BA reduserer på OSL, eller bare Amadeuskrøll?

Re: BA reduserer på OSL, eller bare Amadeuskrøll?

Det er vel ikke helt unaturlig at de "tradisjonelle", europeiske nettverksselskapene merker at Qatar, Emirates og Norwegian LH har etablert seg/skal etablere seg på OSL den siste tiden. Det er jo tross alt noen tusen seter i uka det er snakk om.
Det er neppe rutene til London som "rammes" hardest av Emirates, Qatar, Thai o.l. Lite trafikk østover fra Norge som går via London. Tror heller ikke Norwegian long haul tar så veldig mye. Dette tror jeg rett og slett er pga mindre business-trafikk på sommeren, kombinert med at skoleferien er over i slutten av august. Og som sagt dreier det seg om tre dager.
Jeg tror hverken SK eller BA sliter spesielt til London.
Dette er en helt vanlig justering.
Virker som det er agurktid her på forumet også, når man lager dramatikk av noe så udramatisk. lol.

Det er vel ikke helt unaturlig at de "tradisjonelle", europeiske nettverksselskapene merker at Qatar, Emirates og Norwegian LH har etablert seg/skal etablere seg på OSL den siste tiden. Det er jo tross alt noen tusen seter i uka det er snakk om.

Det er neppe rutene til London som "rammes" hardest av Emirates, Qatar, Thai o.l. Lite trafikk østover fra Norge som går via London. Tror heller ikke Norwegian long haul tar så veldig mye. Dette tror jeg rett og slett er pga mindre business-trafikk på sommeren, kombinert med at skoleferien er over i slutten av august. Og som sagt dreier det seg om tre dager.
Jeg tror hverken SK eller BA sliter spesielt til London.
Dette er en helt vanlig justering.
Virker som det er agurktid her på forumet også, når man lager dramatikk av noe så udramatisk. lol.

Vel, jeg synes det er temmelig naivt av deg å tro at ikke BA merker Norwegians LH-satsing fra Norge. Særlig når de kjører daglig til NYC, BAs kanskje viktigste destinasjon fra OSK. Min erfaring er at de reduksjonene BA driver med (det er mer enn tre dager...) ikke er vanlige og jeg kan ikke se at de reduserer tilsvarende på ARN eller CPH. Men det er positivt om du har rett. OSL trenger BA med god frekvens på OSL.

Vel, jeg synes det er temmelig naivt av deg å tro at ikke BA merker Norwegians LH-satsing fra Norge. Særlig når de kjører daglig til NYC, BAs kanskje viktigste destinasjon fra OSK. Min erfaring er at de reduksjonene BA driver med (det er mer enn tre dager...) ikke er vanlige og jeg kan ikke se at de reduserer tilsvarende på ARN eller CPH. Men det er positivt om du har rett. OSL trenger BA med god frekvens på OSL.

Men BA burde jo også merket konkurransen på CPH og ARN???

Er det noen reduseringen på CPH og ARN i samme periode?

Det er neppe rutene til London som "rammes" hardest av Emirates, Qatar, Thai o.l. Lite trafikk østover fra Norge som går via London.

Mye mer enn du tror ... ;)
Ikke de som rammes hardest, men det er en ikke ubetydelig trafikk med BA som skal østover.

Reduksjonene er vanlige. De hadde reduskjon fra 5 til 4 avganger en periode i vinter/vår også, og også i fjor høst på samme tid som i år, samt i desember.. På lørdager har reduksjon til 3 daglige vært helt vanlig i perioder. Så jo, reduksjonene er vanlige. Det "uvanlige" her som blir forsøkt oppblåst av noen, er de tre eller fire dagene de går ned til tre daglige på hverdager. Dette gjelder kun noen få dager første uken i september.
Som sagt, jeg tror ikke BA er de som merker mest til kokurransen fra DY. Noe lekasje er det selvsagt, men faktum er at BA har økt, ikke redusert antall avganger til/fra OSL de siste årene. Så... nei, jeg tror ikke dette er dramatisk. Jeg synes faktisk det er litt latterlig å antyde at en sesongjustering som skjer flere ganger i året, plutselig skulle være en big deal.

Mye mer enn du tror ... ;)
Ikke de som rammes hardest, men det er en ikke ubetydelig trafikk med BA som skal østover.
Vel, prisene østover med BA er ikke spesielt lave, så da må de jo ha en usedvanlig lojal fanbase her. Med andre OW-alternativer som er mer relevante østover som QR og AY, kan det ikke være et kjempemarked for å reise til østen via LHR, selv om jeg selvsagt er klar over at det finnes de som tar BA til østen og da spesielt India.
Nå har vel både SK og BA økt til LHR, så jeg lurer litt på hvor ideen om at det "slites" fra OSL til LHR kommer fra.
Og skulle det ikke "slites" like mye til/fra andre europeiske huber dersom konkurransen fra DY er årsaken til denne påståtte "slitingen"?

