Bagtags av resikulerte fly

Kjøpte den i Lufthansa-sjappa på MUC i forrige uke, € 19,90. Fra LH sin 747 D-ABVC.

780d62e6f2b5abe64d01c9093a1f22e2.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

Last edited:
Nå har Aviationtag laget nøkkelring av en gammel kjenning: SAS 737-600 SE-DOR er nå i salg i nettbutikken deres

Er bildet tatt på gamle Gardermoen (GEN)? Kommer dessverre ikke tydelig frem i billedopplysningene....

Espen

Noen som har prøvd bestille? Er ikke VOEC-registrert og ingen umiddelbare planer om det når jeg spurte.. kjedelig å betale dobbel moms (prisen settes ikke ned utenfor EU) + gebyr

Noen som har prøvd bestille? Er ikke VOEC-registrert og ingen umiddelbare planer om det når jeg spurte.. kjedelig å betale dobbel moms (prisen settes ikke ned utenfor EU) + gebyr

Ikke bare prøvd. Fikk bestilt, kortet belastet, og sporingen sier at den har kommet seg fra Frankfurt Flughafen til Lørenwald.

At den er på Lørenskog tyder på at den er på veg direkte til postkassa mi, uten noe ekstra moms.

Totalt 380 kroner inkl. frakt, og om det skulle bli like mye i moms + gebyr, så er det nesten verdt det for en bit av den første widebodyen jeg fløy med.

Mens jeg endte med å betale hele 263,- totalt i fortolling og MVA.
Uansett, det går greit for meg. Helt fair.
Kjøpte den til €45, men finner ikke den lengre.

Er det sannsynlig at de kommer med en SAS 737-tag?
Har SE-DOR, Elisabeth Viking hengende på sekken min.
1788 av 5500.

Last edited:
Det ble utgitt en SAS 737-600 for noen år siden, så er alt blitt gjort

Er vel ikke umulig at de vil dukke opp på eBay en eller annen gang

Når du sier det husker jeg det. Hadde aldri noe spesielt forhold til -600 så kjøpte ikke det. Får håpe de henter inn en -700 eller -800. Synd de ikke henta en -400. De hadde en egen sjarm, særlig på klappsete.

Totalt 380 kroner inkl. frakt, og om det skulle bli like mye i moms + gebyr, så er det nesten verdt det for en bit av den første widebodyen jeg fløy med.

Jeg har også bestilt - ( den grå udgave), og skal betale i alt € 39,81, som
er inklusiv 25 % dansk moms.

Jeg har også bestilt - ( den grå udgave), og skal betale i alt € 39,81, som
er inklusiv 25 % dansk moms.

En vesentlig forskjell her er at Danmark er med i EU.
Norge er bare flinke til å late som vi er med.

Back