Baseåpning Ryanair-Rygge, 30/3

Re: Baseåpning Ryanair-Rygge, 30/3

SKal ikke dra den veldig mye lengere, men ... de Ryanair ansatte på RYG , hvor er de ansatt ? Det finnes vel ikke noe "Ryanair A/S" i Norge ?
Så Selskapet i seg selv bidrar ikke i Norge, men ja det har selvsagt (tildels store) positive ringvirkninger på bakkeansatte , taxfree osv.

Utenlandske arbeidere betaler skatt, ja. Men NAV må fortsatt betale han nordmannen som ikke jobber. Tror nok Norge er best tjent med å la nordmenn jobbe

Det finnes vel ikke noe "Ryanair A/S" i Norge ?

Du søkte på: RYANAIR
Organisasjonsform: ALLE
Fylke: ALLE
Kommune: ALLE
Antall treff: Ingen
Ikke pr dags dato i allefall. Velger også være så naiv at jeg antar at FR ikke har firma i Norge under annet navn enn noe som inkluderer "Ryanair".

Men MOL og Thon er noen luringer, spørs hvem som er den lureste her, tror desverre jeg har svaret.

Tror MOL og Thon begge vinner på dette. Bare P-huset på RYG som Thon eier og driver (TimePark) generer jo masse... I tillegg er jo Thon markedsleder både på hotell og shopping i Oslo.

Oslo er faktisk den hovedstaden i Europa som har færrest andel utlendinger på weekendbesøk. Så å øke turiststrømmen til Oslo i seg selv betyr økte inntekter til Olav Thon. Kostnadene med en brakkerigg til Ryanair og en enkel hangar blir småpenger i det store spillet her...

Ryanair sitt merkenavn er mye sterkere enn både SAS og Norwegian i Europa, så her er det muligheter til å tiltrekke seg turister.

Så får vi bare håpe Ola Nordmann virkelig for øynene opp for Rygge og Ryanair og det virkelig blir fart på sakene, og at Ryanair snart flyr innenriks også for virkelig å presse Avinor, Norwegian og SAS på pris... :)

Utenlandske arbeidere betaler skatt, ja. Men NAV må fortsatt betale han nordmannen som ikke jobber. Tror nok Norge er best tjent med å la nordmenn jobbe

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal begynne...

Jo, la oss begynne med Lufthansa, BA, Wizz, KLM, SAS og alle andre som flyr fra Norge med utenlandske ansatte. Så kan vi fortsette med alle nordmennene som velger å legge ferien sin til utlandet, kjøper mat produsert i utlandet og velger utenlandske møbler i stua. And the list goes on.

Anbefalt litteratur: Mindre proteksjonistisk propaganda og mer samfunnsøkonomi.

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal begynne...

Jo, la oss begynne med Lufthansa, BA, Wizz, KLM, SAS og alle andre som flyr fra Norge med utenlandske ansatte. Så kan vi fortsette med alle nordmennene som velger å legge ferien sin til utlandet, kjøper mat produsert i utlandet og velger utenlandske møbler i stua. And the list goes on.

Anbefalt litteratur: Mindre proteksjonistisk propaganda og mer samfunnsøkonomi.

Hvis valget er mellom utenlandske arbeidere på hub'en til FR på RYG, eller norske. Vil jeg si vi er best tjent med norske arbeidere. Jeg ser gjerne at det er utenlandske crew med tanke på billigere billetter, dog.

Hvis valget er mellom utenlandske arbeidere på hub'en til FR på RYG, eller norske. Vil jeg si vi er best tjent med norske arbeidere. Jeg ser gjerne at det er utenlandske crew med tanke på billigere billetter, dog.

Det er bare å søke, også for nordmenn. Som du sier, mange går på NAV og får sin støtte derfra. Nå har de sjansen til å få seg en jobb. Søknader fra nordmenn går ikke i søppla fordi det er nordmenn som søker, enten det er på bakken, i cockpit eller i kabinen de ønsker å jobbe i.

IMM

ps. vær så snille å ikke dra igang en ny diskusjon for eller mot FR, da innlegget er ment som en opplysning til de som måtte ha et ønske om å få med seg markeringen. ]
Minner om et ønske jeg hadde i første trådinnlegget, selv om dette er et følsomt evne. Men, det jo bare et ønske:spin

Så ingen av de nye ansatte er nordmenn? Har selv en billett med Ryanair tirsdag 30. mars, men den tror jeg at jeg dropper, du ...

Det forstår jeg godt ville selv have gjort det samme.

Er dette social dumping? hvad er lønforholdene for de importerede ansatte? hvorfor er der ingen nordmænd ansat (var løn og vilkår for dårlige)?

Men hvad betyder det - bare man kan flyve billigt...

