Om det är innanför dina 20KG ja.
Ikke glem SAS som også tar betalt for gratis bagasje![]()
De har ikke gratis bagasje, det er allerde inkludert i den billige prisen!!
Norwegian har gratis poser til barnevogn. Bra for barnefamilier!
De har ikke gratis bagasje, det er allerde inkludert i den billige prisen!!
Betal for spesialbagasje på sas.no
Reiser du innenfor Europa med SAS kan du forhåndsbetale følgende spesialbagasje på sas.no:
Dykkerutstyr
Fiskeutstyr
Golfutstyr
Våpen
Ski/Vannski
Dette kan gjøres både når du bestiller billetten og i etterkant. Bestiller og betaler du spesialbagasje på sas.no får du også 10% rabatt i forhold til hva du må betale på flyplassen.
Når du kjøper en reise med SAS inkluderer prisen det meste. Det koster ingenting ekstra å ta med seg bagasje eller reservere sete og du får gratis frokost, kaffe, te og flyinformasjon på SMS.
MartinL, dette blir bare tullete og useriøst. SAS inkluderer ordinær bagasje, dette er snakk om spesialbagasje. Utover det så skal det nevnes at de tar lavere ekstragebyr enn DY for et par ski.
SAS sine koster penger (100 kr? husker ikke), men de er av bedre kvalitet og kan brukes flere ganger.
Ikke fordi jeg ikke ønsker å betale for sykkelen (jeg er ikke akkurat ukjent med fenomenet), men fordi jeg under booking, på flytoget, i avisen og ikke minst her på forumet, har fått et inntrykk av at all baggasje innefor 20kg er gratis.
Norwegian skal ha 300 kr (noe billigere) for samme tjeneste. Derimot forventer jeg denne ekstrakostnaden og tar den med i beregningen fordi jeg vet at baggasje ikke er inkludert.
I så fall vil jeg si at SAS har lykkes godt med sin "0,-" kampanje![]()
En handelspraksis er villedende dersom den, i sin konkrete sammenheng og etter en helhetsvurdering, utelater eller skjuler vesentlige opplysninger som forbrukerne ut fra sammenhengen trenger for å kunne ta en informert økonomisk beslutning eller presenterer opplysningene på en uklar, uforståelig, tvetydig eller uhensiktsmessig måte. Ved vurderingen av om opplysninger er utelatt, skal tas i betraktning plass- eller tidsmessige begrensninger ved mediet som brukes til å formidle handelspraksisen, og eventuelle tiltak fra den næringsdrivende for å gjøre opplysningene tilgjengelige for forbrukerne på annen måte.
DY er faktisk dyrere enn SAS. DY tar 324, mens SAS tar 320. DY sine priser står her: http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/spesialbagasje/
Hvis målet er å villede kundene ja...I så fall vil jeg si at SAS har lykkes godt med sin "0,-" kampanje![]()
Jeg har aldrig betalt for sådan en pose hos SAS - og har fået dem mindst 8-10 gange uden problemer. Det er rigtig gode poser, som kan genbruges op til flere gange, hvis bagagefolkene ikke er for hårdhændede - hvilket jo desværre ofte sker.
I CPH har jeg ofte fået posen udleveret nogle dage før vi skal rejse, så vi kan pakke barnevogn/klapvogn ned i den hjemmefra...
Har til gengæld aldrig fået en pose når vi har rejst med andre flyselskaber fra CPH, selvom vi har spurgt om det. I alle andre tilfælde er vi blevet henvist til CPH's bagageopbevaring, hvor de sælger disse poser - mener de koster omkring 40-50 kroner her.
Utvilsom TCAS og som jeg har sagt tidligere, det er virkelig en bra kampanje.
Derimot burde det som på sykkelspråket, gi et lite kast i felgen når de ikke opplyser om dette ved bestilling! Dette er inntill det rettes opp, ikke annet en villedene markedsføring! Det spesifiserer hverken i kampanjen eller ved bestilling om hva som ikke defineres som vanlig baggasje.
Hvis målet er å villede kundene ja...
De har lært av Kjos.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.