Baseåpning Ryanair-Rygge, 30/3

TenFour

ScanFlyer Blue
Baseåpning Ryanair-Rygge, 30/3

Ryanair og Moss Lufthavn Rygge inviterer publikum til å være med på markeringen av baseåpningen tirsdag 30.mars kl. 15.00 til 17.00. Det vil bli underholdning av norske og utenlandske artister. Det blir bløtkake, og gavedryss av billetter.
Åpningen av Ryanairs base innebærer en økning på over 18 nye destinasjoner ut i Europa. Det er bygget et nytt bygg som skal huse de 100 ansatte til Ryanair. Samtidig er antall innsjekknings skranker økt. Ny hangar skal bygges til sjekk av de tre Ryanair flyene som skal ha base der. I tillegg har nå ekspressbuss rutene blitt utvidet som omtalt i en annentråd.

ps. vær så snille å ikke dra igang en ny diskusjon for eller mot FR, da innlegget er ment som en opplysning til de som måtte ha et ønske om å få med seg markeringen. Mer kan leses her:
http://www.ryg.no/sak/000078.asp

Last edited:
Re: Baseåpning Ryanair-Rygge, 30/3

Høres fint ut. Dette genererer arbeidsplasser og mer trafikk - flott for distriktet!
Burde vel snart prøve Ryanair og se hvordan de er!

Høres fint ut. Dette genererer arbeidsplasser og mer trafikk - flott for distriktet!
Burde vel snart prøve Ryanair og se hvordan de er!

Norwegian har jo daglige avg. fra Trondheim til Rygge vettu:up: Så kan du teste ut FR derifra og ut.

Last edited:

Flydde selv Bergen-Rygge med norwegian, ventet noen timer og videre derfra til Milan/Bergamo med ryanair forrige uke. Fungerte utmerket :-)
Hadde vært morro å få med seg baseåpningen, men bergenser som jeg er
så er jeg litt for langt vekke den aktuelle dagen..

Rygge, 30 mars:

FR9613 Paris Beauvais 30.03.2010 06:35 - Ryanair
FR8901 Venezia Treviso 30.03.2010 06:40 - Ryanair
FR1393 London - Stansted 30.03.2010 06:50 - Ryanair
DY2790 Bodø 30.03.2010 09:25 - Norwegian
DY2796 Tromsø 30.03.2010 10:00 - Norwegian
FR8903 Berlin 30.03.2010 11:45 - Ryanair
FR8507 Eindhoven 30.03.2010 12:00 - Ryanair
FR8521 Malaga 30.03.2010 13:25 - Ryanair
DY2894 Budapest 30.03.2010 15:00 - Norwegian
FR6099 Brussels Charleroi 30.03.2010 15:20 - Ryanair
FR8523 Riga 30.03.2010 16:25 - Ryanair
DY2708 Trondheim 30.03.2010 16:30 - Norwegian
FR8511 Wroclaw 30.03.2010 17:05 - Ryanair
DY2748 Bergen 30.03.2010 18:05 - Norwegian
FR9059 Alicante 30.03.2010 18:25 - Ryanair
FR857 Dublin 30.03.2010 18:35 - Ryanair
DY2724 Stavanger 30.03.2010 19:30 - Norwegian
FR1604 Stockholm Skavsta 30.03.2010 20:25 - Ryanair
FR9369 Barcelona Girona 30.03.2010 20:35 - Ryanair
FR1395 London - Stansted 30.03.2010 22:00 - Ryanair

Litt flere avganger enn det har vært tidligere, får en si ;) Enda flere på onsdag!

Skulle ønske Ryanair hadde noe annet enn bare 737-800, men slik er det ikke. Har god oversikt her jeg bor hva som lander og tar av.

Ryanair må vel testes ut av meg også, tross alle de dårlige ryktene.

Det blir andre boller på Rygge nå ja! Overgangen blir formidabel, og jeg er spent på å se hvordan de klarer å få det til. Ønsker alle de ansatte lykke til, og håper det er marked for at Ryanai både kan fly på Rygge og Torp i fremtiden.

Gratulerer til både Rygge og Ryanair:D Har FR fått fyllt opp basen med crew?

Gratulerer til både Rygge og Ryanair:D Har FR fått fyllt opp basen med crew?

Yes man! Iflg Sarpsborg Arbeiderblad er det annsatt 40 piloter og 60 cabincrew. De er hentet inn fra andre baser ute i Europa. De fleste har bosatt seg i Moss, men noen også i Sarpsborg. Flyplassledelsen har vært behjelpelig med å skaffe boliger, og det har vært stor interesse for å jobbe ut fra den nye basen i Østfold. Eneste negative har vært de høye boutgiftene i Norge, men når de har fått sett boligstandaren har den vært mye bedre enn de har hatt ellers i Europa.
Kan også ta med at det nyreiste tilbygget til Ryanair som er plassert syd for terminalen, er reist på rekordtid, 3 uker. Hangaren skal være ferdig til bruk til høsten. Kostnadene iflg.SA skal fordeles mellom RSL og Ryanair. Fordelingsnøkkelen her tør ikke jeg å mene noe om. Bare ane.

