Veldig bra rapport og moro å lese. Frister å prøve disse "sandkasseselskapene":) Må også si jeg lengter litt tilbake til down under nå som det er 10 år siden sist.
En litt negativ tilbakemelding må du også tåle (detaljorientert som jeg er)- utstrakt bruk av utropstegn i rapporten din gjør den litt slitsom å lese - syntes jeg da, men det er det nok delte meninger om:)

En litt negativ tilbakemelding må du også tåle (detaljorientert som jeg er)- utstrakt bruk av utropstegn i rapporten din gjør den litt slitsom å lese - syntes jeg da, men det er det nok delte meninger om:)

Helt i orden at du vil påpeke det! Men må si at du da er detaljorientert. Har ikke lagt merke til det selv ;) hehe

Skal tenke på det til en annen gang...

seriøst bra TR. Lang dag på reisefot det der, så regner med du ikke angrer på valget av selskap. 10 timer søvn på et fly er jo en drøm for oss økonomi reisende. Skal vurdere de meget nøye den dagen min australia tur kommer, eller muligheten generelt til østen. Har forøvrig ingen mening om din bruk av utropstegn, hehe.

Her ser det ut som mange selskaper har mye å lære mht passasjerkomfort og gjestmildhet.

Kjempefin rapport også :D

Jeg skal reise til Australia for å studere i februar og har sett på akkurat den samme ruten med LH og Etihad (bare fra oslo). Har vurdert å spandere på meg business, men denne rapporten gjør at jeg sannsynligvis velger economy med Etihad. Ser veldig bra ut til å være eco.

Takk. :)

Det som slår deg når du er ute og reiser er jo hvor like hverandre de forskjellige flyselskapene er, Er det med Etihad som mange sier, at det rett og slett er en merkbar forbedring? Rutinerte bereiste med erfaring fra sandkasseselskapene sier vanligvis at Qatar er det beste alternativet men må si at rapporten din var innbydende:P Flott tripreport!!!

Back