BAs ruter fra Vestlandet, suksess? [Lukkes 28OKT17]

Re: BAs ruter fra Vestlandet, suksess?

A321 til Bergen i dag. Sikkert for å plukke opp passasjerer som ble igjen da BA759 ble kansellert etter at man oppdaget en uspesifisert skade på flyet.

http://www.thebasource.com/british-airways-a319-g-euoc-bergen-damage/

Synd det ikke er en morgenavgang som kan gi folk som får slike problemer, noen timer ekstra på å komme med en connection.

Jeg tipper at G-EUPZ fikk et lynnedslag i går. Nå skulle ikke jeg med flyet, men en bekjent som skulle med flyet sa at det var lynnedslag:
http://www.ba.no/nyheter/bergen-luf...slar-lynet-ned-i-norwegian-flyet/s/5-8-194989

BA har fått tips om at flere passasjerer sitter på Flesland fredag kveld, fordi flyet de skulle reise med er blitt truffet av lyn.

– Det har vært lynnedslag i flere fly i kveld, sier kommunikasjonsansvarlig Cathrine Fuglesang Framholt hos Avinor på Flesland.

Ifølge Framholt skal det være snakk om fire fly fra SAS, Norwegian, Wizz Air og British Airways.

Bestilte t/r i Club med BA slutten av November med retur i begynnelsen på desember. Var ikke nevneverdig dyrere enn før. Bestilte nå på fredag. Eneste som irriterer er at jeg må ligge over en natt i London på utreise. Skal til Seattle.

Bestilte t/r i Club med BA slutten av November med retur i begynnelsen på desember. Var ikke nevneverdig dyrere enn før. Bestilte nå på fredag. Eneste som irriterer er at jeg må ligge over en natt i London på utreise. Skal til Seattle.

Nei det kan godt være, men la meg vise det med to eksempler:

Til LHR før 30 okt
før30okt.jpg

Til LHR etter 30 okt
etter30okt.jpg

Som du ser på BA759 er prisen 3056,-, og dette gjelder forsåvidt så langt frem i tid man kan bestille. Prisene er like høye når tidspunktene går tilbake til det "vanlige" etter vintersesongen. I tillegg synes jeg tidspunktene i vinter i første omgang er rimelig døve. Virker på meg som et eller annet ikke er tipp topp på de rutene..

BA driver å styrer mer med tider og priser for vinterprogrammet nå. Har mottatt to mail med noen dagers mellomrom om endrede flytider på samme booking. Kan være at noe har falt ut. Ser ut som prisene kun er standardprise siden HBO heller ikke er synlig

Tror det er en bug i systemet deres. Får opp rimeligere priser på reiser i November fra LHR til BGO, mens fra BGO er det dyrere priser, dog kun på den sene avgang.

BA driver å styrer mer med tider og priser for vinterprogrammet nå. Har mottatt to mail med noen dagers mellomrom om endrede flytider på samme booking. Kan være at noe har falt ut. Ser ut som prisene kun er standardprise siden HBO heller ikke er synlig

Satser på at det går seg til. Jeg synes tidspunktene er litt pussig, men kan være lavsesong for connection om vinteren. Vestover rekker du vel såvidt siste fly til JFK, ellers er det layover på LHR.

Ser nå ut som om BA kutter 1 daglig avgang fra både SVG og BGO i vinter (fra og med 31 okt). Slik jeg ser det har de nå kun 1 daglig avgang (med idiotiske tider med tanke på connection videre østover iallfall). Både BA747 (SVG-LHR) og BA757 (BGO-LHR) vil nå gå klokken 15 med ankomst hhv. 16.05 og 16.15 lokal tid.

Fra 26. mars ligger det inne to avganger igjen til vanlig tid, men som nevnt tidligere er det fortsatt hinsides priser fra både SVG og BGO. Mens kveldsavgangen fra BGO(BA759) kan bookes for småpene 3000,- hver vei gjelder tilsvarende priser på BA747 fra SVG.

Jeg antar at det siste punktet er noe som kommer til å endre seg etterhvert, enten i form av normaliserte priser eller at de også neste sommer kun har en avgang til hhv. BGO og SVG.

:(

Ser nå ut som om BA kutter 1 daglig avgang fra både SVG og BGO i vinter (fra og med 31 okt). Slik jeg ser det har de nå kun 1 daglig avgang (med idiotiske tider med tanke på connection videre østover iallfall). Både BA747 (SVG-LHR) og BA757 (BGO-LHR) vil nå gå klokken 15 med ankomst hhv. 16.05 og 16.15 lokal tid.

