BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

Re: BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

såvidt jeg skjønte var dette et tilbud kun til de som har status i BAEC.

Re: BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter

såvidt jeg skjønte var dette et tilbud kun til de som har status i BAEC.

Det er feil. Jeg fikk tilbudet, men er kun Blue.

Mulig jeg ikke er kvalifisert for tilbudet siden jeg kun er Blue og hverken har miles eller TP for øyeblikket. Tipper de muligens rettet tilbudet mot "aktive" medlemmer.

Og TP på billigbilletter har blitt forlenget til 18. august for sølv/gull-kortkunder. Billig-billetter teller også som de fire "qualifying flights" man trenger på BA-metall for å holde på statusen.

I tillegg har de lempet på reglene om endring av bonusbilletter, tidligere kunne man ikke endre inbound leg etter at reisen var startet, det er mulig nå (gitt tilgjengelighet m.m.).

Det jobbes tydelig vis iherdig hos BA om dagen for å holde på kundene.

Og dermed ble det ganske så lett (og billig) å beholde statusen.

Og dermed ble det ganske så lett (og billig) å beholde statusen.
Tja - du trenger jo fremdeles 400TP for å holde på sølv (i tillegg til 4 qualifying flights).

I tillegg har de vel en greie der du ved 50 flighter (uansett klasse) får sølvkort. Korriger meg hvis jeg tar feil eller unøyaktig, Discus.

Ja, men de 4 qualifying trenger jo ikke være i en dyr bookingklasse, så billigere blir det jo..
Det holder jo å ta to rundturer til London på billige billetter så har man de fire flightene man trenger. Så kan man jo reise med hvilken One World partner man vil for å få de Tier poengene man trenger.

Ja, men de 4 qualifying trenger jo ikke være i en dyr bookingklasse, så billigere blir det jo..
Det holder jo å ta to rundturer til London på billige billetter så har man de fire flightene man trenger. Så kan man jo reise med hvilken One World partner man vil for å få de Tier poengene man trenger.
Yepp - korrekt! Med det reisemønsteret så blir det en del billigere (ca 3000 kroner), men prosentmessig utgjør det en liten del av "kostnaden".

Sjekket litt og du får sølv ved å ta 50 "BA flights" uavhengig av bookingklasse osv.

BA flights are defined as those flights marketed or operated by British Airways.

'Marketed' means the flight will have a BA flight number (in your itinerary or on your ticket).
'Operated' means the aircraft that you travel on is a British Airways aircraft (including franchises and BACityflyer).

Reward bookings and agency or industry discounted bookings are not eligible.

Nå har opptjening av Tier points på economy billetter blitt permanent. Fikk nettopp denne mailen fra BAEC:

Dear Mr XXXXXX,

We’re always looking for ways to enhance the benefits of the Executive Club. You may remember that we ran a trial where members could earn Tier Points on all flights, including discount economy. We’re delighted to tell you that this will now become a permanent benefit.

As of 18 August 2009, you can earn Tier Points on every flight* you take with us and our oneworld® partners. This even includes flights on discount economy tickets, for which you’ll receive 25% of the Tier Points you’d earn on a fully flexible economy ticket.

I hope you’ll find this new benefit worthwhile. And I also thought you might like to be reminded of all the other benefits you can enjoy as a Silver member.

Silver membership benefits summary

Access to over 250 lounges worldwide
You and a guest can relax in one of 250 lounges worldwide when flying with British Airways or a oneworld® partner

Silver Tier bonus
Earn 25% more BA Miles with the Silver Tier bonus when flying with British Airways or Qantas

*NEW* Upgrade mid-journey
Silver members can use BA Miles to upgrade their class of travel for the return sector of their journey even if the first sector has been flown

Ja, har også fått den samme mailen.

Fram til 18. august så kunne man få Tier Points også på billige økonomibilletter som Silver/Gold member. Dette var en prøveordning BA kjørte, men er nå gjort om til en permanent ordning som gjelder alle medlemmer av BA Executive Club.

Fikk mailen i går. Flott tiltak av BA. :)

Back