Minner om et ønske jeg hadde i første trådinnlegget, selv om dette er et følsomt evne. Men, det jo bare et ønske:spin

Dessverre er det aldri noen som gir seg med den samme gamle leksa. Og man vet jo på forhånd hvem som kommer med hvilke innlegg etter hvert. :rolleyes: Det kunne være normalt skikk å bruk å følge oppfordringen til trådstarter...

Det hadde vært interessant å rekruttere noen av disse "stakkars sosialt dumpede" folka som har søkt og fått seg jobb med base på Rygge til dette forumet ! :)

Da har jeg tatt på meg moderatorhatten:

"ps. vær så snille å ikke dra igang en ny diskusjon for eller mot FR, da innlegget er ment som en opplysning til de som måtte ha et ønske om å få med seg markeringen."

Vi holder diskusjoner for og mot Ryanair ute av tråden, og vi holder diskusjoner om sosial dumping, og arbeidsforhold i egne tråder.

Nestemann OT får et påskeegg av moderatorkorpset.

-A

Dessverre er det aldri noen som gir seg med den samme gamle leksa. Og man vet jo på forhånd hvem som kommer med hvilke innlegg etter hvert. :rolleyes: Det kunne være normalt skikk å bruk å følge oppfordringen til trådstarter...

Det hadde vært interessant å rekruttere noen av disse "stakkars sosialt dumpede" folka som har søkt og fått seg jobb med base på Rygge til dette forumet ! :)

He he, jeg er jo her! Jeg har jo jobbet med ryanair i over 11 år. Riktig nok betalt av Widerøe. Men de får jo igjen penger av FR. Så jeg er jo på sett og vis et av disse sosial dumping folkene som visstnok ikke har det så bra.
Det er bare det, at jeg selv ikke skjønner det.
Ren Flaks er også her.

Må innrømme det var en rar følelse å sende avsted flyet til Paris forleden dag. Fikk tatt farvel med flytta kaptein som har kommet til Torp i 8 år. Men vi lo og sa at vi sikkert møtes igjen, når det er tåke på rygge ;)

Og med det er siste ord fra meg sagt i denne tråden. Lykke til til dere på Rygge!

Last edited:

Lykke til Rygge................., fra andre siden av fjorden.

Tar du en Cimber Sterling?

Gratulerer Rygge og gratulerer Ryanair. Håper tilbudet opprettholdes og at mange reiser!

Reiser selv til Tyskland i morgen for 50 kr ned med kun håndbagasje, og kr 200,- tilbake med innsjekket bagasje også inkl. alle avgifter og gebyrer.

Så lenge man leser og overholder Ryanairs regler, og ikke har noe i mot litt ekstra tid på buss inn til noen av byene man skal besøke er Ryanair uslåelig både på pris og service. Små og raske effektive flyplasser som gir lite ventetid på flyplass og ombord, ikke overfylt med bagasje i kabinen, online-innsjekk så man slipper stå i kø ved automat/innsjekk, god service, bra serveringstilbud, fine nye fly med grei benplass.

Flott, du er en av oss !!

Det er jo ikke alle destinasjonene til FR som ligger langt unna byene da.
Onsdag 17.mars: Ryanair avg. Torp 17:20 (5min før tiden) Landing Bremen 18:20 (30 min. før tiden) Strassenbahn til Hauptbahnhof 11min. Deretter 5 min. gange til hotellet med ankomst 19:00 ! Morsomt. Tok forøvrig toget til Torp fra Sandefjord,ypperlig. Kr. 36,- Taxien på jernbanen der skulle vel ha 200,- eller ? :old

Så lenge man leser og overholder Ryanairs regler, og ikke har noe i mot litt ekstra tid på buss inn til noen av byene man skal besøke er Ryanair uslåelig både på pris og service. Små og raske effektive flyplasser som gir lite ventetid på flyplass og ombord, ikke overfylt med bagasje i kabinen, online-innsjekk så man slipper stå i kø ved automat/innsjekk, god service, bra serveringstilbud, fine nye fly med grei benplass.
Rygge er en veldig fin flyplass. Lite køer og en effektivitet man bare finner på kortbanenettet. Det kommer nok kanskje til å ta slutt hvis FR vokser seg store? Det er også (tregt)gratis nett der. Husker jeg satt med flightradar og fulgte med på en innkommende DY-maskin, akkurat da den ble borte fra radaren så jeg den landa.

Men MOL og Thon er noen luringer, spørs hvem som er den lureste her, tror desverre jeg har svaret.
Hva er svaret?:)
Du skal nok ikke undervurdere noen av dem, ihvertfall ikke Thon. Han er visstnok en iskald forretningsmann av ypperste klasse.

Snakker om dobbeltmoral.....;)

Back