BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

Martin

Moderator
Medlem
BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

Kom over denne tråden på Flyertalk. BA deler ut 10.000 ekstra poeng for hver andre flight i Club Europe, 15.000 for hver andre flight i Club World eller First. Tilbudet er også gyldig for R-klassebilletter, som er de billige businessbillettene til BA (tur/retur London for under 3000 kroner). Jeg fikk registrert meg jeg, hvertfall, så får vi se om jeg får booket meg en tur innen 15. Mai. Med tanke på at en tur tur-retur London gir ca. 2000 Miles i Business, så tør jeg kalle dette et bra tilbud.

Last edited by a moderator:
Re: Bonusmiles hos BA! 10.000 miles per andre flight i business

Argh! leste lenger ned, og så at det var 5 forskjellige tilbud. Leste så på "Terms & Conditions" på det jeg hadde fått, og fant ut at jeg må fly 3 rundturer for å få 10.000 ekstra miles, ikke 10.000 per rundtur. Det kan jeg jo bare glemme. Blir kanskje tre rundturer i løpet av medlemsåret mitt (oktober), men ikke innen 15. Mai..

Re: BA med bonuspoengtilbud. Få ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First.

....og du må være UK medlem!
EDIT: Sorry - blandet sammen med et annet tilbud...:rolleyes:

Jeg fikk tilbud om (i Club Europe):
Every return flight (2 sectors) 10,000 bonus BA Miles or £30 Highlife Shop! vouchers
Every 3rd return flight (6 sectors) An additional 10,000 bonus BA Miles or £30 Highlife Shop! vouchers

Og jeg som skal til London ila våren :colgate:

Last edited:

Edit: Lære meg å lese! Har fått samme tilbud som Discus! Da blir'e forhåpentligvis en Londontur før 15. Mai :)

Last edited:

I tillegg kan det nevnes at frem til mai så får sølv og gullkunder TierPoints i alle prisklasser. (dvs. mikro TP i de billigste, tidligere 0)

BA har også endret på reglene for uttak, så gullkunder er garantert (sikkert noe med liten skrift en plass) bonussete mot å bruke doble poeng "in any cabin, andy date, any flight" ved bestilling 30 dager på forhånd.

NB - sjekk bookingklasse når man booker her.
Club Europe: booking classes J, C, D, R

R er billig-prisen i biz, neste prissats er I til rundt 1900 kr, den er ikke med i tilbudet!!

Nå får man Tier points på discounted economy-billetter hos BA

Fikk nettopp denne mailen fra BAEC:

Dear Mr XXXXXX,

You may remember that we wrote to you recently about a series of improvements we’re making to the Executive Club based on your feedback. One of the things members mentioned was that you felt you should be rewarded for every flight you take. We think so too.

For the next three months you’ll earn Tier Points on every flight

From 18 February to 18 May 2009, for the first time ever, you’ll earn Tier Points on every flight* you take with us and our oneworldTM partners. This even includes flights on discount economy tickets, for which you’ll get 25% of the Tier Points you’d earn on a fully flexible economy ticket.

And we've made it easier for you to maintain your Silver status

If you take 50 flights (or 25 return flights) in your current membership year, we'll waive the standard number of Tier Points required to renew your Silver status for another year. This includes any flights taken on discount economy tickets.**

We hope you find these new benefits worthwhile. You can expect news of more improvements very soon. In the meantime, if you have any feedback on this, or on any other changes we’ve made to your Silver membership, we'd love to hear from you. Simply visit our feedback page and let us know.

Warm regards,

The Executive Club Team,
Europe & Africa

Re: Nå får man Tier points på discounted economy-billetter hos BA

50 flighter for å få sølvkort?? På SAS må man ha 25 flighter (i biz/fullpris) for å få gullkort.

Tilbud?? Noe jeg har misforstått?

BF:cool2

50 flighter for å få sølvkort?? På SAS må man ha 25 flighter (i biz/fullpris) for å få gullkort.

Ja! Her får du mot normalt tier points også på sjitbillige billetter som vanligvis gir bubcus. Hos SAS må du til sammenligning ha 133 korte flighter (a'la OSL-ARN) i de mest populære økonomibookingklassene for å få sølvkort. Hos BA har man også tilgang til lounge med sølv.

Så ja, godt tilbud er det.

Ok, så sier vi det da!

Kunne de ikke bare bruke miles, d.v.s. EQM (elite qualifying miles) istedenfor tier-points, må jo være mye enklere.

Kunne de ikke bare bruke miles, d.v.s. EQM (elite qualifying miles) istedenfor tier-points, må jo være mye enklere.

He he... Det er en helt annen sak. Kunne ikke være mer enig!;)

Tier points-systemet er faktisk ikke vanskelig.

BA er skikkelig på om dagen. Jeg fikk tilbud for en uke siden også. 10.000 ekstra miles pr t/r flight i Club OSL-LHR. Gyldig frem til 25 mai. Det er jo et kongebra tilbud det også.

Ja, du har misforstått "noe". For å få sølvkort trenger mann 400 TierPoints (TP), en biz-flight OSL-LHR gir 40 TP, dvs. 10 flighter gir sølvkort. De billigste billettene gir ikke TP, men hvis man har 50 flighter med BA (uanvehngig av klasse) får man sølvkort uansett, så du sammenligner epler og meloner her.

Sølvkort hos BA er nok nærmere EBG enn EBS i fordeler, bl.a. har man loungtilgang inkludert en gjest hvis man har en OneWorld-billett. (BA Sølv = AA Gull = Finnair Gull ...)

BA er skikkelig på om dagen. Jeg fikk tilbud for en uke siden også. 10.000 ekstra miles pr t/r flight i Club OSL-LHR. Gyldig frem til 25 mai. Det er jo et kongebra tilbud det også.

Ja, veldig bra. Flyr du en t/r London i CE med sølvkort har du poeng nok til en transatlantisk oppgradering fra WT+ til CW - ikke dårlig uttelling!

Re: BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

Det ryktes også at BA kommer med CW-salg 26. februar, eksempelpris £1099 t/r LHR-NYC (de hadde det samme i fjor, da var YYZ, NYC,ORD,BOS m.fl. priset til det samme)

R er billig-prisen i biz, neste prissats er I til rundt 1900 kr, den er ikke med i tilbudet!!

Så er "mysteriet" med I-klasse løst. Hvis man søker på "billigste biz" så hender det at det er "økonomi+fixed-price-upgrade" som bookes i, ja nettopp I-klasse... Sannsynlig at det er derfor det dukker opp, men ikke gir uttelling på tilbudet.

Ellers kjører BA nå 2+2 i CE, så det er mindre tilgjengelighet i R-klassen.

(R-klasse er IKKE Reidar-klasse, men bookingklasse R!)

Re: BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

Hm... får bare beskjed om "Your registration has been unsuccessful, unfortunately you are not eligible for this offer."

Discus, Martin: Klikket på linken i FT som er referert i post nr 1, men det virker som det ikke fungerer... noen idé på hvorfor?

noen idé på hvorfor?
Ikke noe annet enn at "you are not eligible for this offer" eller at tilbudet har gått ut på dato :70:

Jaja.. Sånn går det når man ikke følger med ;)

Back