Baggasjegebyrer for ski hos Norwegian

Gulboble

ScanFlyer Silver
Medlem
Selv i Larvik er dette en strålende vinterdag, mye snø og strålende sol.
Teksten er hentet fea VM sangen 66 (tror jeg).
I vinterlandet Norge er det ganske vanlig å reise med ski. Min datter som skal fly Norwegian i dag måtte bestille dette og betale rundt 200 kroner. Om ikke Nansen "snur seg i graven" så snur han seg sikker på halen.
Gjelder det ekstra gebyr for ski hos andre selskaper også?

Re: ................en skiløper suser av sted

Ski er spesialbagasje, og koster penger hos SAS også. Ifølge SAS' hjemmesider koster ski 160,- for flygninger innen Europa (og innenriks) og 320,- for IC-flygninger.

Godt at det ikke kommer flere gebyrer da om man velger SK... Hvor mange reiser egentlig med ski?

Re: ................en skiløper suser av sted

Dette er ganske vanlig. Selv 0,- gebyr kjempen tar seg betalt. :-)

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Bagasje2/Spesialbagasje/

SAS sier klart og tydelig at de ikke tar gebyr for det som vanligvis er en del av en flyreise, f.eks. bagasje, setereservasjon, kredittkortbetaling, videreforbindelser, etc. Ski inngår nødvendigvis ikke i denne kategorien - men betaler man for sending av ski på SAS.no koster det 144 kr. mot 160 kr. på flyplassen og 200 kr. hos konkurrenten. Med gullkort eller en fleksibel billett er det for øvrig gratis å sende ski!

Men sykkel er gratis hos SAS! Selv med flere sykler.

Hvis ikke skylder jeg de en del penger:p

Gol i Brasil er ille. Der kostet det 690,- spenn pr sykkel da jeg fløy de i 2007. Slå den!

Last edited:
Hvor er logikken i at ski er spesialbagasje, men ikke sykkel? Ski er da langt mer håndterbare og hardføre enn sykler, mindre plass tar de også.

Men sykkel er gratis hos SAS! Selv med flere sykler.

Hvis ikke skylder jeg de en del penger:p

Ikke nå lenger. Fra 2007 koster det 320kr innen Europa. Med mindre du reiser i Extra, Business eller har gullkort

I et land som Norge så burde vel ski være gratis frakt. Norsk Tipping/Olympiatoppen burde sponse selskapene med utgiftene det dreier seg om! Og dette kommer fra én som HATER å gå på ski! (eller å stå på nedoverski)

What do I know - reagerer igrunnen ikke på at det er gebyr for ski - all den tid DY faktisk tar betalt for all bagasje!!

Klippet fra Norwegian.no
Barn under 2 år kan ha med seg inntil fem kilo innsjekket bagasje i tillegg til bilsete og barnevogn/sportsvogn. Småbarn med eget sete kan ha med barnevogn og bilsete uten ekstra kostnad, utenom de kolli det eventuelt reserveres og betales for.

Back