Bagage wrapping

sk931

ScanFlyer Rusty
I flere europæiske lufthavne findes der selskaber som vikler bagagen ind i en slags
"wita Wrap"...
Findes det i skandinaviske lufthavne ????
Kender nogen en hjemmeside om emnet ??

Hilsen

Ole

Jeg lurer på hvordan dette forholder seg i forhold til forbudet mot å låse koffertene nå? Wrapper man inn kofferten i plastfilm, blir det jo vanskelig å åpne den ved eventuell kontroll!

Noen som vet mer?

BF:question:

Ingen problem å gjøre dette , du må bare være forberedt på at den kan fjernes ved sjekk. Mange internasjonale lufthavner gjør dette fortsatt for å beskytte baggasjen på grunn av skitt og styrtregn.
Innen Norge er det ingen som tilbyr denne tjeneste, Det koster typisk ca 25kr pr koffert/bag å få disse dekket til med plastfolie og eller bånd. Mange land ute på østen har dette som krav etter at de har passert sikkerhetskontrollen før innsjekk.

Originally posted by Bizflyer

Jeg lurer på hvordan dette forholder seg i forhold til forbudet mot å låse koffertene nå?
BF:question:

Hvilket forbud? Hvor står det?

Vi har hatt dette "forbudet" i et par aars tid her borte, dvs. det er ikke noe forbud - bare en opplysning om at laaste kofferter kan bli brutt opp hvis manual kontroll blir noedvending.....

Wrapping er ogsaa stort i Soer Amerika.....og det noe skikkelig dritt aa fjernet, hadde noen slektninger som ankomm fra Argentina i sommer med dette, og det 20 minutter med box kutter foer vi fant kofferten inne i plastsoelet......

og hvis du vil få kofferten din SKIKKELIG mishandlet av stuerne er det bare å surre den inn i plast - selv fra min svært korte "karriære" som stuer på TRF i sommer vet jeg at det er få ting en stuer hater mer enn enn fullstending uhåndterlig koffert. Med plastdriten rundt, er det klin umulig å få tak i noe å gripe tak i og dermed er det lett at kofferten går i bakken både her og der - og det uten at det er med vilje, men som sagt - den blir helt uhåndterlig uten håndtak...

Jeg siger tak for alle gode indlæg, men kender nogen en homepage
fra et firma, sonm udfører disse opgaver i lufthavnene ??

Hilsen
Ole

Originally posted by CK

og hvis du vil få kofferten din SKIKKELIG mishandlet av stuerne er det bare å surre den inn i plast - selv fra min svært korte "karriære" som stuer på TRF i sommer vet jeg at det er få ting en stuer hater mer enn enn fullstending uhåndterlig koffert. Med plastdriten rundt, er det klin umulig å få tak i noe å gripe tak i og dermed er det lett at kofferten går i bakken både her og der - og det uten at det er med vilje, men som sagt - den blir helt uhåndterlig uten håndtak...

Har du hørt om håndball klister??? :lol:

Originally posted by sk931

Hilsen
Ole

Finnes mange i USA. Her er En

Originally posted by Tommy777

Originally posted by CK

Har du hørt om håndball klister??? :lol:

Å få tak i den er én ting, men den skal jo gjerne flyttes på i lasterommet også... Er vel over 5 meter fra fremre lasteromsdør til bakre vegg i fremre lasterom på en 737-800, og enda lengre i bakre lasterom, så det kan bli litt av en flygetur for en koffert som ikke vil trille/skli på gulvet...

Originally posted by sk931

Hilsen
Ole

Du kan sjekke dette firmaet fra Down Under.

Back