Bank Norwegian

Tja... Med unntak av American Express som ike er så veldig utbredt her i landet så ligger nok gebyrene på kortene vel 50% under det du skriver... Et Norwegian kort utstedt av Bank Norwegian vil koste DY det samme - da Bank Norwegian ikke vil kunne drive innløsningsvirksomhet. Men det er klart at passasjerer med konto i Bank Norwegian sikkert vil kunne belaste kontoen direkte og sikkert uten BBS innblandet så noe å tjene blir det nok. Men nordmenn er særdeles lojale mot sin bankforbindelse - bare se på hvor mange kunder DnBNOR har...

Originally posted by EB

Men nordmenn er særdeles lojale mot sin bankforbindelse - bare se på hvor mange kunder DnBNOR har...

Hva er galt med DnBNor...?:huh:

Da jeg så tittelen på topic'en,trodde jeg at man skulle gi DY juling.Da hadde jeg blitt med!:cool2

Originally posted by FBU 4EVER

Da jeg så tittelen på topic'en,trodde jeg at man skulle gi DY juling.Da hadde jeg blitt med!:cool2

Eg trodde det samme og ble litt redd et øyeblikk....^_^

Når konsesjonen foreligger vil vi nok se nok en DY logo-jet ; Bank Norwegian.

Originally posted by TG923

Originally posted by TOS

Originally posted by EB

Men nordmenn er særdeles lojale mot sin bankforbindelse - bare se på hvor mange kunder DnBNOR har...

Hva er galt med DnBNor...?:huh:

Prisene

Jeg er kunde hos DnBNor og er generelt sett meget fornøyd med prisene og det jeg får for pengene. Kanskje har jeg bare en god deal...?:wink

...og kanskje er du som de aller fleste nordmenn - fornøyd og ikke klar for noe bytte av bank?

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=257507&cat=103

On Kredittilsynet har idag anbefalt Finansdepartementet at Norwegian skal få lov til å starte bank

Bank Norwegian skal vel først og fremst kapre kunder fra SkandiaBanken, Bank2 og Ya Bank. Bra med konkurranse...:D

Hmm... Stjele kunder fra banker som allerede er gratis. Kan bli tøft...

Mens SAS selger unna alt som ikke har med kjernedriften å gjøre for å få fokus, starter Norwegian bank... Når AmEx og andre ikke får lov til å gi poenger i Norge, regner jeg med at det samme gjelder Norwegian.

Klarer derfor ikke helt å se hvordan dette overhodet relaterer til flyselskap drift

Slik er det når man har en dyr hobby (fly) , så må man finne andre inntekskilder for å drive med hobby'n

Klarer derfor ikke helt å se hvordan dette overhodet relaterer til flyselskap drift

Jobber ikke innen finansverden, men dette er hva jeg ble fortalt :

Når man kjøper reiser hos f.eks Norwegian og benytter kort som betaling, da må
Norwegian betale noen få % til sin bankforbindelse. Ved å være bank så kan de beholde disse få % selv, og det blir jo et pent beløp når man har mange millioner i
omsetting.

Riktig det, men all erfaring viser at nordmenn ønsker å betale med sine kort likevel. Vi er verdensmestre i kortbruk. Å trekke pengene fra konto i DYBank er noe helt annet.

Hvis du betaler med kredittkort får du
a)utsatt betalingen rentefritt
b)igjen pengene om selger ikke leverer varene (eller går konk)
c) ofte reiseforsikring med på kjøpet

Dessuten (som EB skrev) innløsingscuten er nå snart nede i 1%, så det er ikke så mye å hente...

DY starter bank for å tjene penger på kredittkort og usikrede lån. Det er her pengene ligger for de nystartede bankene. Men spørsmålet er om de er "for sent ute". Hvorfor skal folk bytte fra en gratisaktør til en annen? Da må de ha noe goodies til kunden.

Blir spennende å se... Merkevaren Norwegian er utrolig sterk - så den kan gi positiv drahjelp for den nye banken... Men du skal bli forholdsvis stor som bank før du tjener gode penger...

Det er jo en stor pengeflyt i et flyselskap. Og det vil sikkert være bra å ha sin egen bank. Bare man klarer å drive med to ting på en gang.

Når det gjelder hva som er galt med DNBNOR, så føyer jeg meg inn i rekken av de som mener prisen er for høy. Jeg betaler 500 kroner i året for å få være totalkunde.
Og da jeg kom med en dansk 100 lapp forleden for å veksle den inn i norske kroner, skulle de ha 50 kroner i gebyr. Jeg sa takk for meg, og gikk over til Skanidabanken, etter 39 år som kunde i banken min.

Originally posted by ENGM RAMP

Nå haaaar de vel sagt Tommy at de ønsker å stå på andre ben og da.....

Fair enough, dog sa de vel at de skulle holde seg til noe som var bransjerelatert.

Back