• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bagasje-spørsmål

sukram

ScanFlyer Gold
Bagasje-spørsmål

Skal selvfølgelig tilbake til fedrelandet til jul og i år skal feiringen foregå i bartehovedstaden. Har et ønske om å fly direkte fra København til Trondheim med Q400, men har to kolli bagasje på ca 35 kg jevnt fordelt som jeg må ta med meg.

Er det noen som helst mulighet til å få dette med på Widerøe-flyet eller må jeg fly Norwegian for å unngå en forferdelig overvekt-pris?

Har aldri flydd Q400, så det hadde vært artig å få til, men helst uten å bli ruinert i samme slengen.

Re: Bagasje-spørsmål

Hvis du sliter med overvekt, så kan jeg aldri tro at det blir billigere å reise med Norwegian i hvert fall.

Hvis du sliter med overvekt, så kan jeg aldri tro at det blir billigere å reise med Norwegian i hvert fall.

Hos norwegian har man jo mulighet til å forhåndsbestille 1 kolli a 20 kg ekstra for 60 kr eller hva det er. Så det blir veldig mye billigere enn å betale 50 kr pr kg overvekt ihvertfall.

Har du EBS eller EBG? Ellers ville jeg nok satset på Norwegian der man kan ha med 40 kg. så lenge det er fordelt 20 kg. på hvert kolli ganske nøyaktig.

Har du EBS eller EBG? Ellers ville jeg nok satset på Norwegian der man kan ha med 40 kg. så lenge det er fordelt 20 kg. på hvert kolli ganske nøyaktig.

Nei, dessverre. Får vel utsette å plukke blomsten av Q400-møydommen og satse på at Kjos & co får meg hjem til Norge.

Du får jo med deg 28 kg på Widerøe uten å betale noe ekstra.
20 kg innsjekket bagasje og 8 kg handbagasje.
Om du fiiinregner på hva du MÅ ha med deg på reisen skal du se at de siste 7 kiloene kan ligge igjen ;-)

Vet ikke om du har vurdert å bytte bort en hard-shell koffert med en nylonbag. 5.-6 kg mer å gå på... Trillekoffert byttet med nylon håndbag. Noen kilo til....... Lett oppe i 10 kg "besparelse ".......

Har du sjekket muligheten og prisen for å sende det som frakt?
Hadde litt mye etter noen uker i Thailand for et par år siden, og sendte ca 40kg med frakt hjem til Norge for en slikk og ingenting (Uheldig ordspill - ser den)
Plukket opp varene på OSL på vei hjem. Lett som en lek!

Takk for gode innspill, folkens. Siden jeg forlater København for godt for denne gang, er det ikke et alternativ og pakke smart eller å bytte til en annen kollitype. Jeg må ha med meg alt, ellers må det kastes.

Men å sende noe som frakt hadde kanskje ikke vært så dumt. Det som sendes er en skall-koffert som skal fra København til Trondheim eller Tromsø. Noen som hvilke selskaper som ikke flår en stakkars student?

Om ikke er det Norwegian som frakter meg hjemover.

20 kg fra Danmark til Norge med Posten (Post Danmark), ser ut til å koste 425 DKK. Sørg for å holde orden på tollregler, og send kun billige ting som du med god samvittighet kan sette 10 kr i verdi på.

(2 stk pent brukt ullgenser med hull på armene: Salgsverdi NOK 7,50)

20 kg fra Danmark til Norge med Posten (Post Danmark), ser ut til å koste 425 DKK. Sørg for å holde orden på tollregler, og send kun billige ting som du med god samvittighet kan sette 10 kr i verdi på.

(2 stk pent brukt ullgenser med hull på armene: Salgsverdi NOK 7,50)

Når man sender sine egne ting hjem, gjelder ikke vanlige tollregler.

For å være helt ærlig høres det jo ut som om det er enklere å fly Norwegian og betale for to kolli...

Ihvertfall ikke hvis det er i forbindelse med flytting, så vidt jeg husker.

Det ble litt for mye ork å sende tingene som frakt. Så for å avslutte føljetongen så blir det norwegian som får meg hjem til jul.

Jeg får prøve Q400 ved en senere anledning!

Det ble litt for mye ork å sende tingene som frakt. Så for å avslutte føljetongen så blir det norwegian som får meg hjem til jul.

Jeg får prøve Q400 ved en senere anledning!

Gratulerer med ett godt valg ! :)

Da jeg sendte mine ting hjem fra BKK var det verdier for over 20.000NOK, og det var ikke noe problem. Jeg forklarte for tollkontoret ved utlevering at det var private eiendeler - noe av det som jeg også hadde hatt med nedover. Dette var ikke noe problem - de stemplet og jeg fikk mine ting.

Last edited:
Back