LN-SSL
ScanFlyer Gold
Skulle gjerne visst hvordan de ser at hjul ikke var punktert når det de har å jobbe med er oppbrente dekk og delvis smeltede felger. Men disse gutta har smarte analysemetoder så det kommer nok frem i rapporten.
Har ikke snakket med noen i den sivile havarikommisjonen noen gang (og hvorfor i hærrans navn skulle jeg det?), men derimot snakket jeg mye med et par medlemmer av den militære flyhavarikommisjonen på begynnelsen av 80-tallet en gang. (Ja, nå skal ikke jeg påstå at det var en fast kommisjon, da det kunne hende at medlemmer ble innkalt etter hvilken type av luftfartøy som hadde en "hendelse", men nok om det),..., du skulle bare ant hvilke spor, merker, signaler, hendelsesrekke m.m., m.m. de gutta der går etter, captaink....! Vi hadde mildt sagt "et par" hendelser, og en desverre fatal, med Safari da jeg var ved LFS på begynnelsen av 80-tallet, og det er bare helt utrolig hva folka i havarikommisjonen/e kan lese ut fra det vi andre glatt overser... (Ville bare nevne det)