Baksnakk av pax ombord!

Enig med Fnate. Det burde ikke komme som noe sjokk at medarbeidere diskuterer urimelige kunder/spesielle opplevelser. Selvfølgelig i visshet om at ingen kunder hører det.

Det er også en del av den kontinuerlige læringsprossessen det er å jobbe med kunder. Man utveksler erfaringer med kunder, hvordan man taklet situasjonen, og diskuterer dette med medarbeidere, som kan komme med tilbakemeldinger. Kanskje man kan gjøre noe annerledes eller bedre neste gang man kommer i en lignende situasjon.

Når det er sagt, så finnes det alltid tre sider av en sak. Min, din og den riktige.

Dette er da ikke noe å ta sånn på vei for vel. Har jobbet i serviceyrket selv i store deler av livet, og det er klart man må ventilere litt over urimelige kunder. Sånn er det bare.

Klart det er uprofft, men de er jo mennesker og kunder ER faktisk relativt urimelige noen ganger.

Det jeg stresset mine folk på var at man tar det når man er HELT sikker på at ingen kunder hører, og så tar man den store utblåsningen i kantina.

Tja, man kan vel helt fint reagere når man som passasjer hører denne typen "ventileringer". At de faktisk gjør dette overrasker ikke meg (og sikkert ikke så mange andre), men at de gjør det slik at andre passasjerer hører dette er vel nettopp det man reagerer på.

Jobber i tog og vi prater selvsagt også om kundene. Men aldri foran andre kunder.

Det er viktig å få ut litt sammen med kollegaer.

Back