Behovet for Multiengine instruktører i Norge

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Behovet for Multiengine instruktører i Norge

Sitter og vurderer om jeg skal ta JAA Multiengine Instruktør-utdannelse.
Hva er egentlig behovet blant norske flyskoler etter slike instruktører med TT på 1000 timer, derav 600 MEL?

Evnt. ellers i europa?

Re: Behovet for Multiengine instruktører i Norge

750 dual given og 130 timer hood etter FAA-regler. Nå vet jeg ikke hva instrumenttid etter JAA er

I praksis er det tiden på IFR-flightplan, man skiller ut "Actual IMC" på samme måte som i statene.

I praksis er det tiden på IFR-flightplan, man skiller ut "Actual IMC" på samme måte som i statene.
Hva mener du med skiller ut? Har jeg aldri gjort i Europa. IFR er som du først sier når jeg flyr filet IFR. Spiller ingen rolle om det er VMC hele veien og man flyr en visual departure og en visual approach ved destinasjonen.

God gjennomtrekk av både elever og instruktører ved Rørosfly.
Meste går på konverteringer så vidt jeg har forstått.

Har også hørt om instruktører som har fått instruktør-utdanningen sponset mot en kortere kontrakt.

Hva mener du med skiller ut? Har jeg aldri gjort i Europa. IFR er som du først sier når jeg flyr filet IFR. Spiller ingen rolle om det er VMC hele veien og man flyr en visual departure og en visual approach ved destinasjonen.

Beklager, det skal selvfølgelig stå "I praksis er det tiden på IFR-flightplan, man skiller IKKE ut "Actual IMC" på samme måte som i statene."

Må ha noe snag på tastaturet mitt siden den glemte ordet 'ikke' :)

Back