• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Behovet for Multiengine instruktører i Norge

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Behovet for Multiengine instruktører i Norge

Sitter og vurderer om jeg skal ta JAA Multiengine Instruktør-utdannelse.
Hva er egentlig behovet blant norske flyskoler etter slike instruktører med TT på 1000 timer, derav 600 MEL?


Evnt. ellers i europa?
 
Re: Behovet for Multiengine instruktører i Norge

750 dual given og 130 timer hood etter FAA-regler. Nå vet jeg ikke hva instrumenttid etter JAA er
 
Re: Behovet for Multiengine instruktører i Norge

I praksis er det tiden på IFR-flightplan, man skiller ut "Actual IMC" på samme måte som i statene.
 
Re: Behovet for Multiengine instruktører i Norge

I praksis er det tiden på IFR-flightplan, man skiller ut "Actual IMC" på samme måte som i statene.
Hva mener du med skiller ut? Har jeg aldri gjort i Europa. IFR er som du først sier når jeg flyr filet IFR. Spiller ingen rolle om det er VMC hele veien og man flyr en visual departure og en visual approach ved destinasjonen.
 
Re: Behovet for Multiengine instruktører i Norge

God gjennomtrekk av både elever og instruktører ved Rørosfly.
Meste går på konverteringer så vidt jeg har forstått.

Har også hørt om instruktører som har fått instruktør-utdanningen sponset mot en kortere kontrakt.
 
Re: Behovet for Multiengine instruktører i Norge

Hva mener du med skiller ut? Har jeg aldri gjort i Europa. IFR er som du først sier når jeg flyr filet IFR. Spiller ingen rolle om det er VMC hele veien og man flyr en visual departure og en visual approach ved destinasjonen.

Beklager, det skal selvfølgelig stå "I praksis er det tiden på IFR-flightplan, man skiller IKKE ut "Actual IMC" på samme måte som i statene."

Må ha noe snag på tastaturet mitt siden den glemte ordet 'ikke' :)
 
Back
Top