-----VENNLIGST LES ALT!-----
Det er klart at saken har flere sider her, og når man vrir og vender på det så får jeg vel si meg enig i at unger er unger og ferdig med det!
Men jeg fikk selvfølgelig en liten tanke

; saken er jo et problem for enkelte, og man kan jo ikke si "skjerp deg" til enkelte, enten om det er snakk om barn eller voksne... Dog kan jeg si at på de flightene jeg opplever masse spetakkel fra unger, løfter ikke enkelte av foreldrene en finger for å roe situasjonen. Slike mennesker som "gir blaffen" retter jeg mer enn gjerne avsky mot, ettersom de har en jobb å gjøre; de er tross alt foreldre, og når man reiser med fly, ja da reiser man faktisk også kollektivt! Vis hensyn takk!
Og med problemene jeg tenker ut følger det også ofte med en løsning

! :
Så hva med å lage seksjoner ombord i flyene, slik som det forsiktig allerede er nevnt i tråden? Nå husker jeg ikke helt hva det heter, men jeg mener det vil lønne seg med en form for "flyttbare seksjoner". Henviser til disse:
http://www.airfrance.fr/common/image/PlansCabine/en/A321_europe_196pax_maxi_en.gif
http://www.airfrance.fr/common/image/PlansCabine/en/A318_europe_118pax_maxi_en.gif
Charterselskapene trenger ikke nødvendigvis følge den samme modellen, men poenget mitt er at de kan dele inn kabinen etter tema; premium, familie, standard, stillesone og lavpris er vel gode eksempler. Grunnen til at jeg henviser til de to bildene er at kategoriene/temaene (klassene) kan endres etter hvor mange pax det er i hver klasse. Altså veldig fleksibelt, og trolig også lønnsomt for selskapet selv.
Siden hele poenget/hovedpoenget med denne saken er støy/irritasjon fra unger, bør en slags vegg være tilgjengelig, slik at lyd "isoleres" innen familieklassen. Veggen kan gjerne være av glass eller plastikk, men ikke gardin, for dette løser jo ikke problemet ang lyd/støy!
En liten "oversikt" over kategoriene:
PREMIUM(feks kun 12/16år+) -STILLESONE(feks begyr/"bot" ved bråk)-(VEGG)-STANDARD-FAMILIE(dedikert til småunger)-LAVPRIS. Kategoriene foran er fleksible "mot hverandre", det samme gjelder kategoriene bak veggen. Kategoriene er dog ikke fleksible på "tvers av veggen" hvis dere skjønner?
Hva synes dere om ideen? Hørtes dette bra ut eller er jeg bare helt på jordet her?

Tenker en slik løsning er unødvendig på shorthaul, men på strekninger til syden og IC bør det vel gi suksess? Kan godt forklare nærmere dersom noen skulle ønske det også.