Re: Bakevja 2020 (eller Seattle «Julebord» i April / Mai 2020)
Kan vel tenkes. Og så?
Det regner like mye i Seattle som i Bergen, - fakta ?
Kan vel tenkes. Og så?
Lenge siden jeg har vært i Bergen - men i sommer har vi hittil hatt et snitt med 25 grader, blå himmel og strålende solDet regner like mye i Seattle som i Bergen, - fakta ?
Neppe fakta. Det regner nesten dobbelt så mye i Oslo som i Seattle i følge denne siden:
https://www.timeanddate.com/weather/usa/seattle/climate
Når ble Oslo en del av debatten?
Det var da voldsomt! Det var nevnt som et bilde på noe mange er kjent med. Derfor ble Oslo blandet inn.
I hvert fall, så regner det ca. 700mm pr. år i Oslo. I Bergen kan du gange opp Oslo sin nedbør med omtrent Pi. Det regner litt mer enn 6 ganger så mye i Bergen som i Seattle.
Ble det tydeligere da? Og før noen begynner å klage på hvorfor jeg blander inn Pi, så er den konstanten ca. 3,1415327
Det var da voldsomt! Det var nevnt som et bilde på noe mange er kjent med. Derfor ble Oslo blandet inn.
I hvert fall, så regner det ca. 700mm pr. år i Oslo. I Bergen kan du gange opp Oslo sin nedbør med omtrent Pi. Det regner litt mer enn 6 ganger så mye i Bergen som i Seattle.
Ble det tydeligere da? Og før noen begynner å klage på hvorfor jeg blander inn Pi, så er den konstanten ca. 3,1415327
Nå vet vi hvem som bør dele rom på en Seattle tur.
Peace & Love
Jeg har lest dette om igjen noen ganger. Hvorfor i all verden må du via Oslo og en omregningsfaktor i pi, når du selv konkluderer med at det regner seks ganger så mye i Bergen enn i Seattle?
Og hersketeknikken til slutt der, kan du spare deg for.
Den er grei. Jeg har lært min lekse om å ikke prøve å svare på spørsmål. Jeg skal holde meg for god til det. Ha en fin kveld!