Yes man! Iflg Sarpsborg Arbeiderblad er det annsatt 40 piloter og 60 cabincrew. De er hentet inn fra andre baser ute i Europa. De fleste har bosatt seg i Moss, men noen også i Sarpsborg. Flyplassledelsen har vært behjelpelig med å skaffe boliger, og det har vært stor interesse for å jobbe ut fra den nye basen i Østfold. Eneste negative har vært de høye boutgiftene i Norge, men når de har fått sett boligstandaren har den vært mye bedre enn de har hatt ellers i Europa.
Kan også ta med at det nyreiste tilbygget til Ryanair som er plassert syd for terminalen, er reist på rekordtid, 3 uker. Hangaren skal være ferdig til bruk til høsten. Kostnadene iflg.SA skal fordeles mellom RSL og Ryanair. Fordelingsnøkkelen her tør ikke jeg å mene noe om. Bare ane.

Dette høres jo flott ut TenFour. Vet du om FR har kjørt rekruttering i Østfold og da ansatt nordmenn i kabinen? Eller er det kun overført ansatte fra andre baser?

Så ingen av de nye ansatte er nordmenn? Har selv en billett med Ryanair tirsdag 30. mars, men den tror jeg at jeg dropper, du ...

Litt nedtur om ingen av de 100 ikke er "nativ's" da... , håper det endrere seg , eller så blir jo 100 vis av nye Norske arbeidsplasser en joke.

Litt nedtur om ingen av de 100 ikke er "nativ's" da... , håper det endrere seg , eller så blir jo 100 vis av nye Norske arbeidsplasser en joke.

Et menneske som bor, jobber og skatter i Norge er vel et bidrag til Norge, uansett om vedkommende er utenlandsk statsborger?

De er hentet inn fra andre baser ute i Europa. De fleste har bosatt seg i Moss, men noen også i Sarpsborg.

Noen som vet om disse lønnes etter noe som kan ligne norske lønninger? Lønnstrinn 1 i Staten er vel noe av det nærmeste man kommer minstelønn i Norge, på ca 200.000?

Tar du en Cimber Sterling?

Så ingen av de nye ansatte er nordmenn? Har selv en billett med Ryanair tirsdag 30. mars, men den tror jeg at jeg dropper, du ...

Gratulerer Rygge og gratulerer Ryanair. Håper tilbudet opprettholdes og at mange reiser!

Reiser selv til Tyskland i morgen for 50 kr ned med kun håndbagasje, og kr 200,- tilbake med innsjekket bagasje også inkl. alle avgifter og gebyrer.

Så lenge man leser og overholder Ryanairs regler, og ikke har noe i mot litt ekstra tid på buss inn til noen av byene man skal besøke er Ryanair uslåelig både på pris og service. Små og raske effektive flyplasser som gir lite ventetid på flyplass og ombord, ikke overfylt med bagasje i kabinen, online-innsjekk så man slipper stå i kø ved automat/innsjekk, god service, bra serveringstilbud, fine nye fly med grei benplass.

Last edited:

Et menneske som bor, jobber og skatter i Norge er vel et bidrag til Norge, uansett om vedkommende er utenlandsk statsborger?

Tror vel at en som bor i Norge med familie med litt langsiktighet (avhenging av kjønn/hudrfage/relgion..., ikke det dette handler m ) er et større bidrag i kassa til Mr. Johnsen, en/ei som har en micro hybel i Moss og som sender $$ hjem (= ut av landet).

Men MOL og Thon er noen luringer, spørs hvem som er den lureste her, tror desverre jeg har svaret.

Nå må vikke glemme at Ryanairs satsning på Rygge har tilført nye norske arbeidsplasser.
Iflg. Sa og markedssjef Silje Thoresen har nå MLR snart passert 500 arb.plasser knyttet til den totale virksomheten inkl. de 100 til Ryanair. Norport Handling alene har økt sin arbeidsstokk fra 30 til 100 ansatte. Politi og Securitas har økt sin andel. Og de som driver servering og forteninger får en økt omsetning:drink

Nå må vikke glemme at Ryanairs satsning på Rygge har tilført nye norske arbeidsplasser.
Iflg. Sa og markedssjef Silje Thoresen har nå MLR snart passert 500 arb.plasser knyttet til den totale virksomheten inkl. de 100 til Ryanair. Norport Handling alene har økt sin arbeidsstokk fra 30 til 100 ansatte. Politi og Securitas har økt sin andel. Og de som driver servering og forteninger får en økt omsetning:drink

På rutene til/fra Torp er det en andel på rundt 50% utlendinger som kommer til Norge (etter hva jeg har hørt). Det er med andre ord store ringvirkninger også utenfor flyplassen. Transportnæringen, hotell/overnatting, museer, restauranter.... bare for å nevne noe. Om de kabinansatte skulle vise seg være en stor andel utenlandske folk, så er det en brøkdel av hva Ryanair genererer ellers.

IMM

Tror vel at en som bor i Norge med familie med litt langsiktighet (avhenging av kjønn/hudrfage/relgion..., ikke det dette handler m ) er et større bidrag i kassa til Mr. Johnsen, en/ei som har en micro hybel i Moss og som sender $$ hjem (= ut av landet).

Men MOL og Thon er noen luringer, spørs hvem som er den lureste her, tror desverre jeg har svaret.

Dette blir en debatt litt på siden, men jeg synes det er unødvendig å generalisere slik om utenlandske arbeidstagere. De betaler skatt av sin inntekt på lik linje med andre. Hva de gjør med pengene etterpå er det opp til en selv å bestemme.

Back