TH-HJE
Newcomer
Hei! Det er et helt år siden jeg postet noe sist her på forumet, og tenkte at det nå måtte vær på tide å prøve seg på sin første trip report!
AUSTRALIA 30. April 2010 - 15. Mai 2010
Flybillettene var bestillt gjennom Australiareiser.no! Disse leverte topp service og skaffet meg følgende reiserute til Sydney!
Bergen - Frankfurt
LH3126 | Operated by Lufthansa Cityline
Flytype: E190
Frankfurt-Abu Dhabi
EY0002 | Etihad Airways
Flytype: A332
Abu Dhabi-Sydney
EY0454 | Etihad Airways
Flytype: A346
---------------------------------------
Fredag morgen, 30. April 2010 var jeg pakket og klar på Flesland! Kofferten ble sjekket inn hele veien til Sydney og jeg var klar for mitt livs lengste flyreise så langt!
Flyet vårt av typen Embraer 190 stod parkert på parkering 12 på Flesland. Det ble derfor buss fra gate 21 til Stand 12!
Fant mitt sete for turen, 18A
---------------------------
Lufthansa Cityline
LH3126
Bergen, Flesland (BGO) - Frankfurt, Main (FRA)
Embraer 190LR
D-AECE
Economy Class
Sete: 18A (vindu)
Flytid: 2 timer og 5 minutter
Vi ble forsinket 15 minutter fra Bergen, grunnet slot tid fra Flesland! Vi har her takset til bane 17 på Flesland og setter kursen mot Tyskland!
Klatrer ut fra Flesland. Ganske tungt skydekke idag med lette regnbyger!
Serveringen starter og jeg får servert et stykk sandwich og en Kit Kat bar!
Det jeg merket meg var at de serverte maten før drikken i Lufthansa. Litt uvant å ikke ha noe drikke til maten!
Omsider kommer et glass appelsinjuice på bordplaten
Cruiser nedover Europa!
Bilde av safetycard'et for å dokumentere min første flytur med en Embraer!
Benplassen var sånn nogenlunde for en kar på 190 cm, så knyttnevetesten ble dessverre ikke bestått hos Lufthansa Cityline!
En lys, fin og moderne kabin i denne Embraeren!
Innflyvning til Frankfurt
Flyr inn over flyplassen og lander pent og pyntlig på bane 25L i Frankfurt!
Vi takser av på twy G og ser en company Embraer tar av fra parallellen 25R!
Delta med 767 Winglets fra statene!
Vi parkerer på fjernparkering og blir busset inn til terminalen! En allerede kort transfer i FRA blir enda kortere av den 15 minutters forsinkelsen og bussingen til terminalen! Det er bare å løpe videre til neste gate!
AUSTRALIA 30. April 2010 - 15. Mai 2010
Flybillettene var bestillt gjennom Australiareiser.no! Disse leverte topp service og skaffet meg følgende reiserute til Sydney!
Bergen - Frankfurt
LH3126 | Operated by Lufthansa Cityline
Flytype: E190
Frankfurt-Abu Dhabi
EY0002 | Etihad Airways
Flytype: A332
Abu Dhabi-Sydney
EY0454 | Etihad Airways
Flytype: A346
---------------------------------------
Fredag morgen, 30. April 2010 var jeg pakket og klar på Flesland! Kofferten ble sjekket inn hele veien til Sydney og jeg var klar for mitt livs lengste flyreise så langt!
Flyet vårt av typen Embraer 190 stod parkert på parkering 12 på Flesland. Det ble derfor buss fra gate 21 til Stand 12!
Fant mitt sete for turen, 18A
---------------------------
Lufthansa Cityline
LH3126
Bergen, Flesland (BGO) - Frankfurt, Main (FRA)
Embraer 190LR
D-AECE
Economy Class
Sete: 18A (vindu)
Flytid: 2 timer og 5 minutter

Vi ble forsinket 15 minutter fra Bergen, grunnet slot tid fra Flesland! Vi har her takset til bane 17 på Flesland og setter kursen mot Tyskland!

Klatrer ut fra Flesland. Ganske tungt skydekke idag med lette regnbyger!

Serveringen starter og jeg får servert et stykk sandwich og en Kit Kat bar!
Det jeg merket meg var at de serverte maten før drikken i Lufthansa. Litt uvant å ikke ha noe drikke til maten!

Omsider kommer et glass appelsinjuice på bordplaten

Cruiser nedover Europa!

Bilde av safetycard'et for å dokumentere min første flytur med en Embraer!

Benplassen var sånn nogenlunde for en kar på 190 cm, så knyttnevetesten ble dessverre ikke bestått hos Lufthansa Cityline!

En lys, fin og moderne kabin i denne Embraeren!

Innflyvning til Frankfurt

Flyr inn over flyplassen og lander pent og pyntlig på bane 25L i Frankfurt!

Vi takser av på twy G og ser en company Embraer tar av fra parallellen 25R!

Delta med 767 Winglets fra statene!

Vi parkerer på fjernparkering og blir busset inn til terminalen! En allerede kort transfer i FRA blir enda kortere av den 15 minutters forsinkelsen og bussingen til terminalen! Det er bare å løpe videre til neste gate!