Vel, prisene østover med BA er ikke spesielt lave, så da må de jo ha en usedvanlig lojal fanbase her. Med andre OW-alternativer som er mer relevante østover som QR og AY, kan det ikke være et kjempemarked for å reise til østen via LHR, selv om jeg selvsagt er klar over at det finnes de som tar BA til østen og da spesielt India
Nå har vel både SK og BA økt til LHR, så jeg lurer litt på hvor ideen om at det "slites" fra OSL til LHR kommer fra.
Og skulle det ikke "slites" like mye til/fra andre europeiske huber dersom konkurransen fra DY er årsaken til denne påståtte "slitingen"?

Nå har jo SK hatt 5x daglige OSL-LHR så lenge jeg kan huske, så de har ikke økt

Litt usikker på påstanden om at BA er dyre til Østen. De har kanskje et litt mindre rutenett østover, utenom India, men i fjor fløy jeg de 2x til BOM (i Y+) og spesielt dyre fleksible billetter tatt i betraktning synes jeg de ikke var

Er det noen reduseringen på CPH og ARN i samme periode?

Nå sjekket jeg litt grundigere og jeg kan ikke se at de gjør noen forandringer CPH-LHR i denne perioden. De kjører seks daglige på ukedagene og fem lørdag og søndag. ARN-LHR se derimot ut til å bli redusert fra seks til fem noen dager. Men inntrykket mitt er fortsatt at OSL reduseres mer, men igjen; kun mitt inntrykk.;)

Inntrykket av at SK og BA sliter litt OSL-LHR har jeg for øvrig fått delvis av å lese her inne og delvis av å se på priser. Mye lave priser ute og går og SK varierer veldig i pris. En og samme avgang kan falle voldsomt i pris en uke for så å plutselig bli latterlig dyr.

Jeg har en upcoming flight MUC-LHR med BA i september, og fikk i dag mail om at denne flighten er kansellert og at jeg er blitt flyttet til en senere flight samme dag.
Så det ser ut til at det ikke bare Oslo opplever redusksjon.
Jeg leste på flyertalk at de har startet arbeidet med å innstallere nye slim line seter. Kanskje det er det som gjør at de får litt materiell shortage? Et fly tar rundt 10 dager, og de har vel godt over 100 busser.

BA har ganske gode priser (men sjekden billigst) til PEK, HKG, BKK og enkelte andre. Ihvertfall i C, og jeg flyr dem hit relativt ofte. Landet med BA9 i BKK nå nettopp.

BA har ganske gode priser (men sjekden billigst) til PEK, HKG, BKK og enkelte andre. Ihvertfall i C, og jeg flyr dem hit relativt ofte. Landet med BA9 i BKK nå nettopp.

Problemet fra Bergen er at forbindelsene til en god del Asiatiske destinasjoner er helt håpløse.

-A

Stemmer nok dette.
De reduserer fra BGO og. Skal kun gå mandag tirsdag og torsdag fra BGO.

Fra SVG Skal det gå 2 om dagen hver dag.

Problemet fra Bergen er at forbindelsene til en god del Asiatiske destinasjoner er helt håpløse.

-A
Ja, både Asia og Sør-Amerika fungerer dessverre veldig dårlig med BA. Og i en del tilfeller Karibien, har blant annet prøvd å finne BGO-SXM, men med BA/AA blir det stort sett 30+ timer minst en av veiene, ofte begge. Håpløst...

I tillegg tilbyr de få gjennomgående priser ut i Europa, så fra Bergen er BA stort sett bare brukbart til London eller Nord-Amerika. Veldig synd at LHR er helt sprengt, skulle gjerne ha brukt flydd BA oftere.

Stemmer nok dette.

Det du skriver var meget forvirrende. De kutter BA0759 fra BGO slik at det blir en daglig tirsdag, onsdag og lørdag i septmeber istedenfor to. Jeg booket senest i går BGO-LHR-BGO BA Club Europe fra onsdag 8 okt til søndag 12 okt. Avgangen 8 okt er BA0759..

Når det er sagt så håper jeg reduksjonen betyr oppfriskning av noen seter, for noen uker siden hadde jeg gleden av å sitte med utsikten dere ser i bildet jeg har lagt ved...

Attachments

• 14340295590_9773b342de_b.jpg
    14340295590_9773b342de_b.jpg
    54.8 KB · Views: 596

Stemmer nok dette.

Et kjapt søk på LHR-SVG 2-9.sept på timetable på BA.com sin side. Der har de kuttet en del avganger i SVG og. Andre søk i september gir og kutt til SVG med BA. Så det virker som at det ikke bare er OSL, BGO og ARN som er berørt med BA sine rutekutt i den perioden. Det har som nevnt tidligere noe med utskiftning av seter å gjøre i BA sine short hault fly.

BA reduserer på grunn av planlagt vedlikehold.
Det kan også komme flere justeringer utover vinteren.

BA har innstilt alle 766/767 avganger til og med 26. september.

Back