BA og SAS avslutter på samarbeid (interline)

LN-RJJ

*A-flyer
BA og SAS avslutter på samarbeid (interline)

Fikk for noen dager siden høre av en venn, som har en sentral stilling i SAS' administrasjon, at det blir slutt på samarbeid og interlining mellom SAS og BA vv.

Nå er dette også bekreftet her: http://boarding.no/art.asp?id=49866

Veldig trist synes nå jeg! :-(

(Hvor kom den "på"'en fra i overskriften min?¤¤¤?

Re: BA og SAS avslutter på samarbeid (interline)

Da er det slutt på å feede inn til LHR for SAS da, selvom BA har vært ganske greit dekket med egne flyvninger har det vært et alternativ jeg har fått opp.

Betyr det også slutten på gjennomgående billetter LHR-OSL-hvorsomhelst-i-Norge som jeg har sett BA selger på ba.com? Det kan vel i så fall tyde på at BA ikke planlegger å kutte BGO og SVG med det aller første?

Betyr det også slutten på gjennomgående billetter LHR-OSL-hvorsomhelst-i-Norge som jeg har sett BA selger på ba.com? Det kan vel i så fall tyde på at BA ikke planlegger å kutte BGO og SVG med det aller første?

Samme lurer jeg på.

Tror ikke man skal legge for mye i det....

Tror ikke man skal legge for mye i det....

Hvis man ønsker å kombinere SAS innenlands med BA utenlands så må man vel nødvendigvis ta dette inn over seg? Jeg har fløyet SAS innenlands og kombinert dette med BA noen ganger, og det har vært et godt alternativ.

Det betyr at du ikke kan f.eks. reise LHR-OSL-TOS på BA-dokument, ja ... Du kan imidlertid reise strekningen hvis du kan få et reisebyrå til å skrive turen ut på f.eks. AA-billett, men du vil ikke kunne merke bagasjen gjennom.

Kan da sige at det stadig er muligt at få gennemskrevet sin bagage frem til Maj 2013..
Ved det lyder underligt når interline agreement er opsagt, men det har vi altså fra procedure afdelingen i CPH...har spurgt om det var en fejl, men det var det ikke..

Hilsen Ole

Hvis man ønsker å kombinere SAS innenlands med BA utenlands så må man vel nødvendigvis ta dette inn over seg? Jeg har fløyet SAS innenlands og kombinert dette med BA noen ganger, og det har vært et godt alternativ.

Ja, men det jeg mente var at det har neppe noe å si i forhold til om BA opprettholder rutene til BGO eller SVG. Noe sier meg der vil være en separat beslutning

Ellers virker der være litt forvirring over hvilken interline avtale som er sagt opp eller ikke

Dette betyr i praksis at man ikke kan selge SK billetter fra BA, BA billetter fra SK. Dvs. ingen gjennomgående billetter. Dette gjelder også for "irregularities" dvs, i tilfeller ved kanselleringer og forsinkelser, så blir ikke BA passasjerer/bagg overført til SK, SK passasjerer/bagg overført til BA. Man kan heller ikke få gjennommerket bagasje.
Men det er en del IATA bestemmelser som gjør at dette ikke får full effekt før etter ett år av oppsigelsen av avtalen (som var 1. mai, 2012).

Kan enden på denne avtalen være grunnen til at flere bekjente av meg ble booket om fra BD til SK i sommer. Vet at BA har overtatt BD, men de fikk altså ikke beholde billetten sin på flygningene til og fra London. Jeg trodde ikke en måtte få ny rute, bare fordi flyselskapet ble overtatt. Flygningen går jo fortsatt, bare under et annet selskap.

Kan enden på denne avtalen være grunnen til at flere bekjente av meg ble booket om fra BD til SK i sommer. Vet at BA har overtatt BD, men de fikk altså ikke beholde billetten sin på flygningene til og fra London. Jeg trodde ikke en måtte få ny rute, bare fordi flyselskapet ble overtatt. Flygningen går jo fortsatt, bare under et annet selskap.

I følge check-in.dk artikkelen så ble alle som var booket på BD sine ruten gjennom SAS eller på SAS billetter overført til SAS sine egne flighter fra 23/5

Det betyr at du ikke kan f.eks. reise LHR-OSL-TOS på BA-dokument, ja ... Du kan imidlertid reise strekningen hvis du kan få et reisebyrå til å skrive turen ut på f.eks. AA-billett, men du vil ikke kunne merke bagasjen gjennom.

Er det noe poeng å merke bagasjen gjennom? Man må uansett sjekke inn på nytt på OSL ved ankomst fra utlandet.

Er det noe poeng å merke bagasjen gjennom? Man må uansett sjekke inn på nytt på OSL ved ankomst fra utlandet.

Ikke annet enn at man sparer 20-30 sekunder ved at man slipper printe ut en ny bagtag;)

Jeg antar restriksjonen på dette gjelder også ut av landet, noe som I så fall er litt mer styr...

Back