Fra 26. mars ligger det inne to avganger igjen til vanlig tid, men som nevnt tidligere er det fortsatt hinsides priser fra både SVG og BGO. Mens kveldsavgangen fra BGO(BA759) kan bookes for småpene 3000,- hver vei gjelder tilsvarende priser på BA747 fra SVG.

Jeg antar at det siste punktet er noe som kommer til å endre seg etterhvert, enten i form av normaliserte priser eller at de også neste sommer kun har en avgang til hhv. BGO og SVG.

:(

Oljekrisa får ta skylden. Med en gang oljemarkedet tar seg opp igjen så vil det bli flere flyavganger til disse byene.

Flyselskapene er jo vanligvis ikke raske med å snu seg etter konjunkturene i oljenæringen. Slots på Heathrow gjør det ikke enklere/raskere å starte opp igjen. Svært uheldig utvikling som skjer både for Stavanger og Sola, og ikke minst folkene som jobber i oljeindustrien.

Oljekrisa får ta skylden. Med en gang oljemarkedet tar seg opp igjen så vil det bli flere flyavganger til disse byene.

Tja, med mindre de faktisk forsvinner helt og/eller BA innen den tid har brukt slotene på LHR til noe annet.

Hvilke destinasjoner videre fra LHR er det som funker basert på de nye frekvensene? Noen vil det selvsagt være, men samtidig er jo dette en gavepakke til KLM og SAS. Og mulig også Norwegian

Hvilke destinasjoner videre fra LHR er det som funker basert på de nye frekvensene? Noen vil det selvsagt være, men samtidig er jo dette en gavepakke til KLM og SAS. Og mulig også Norwegian

Vestover: JFK, BOS og YYC. Østover: SIN og HKG . Sørover: JNB og CPT. Muligens noen andre også, men det er iallfall noen muligheter.

Ser forresten at på lørdagen vil BA gå klokken 12.10 fra BGO.

Da jeg var på informasjonsmøte med SAS i slutten av mai så kom det frem at reiser til LHR (med SAS) hadde gått ned med minst 20% den siste tiden fra SVG. Så skal ikke se bortifra om BA og opplever det samme. Og ikke minst DY til LGW.

Da jeg var på informasjonsmøte med SAS i slutten av mai så kom det frem at reiser til LHR (med SAS) hadde gått ned med minst 20% den siste tiden fra SVG. Så skal ikke se bortifra om BA og opplever det samme. Og ikke minst DY til LGW.

Konkurransen til London er knallhard for tiden, og i kombinasjon med den økonomiske nedgangen på Vestlandet, skal det holde hardt å opprettholde tilbudet. Oslo-London har også et svært lavt prisnivå nå sammenliknet med andre destinasjoner. Fløy selv British Airways til London denne uken, og det var bare 25-30 passasjerer om bord.

Tallene fra CAA viser at trafikken til LHR fra SVG økte noen prosenter både i juni og juli, med i overkant av 22000 reisende i juli. Er det et tegn på at det verste er over? De to siste årene har det vært nedgang hver måned.

Kveldsavgangen fra SVG og BGO kuttes etter alle solemerker når S17 starter neste år. Det vil si at kuttene som kom på begge rutene i årets vintersesong videreføres inn i sommersesongen.

Clipboard01.png

BA758/BA757 ser ut til å si takk for seg for BGO sitt vedkommende.

Re: British Airways - Rute-/frekvensjusteringer

Fant denne på et lokalt forum:
419a08bc3ebe5013100aed0c341fbb25.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kveldsavgangen fra SVG og BGO kuttes etter alle solemerker når S17 starter neste år. Det vil si at kuttene som kom på begge rutene i årets vintersesong videreføres inn i sommersesongen.

View attachment 41363

BA758/BA757 ser ut til å si takk for seg for BGO sitt vedkommende.

Og ingen bookbare i Nov. Game over for BGO/SVG?

Re: British Airways - Rute-/frekvensjusteringer

Fant denne på et lokalt forum:
419a08bc3ebe5013100aed0c341fbb25.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ikke helt uventet. Etter at de kuttet fra to daglige til en, ble ikke BA via LHR et så godt alternativ for videre reiser ut i verden, da det ble veldig lange transfertider.

Men veldig synd. Jeg har selv brukt BA via LHR, og det har fungert utmerket.

Back