BA øker opptjeningen, opptjening på TATL-AA, oppgraderinger

Discus

Galley Slave
Medlem
BA øker opptjeningen, opptjening på TATL-AA, oppgraderinger

BA går motsatt av en del andre - nå er det minimum 100% opptjening av mil (tidligere 25% på billigbilletter) Det som nå skiller de billigste billettene fra de dyrere økomibillettene er hvor fort man får status (men dobbelt så raskt ifht. tidligere)

Sølv og Gullmedlemmer får enda bedre mil-opptjening enn tidligere (nå 100%).

25%-opptjeningen er også borte fra AA-flighter, og alle TATL gir nå opptjenig (så man slipper code-share ditt-og-datt-regelen)

...you can now fly transatlantic with American Airlines and either earn or redeem BA Miles. And wherever you fly with American Airlines, anywhere in their network, you’ll now earn 100% of the mileage in Discount Economy, just as if you were flying with us.
og ikke minst:

Finally, if you book with British Airways, you can use your BA Miles to upgrade from full fares on either partner.
Så nå mangler bare AA på OSL.

Me like :colgate:

EDIT: Ser også at man får 100% ekstraopptjening som sølv og gull også på AA-metall (og på IB gjelder det også, dog ikke like god bonus). Her var mye gode nyheter på en kveld - dette må feires :cheers:
http://www.britishairways.com/cms/global/pdfs/Frequent_Flyer_Benefits.pdf

Last edited:
Re: BA øker opptjeningen, opptjening på TATL-AA, oppgraderinger

Ja, endelig forsvant begrensningene og nå kan BA kundene opptjene poeng over Atlanteren mens de sitter trAAngt og godt:p

Åh, saft suse!!! Dette var sinnsykt gode nyheter. På kontoen min står det faktisk at også silver (som jeg er) får 100% Tier bonus. Det er faktisk råbra, og betyr mye mer BA flyvning for meg.

Er spent på om dette gjelder for bookinger gjort før endringen også. Flyr til Denver i PE om 2 uker, og det kan jo bli riktig bra med poeng.

EDIT: Tillegg... Man sitter ikke trAAng og godt på en PE booking med confirmed CW upgrade. OG du tjener nesten nok til t/r upgrade på en tur.

OG du tjener nesten nok til t/r upgrade på en tur.

Ikke bare nesten. Har selv en upcoming til LAX, WT+ oppgradert til CW, som kostet meg 30.000 miles. Med 100% sølvbonus, tjener jeg inn 30104 miles :cool:

Flotte nyheter. Endringen i TP-opptjening gjør at jeg ender opp med nøyaktig 400 TP og fornyelse av sølvkortet etter turen i november ;)

Leste på businesstraveller.com forum at økt opptjening i Economy er ment å sukre pillen noe når Club Europe om kort tid blir borte på de fleste europarutene. Noen som vet mer?

Leste på businesstraveller.com forum at økt opptjening i Economy er ment å sukre pillen noe når Club Europe om kort tid blir borte på de fleste europarutene. Noen som vet mer?

Trodde det var greit belegg på CE jeg, men kanskje ikke på de korteste rutene til BRU, AMS, CDG også videre. Dessuten er det jo nesten nødvendig med CE om man ønsker at folk skal reise via London. Hadde ikke akseptert å kjøpe en Club World billett fra Oslo til USA hvis jeg ble plassert på sete 23B med peanøtter og Cola fra Oslo til London. (for å sette det på spissen)

Tipper det er rykter inntil videre jeg...

Det vil faktisk overraske om de tar bort CE.
En ting er de riktige busseutene LHR CDG BRU som nevnes.
Men feks OSL LHR er belegget for bra til at man kutter.

Ikke lenge siden jeg sendte en maskin med 44 foran og 95 bak gardinen. Selv om man selger billige CE billetter så er det grei økonomi i en slik flight.

S

Back