Beijing Capital Airport

Roxman

ScanFlyer Gold
Jeg vil i denne posten poste bilder tatt i Beijing under min nylige reise. Jeg starter med å poste 2 bilder av 2 forskjellige fly fra Air Koryo, som er det nasjonale flyselskapet i DPRK (Nord Korea):) Svært sjeldent en ser bilder fra dette selskapet ettersom det er svartelistet i både EU og USA. Selskapet flyr stort sett bare innenlands, til Kina og Russland, samt noen ruter til Japan, SørKorea og Orienten.

Det første er Tupolev 204-300 som gikk som JS252 til Pyong Yang. Beklagelig er bildet tatt med ISO1600.

P-632.jpg

Så en Ilyushin IL-18, med registrering P-836. Må være det mest spesiele bilde jeg har i min samling. Er ikke ofte jeg får se en slik herlighet.

P-836.jpg

Det var det jeg hadde for ikveld. Men jeg oppdater posten med en litt lengre bilde serie iløpet av helga. Ha en forsatt fin kveld:)

mener vel kanskje nedover mot indonesia, thailand bangladesh og rundtomkring der vil jeg da tro. Morsomt å se et selskap jeg aldri har sett før! Den Tupoleven er utrolig lik airbuser :P Flott å se noen bilder fra et ellers så skjermet land! Vi venter spent på mer orientalske bilder

Kult med Il-18. Trodde aldri du ville få se en slik , men i Kina er alt mulig
Jeg så min første og siste i CPH i 1985 en LOT-sak
Kult med sånne gamle , ingen tvil

Tviler vel på at de flyr til Sør-Korea.
Hva mener du med "Orienten"?

BF:cool2

Orienten, da tenkte jeg på Thailand og Singapore (usikker på om dem fremdels flyr til Singapore)
Dem flyr charter til Seoul, med dimlomater samt andre mennekser med høy rangering i den Nord Koreanske regjering.De har også fløyet cargo mellom Pyong Yang og Seoul, men siste spor jeg finner av det er i 2007, så om det fremdels pågår vett jeg ikke:)

Såg også en il.18 i i lufta over elven Ob i Novosibirsk august 2008

Attachments

• IMG_6135.jpg
    IMG_6135.jpg
    15.4 KB · Views: 230
Back